fbpx

הגדלת משכנתא קיימת לסגירת חובות- מדריך 2020 של מרטין בוקסדורף

יש לכם משכנתא יחסית קטנה על הבית וצריכים כסף כדי לסגור הלוואות וחובות שמקשים על ההתנהלות החודשית שלכם? זה בדיוק הכתבה בשבילכם. מה היסודות של משכנתא לסגירת חובות והלוואות.

0

נעים מאוד להכיר, שמי מרטין בוקסדורף ואני מטפל בעשרות משכנתאות לסגירת חובות והלוואות, אני רוצה ברשותכם להסביר מה העקרונות של המשכנתא הזו ואיך זה עובד?

מה הרעיון?

בעצם זה די פשוט, ניתן לשעבד את הבית ולהגדיל את המשכנתא הקיימת שלכם, כאשר הכסף לא ילך למכירה או קנייה של בית, אלא יגיע אליכם ישירות לצורך סגירת חובות, הלוואות וכל שאר הדברים. כלומר, הכסף יעבור פשוט לחשבון הבית שלכם.

דוגמה: נניח שיש לי בית שעולה 2 מיליון שקלים ומשכנתא בגובה 300 אלף שקלים. אני סובל מהלוואות בגובה של עוד 200 אלף שקלים. במצב הזה אני יכול להגדיל את המשכנתא הקיימת שלי בעוד 200 אלף שקלים והכסף ישמש לסגירת כל ההלוואות שיש לי בבנק.

מה העקרונות של משכנתא לסגירת הלוואות?

אני רוצה כבר עכשיו להסביר, המשכנתא הזו מיועדת ללקוחות טובים של הבנקים. כלומר, אם יש בעיות כל שהן עם החשבון, עם תשלומי המשכנתא וכן הלאה, הסיכוי לקבל משכנתא לסגירת חובות– הוא די נמוך.

עד 50 אחוז משווי הבית:

הכלל הראשון וכנראה הכי חשוב הוא שלא ניתן להגדיל את המשכנתא הקיימת שלכם, מעבר ל50 אחוז משווי הבית שלכם. 

דוגמה: אם הבית שלי עולה 2 מיליון שקלים, כרגע יש לי משכנתא של 800 אלף שקלים. זה אומר שהמקסימום שאני יכול לקחת זה עוד 200 אלף שקלים. אם אקח עוד 200 אלף שקלים, אגיע למשכנתא של 1 מיליון שקלים, שזה בדיוק 50 אחוז משווי הבית שלי.

# אם אתם קוראים את זה בתקופת משבר הקורונה, אז תדעו שניתן להגדיל את המשכנתא הקיימת עד 70 אחוז משווי הבית, במקום 50 אחוז הרגיל.

קודם כל התנהלות משכנתא ראשונה:

תראו, הדבר הראשון שהבנקים בודקים כאשר בן אדם מגיע לקבל משכנתא נוספת, זה איך היו תשלומי המשכנתא הראשונה? כלומר, אם השנתיים האחרונות כללו בעיות בתשלומים, אם היו תשלומים שלא שולמו בזמן- זה אומר שהסיכוי לקבל משכנתא נוספת- הוא מאוד מאוד נמוך.

הכנסות והתנהלות בחשבון:

בכוונה ציינתי ביחד שני נושאים שאולי לא קשורים במיוחד, אבל לא ניתן להפריד ביניהם. מבחינת הכנסות, הכוונה היא שאנחנו צריכים להראות הכנסות שהיו לפחות פי 3 מהתשלום החודשי שיהיה לאחר הגדלת המשכנתא.

לדוגמה:

נניח שהתשלום החודשי לאחר ההגדלה של המשכנתא יהיה 4000 שקלים בחודש, זה אומר שאנחנו צריכים להראות הכנסות שיהיו לפחות פי 3. כלומר אנחנו צריכים להראות הכנסה של לכל הפחות 12 אלף שקלים בחודש, כאשר אני מדגיש- לכל הפחות.

התנהלות בחשבון:

שימו לב היטב, זאת נקודה שהיא בעייתית אצל הרבה מאוד אנשים. אם אתם שכירים- צריך לוודא היטב שהמשכורות מופקדות בצורה מסודרת בחשבון. אם אתם עצמאיים, שימו לב שיש לכם דוחות מסודרים של לפחות שנתיים אחרונות. 

הדברים האלו הם הבסיס של המשכנתא לסגירת חובות. לא משנה אם הבית שלכם עולה 5 מיליון שקלים, עדיין צריך להראות הכנסות מסודרות. ללא הכנסות מסודרות, אין שום דרך לקבל משכנתא כל שהיא, בטח שלא משכנתא לסגירת חובות.

בעיות בעבר או בהתנהלות הפיננסית:

כפי שאמרתי כבר בהתחלה, המשכנתא הזו מיועדת לאנשים שהם לקוחות טובים של הבנקים. ברגע שיש או היו בעיות כל שהן מול הבנקים – זה נהיה הרבה יותר מסובך לקבל משכנתא כל שהיא. במצב הזה אני ממליץ בחום גדול להיעזר ביועץ משכנתאות שמבין את התחום ויודע להתמודד מול מצבים כאלו.

בעיות ברישום הנכס:

שימו לב, אם הבית שלכם לא עבר בצורה מסודרת לטאבו, כאשר כל שאר השכנים כבר העבירו את הבית לטאבו, אם יש לכם חריגות בנייה, אם יש עיקולים על הבית, אם יש הוצאות לפועל על הבית- כל הדברים האלו הם בעיות גדולות ולמעשה מונעות את היכולת לקבל משכנתא.

מרטין בוקסדורף, יועץ משכנתאות מומחה לעיסקאות מורכבות

מרטין – 0508116397 או maratbok@gmail.com

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook