fbpx

אחת ולתמיד: כמה עולה לגדל כלב?

0

שוקלים לאמץ כלב? זה בהחלט צעד חכם שיכול להכניס לכם הרבה שמחה ואהבה לחיים עם חיבור מיוחד שאין לו ממש אח ורע ביחסים שבין האדם לבעלי החיים. באותה נשימה, אתם גם בטח יודעים שגידול של כלב כרוך בלא מעט הוצאות כספיות ולמרבה הצער יש רבים שהעובדה הזאת מונעת מהם מלעשות את הצעד. חשוב לדעת כי לא צריך להיות עשיר במיוחד בשביל לגדל כלב, אבל בהחלט צריך להיערך לעוד הוצאות כספיות קבועות ומתוכננות מדי חודש ולעתים גם להוצאות מזדמנות בלתי צפויות. בואו נעשה קצת סדר בדברים. 

מזון

ככל הנראה מדובר בהוצאה השוטפת הגדולה ביותר מדי שנה. למרבה המזל, ישנם מותגים רבים המשווקים מזון לכלבים, מה שמביא להוזלה במחירים הכלליים וזאת בהחלט בשורה חשובה לכל מי ששוקל אם לאמץ כלב. יש כלבים שאוכלים יותר ואחרים אוכלים פחות, אבל כלל האצבע אומר שככל שהכלב שלכם גדול יותר, כך ההוצאות על המזון יעלו. אתם מוזמנים לשאול חברים שמגדלים פומרניאן וכאלה שמגדלים רועה גרמני או רוטווילר בשביל לסבר את האוזן. זכרו כי חשוב לבחור מזון איכותי לכלב וישנם מותגי פרימיום מצוינים היום במחירים נוחים למדי. אם ההבדל הוא כמה שקלים או אפילו כמה עשרות שקלים בין מותג איכותי למותג זול, עדיף ללכת על המותג הטוב יותר, מה שגם עשוי לחסוך לכם הוצאות רבות של טיפולים רפואיים בעתיד. 

ציוד נלווה

זכרו כי מלבד האוכל, ציוד לכלבים הוא עוד הוצאה שיש לקחת בחשבון. מרבית הציוד הוא כזה שניתן לרכוש ולהשתמש בו לפרקי זמן ארוכים, אפילו לשנים, כך שמדובר בהוצאות שניתן להחשיב כחד פעמיות. מה למשל? מיטה לכלב, כלים רב פעמיים למים ולאוכל, מלונה, רצועה, קולרים, רתמות ועוד.  עם זאת, יש ציוד מתכלה שצריך לרכוש באופן קבוע שגם אותו יש להכניס לתחשיב הכללי כמו שקיות לאיסוף הצרכים, תכשירים למניעת טפילים כמו אמפולות, קולרים מיוחדים חד פעמיים או צעצועים שלרוב נהרסים מהר מאד ויש צורך לקנות חדשים. טיפ חשוב ששווה ליישם הוא לעבור לרכוש את כל הדברים מחנויות אונליין מובילות שיאפשרו לכם חיסכון משמעותי של מאות ואפילו אלפי שקלים מדי שנה על כל מה שאתם צריכים. 

טיפול רפואי

לבסוף חשוב מאד לזכור כי הטיפול הרפואי הוא חלק משמעותי מההוצאות השוטפות. מדי שנה תצטרכו לחסן את הכלב ולדאוג לטיפולים כמו תילוע או תולעת הפארק וזה כמובן עולה כסף. בנוסף, תאונות או מחלות הם דברים שקורים במיוחד אצל כלבים מבוגרים ויש לקחת בחשבון כי טיפולים מורכבים עשויים לעלות לא מעט. ההמלצה שלנו היא לבחור במרפאה המאפשרת לבטח את הכלב כאשר התשלום כולל גם את כל הטיפולים השוטפים במהלך השנה.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook