fbpx

מה זה מסלול IRA בקופות גמל להשקעה?

0

אוהבים לחוש את השליטה בכל תחום בחייכם וחייבים להיות עם האצבע על הדופק? או דווקא מעדיפים שאחרים ינהלו עבורכם את כל מה שאין לכם ידע או אנרגיות לטפל בו? אם אתם שייכים לסוג הראשון כנראה שמסלול IRA בקופת גמל להשקעה יתאים לכם וישאיר אתכם בעניינים בכל הנוגע לכספי החיסכון שלכם.

מה המשמעות של מסלול IRA?

Individual Retirement Account, ובתרגום חופשי – פלטפורמת ניהול אישי לקרנות השתלמות או קופות גמל, היא גישה לניהול חיסכון פנסיוני הפופולרית ביותר בארצות הברית. בפלטפורמה זו, אתם הם אלו שמנהלים את החיסכון הפנסיוני שלכם (ולא בהכרח מנהל ההשקעות מטעם בית ההשקעות בו נמצאת קופת הגמל להשקעה) או שביכולתם להעניק ייפוי כוח למנהל השקעות מטעמכם שיעשה זאת עבורכם.

למי זה מתאים?

מסלול IRA מתאים למי שיש לו ניסיון בהשקעות ושוחה בתחום, או למי שרוצה, כאמור, להיות בשליטה מלאה על ניהול קופת גמל להשקעה שלו. חשוב לציין כי גם מי שאין לו הבנה עמוקה בנושא יכול לבחור במסלול, שכן הסמכות לניהול הכספים ניתנת לבחירה וכך נעשית בשקיפות אצל איש מקצוע שנבחר באופן אישי.

יתרונות בולטים במסלול IRA בקופת גמל להשקעה

חיסכון בדמי הניהול – אם אתם בוחרים לדאוג להשקעות שלכם בעצמכם, אתם חוסכים את דמי הניהול מאחר ואתם לא תלויים באדם אחר שינהל עבורכם את הכספים. עם זאת, עליכם לקחת בחשבון את ההתעסקות, הידע הנדרש מכם והסיכונים האפשריים שבניהול עצמאי של כספי קופת הגמל להשקעה.

תנאי קופת הגמל להשקעה נשמרים – בדומה לקופת גמל להשקעה במסלול רגיל, גם כאן יישמרו לכם הטבות המס אם תבחרו שלא למשוך את הכספים עד להגיעכם לגיל הפרישה. בנוסף, הגמישות במשיכת הכספים ובניוד בין קופות תישמר ותוכלו ליהנות מאותם התנאים שבניהול קופת הגמל על ידי יועץ פנסיוני של קרן ההשקעות שתבחרו בה.

מגוון אפיקי השקעה – העצמאות שבמסלול IRA מאפשר לכם  לא להיות תלויים במדיניות בית ההשקעות בו מנוהלת קופת הגמל להשקעה שלכם. כך תוכלו להשקיע במניות לבחירתכם או קרן השקעה זרה.

תשלום מס רווחי הון במועד המשיכה בלבד – וזאת בשונה ממסלולים רגילים, אז תידרשו לשלם מס לאחר כל קנייה או פדיון של הכספים.

כפי שציינו, מסלול IRA אינו מתאים לכל אחד בשל ההתעסקות השוטפת והניסיון הנדרש. אם בכל זאת נדמה לכם שזה הכיוון בשבילכם, עליכם לבקש להעביר את הכספים מקופה קיימת אל קופת IRA, ולאחר אישור הבקשה תוכלו להתחיל לבצע פעולות.

ישנם מי שבוחרים באפיק הזה אך מגלים עם הזמן שהאינטנסיביות לא מתאימה להם ו"חוזרים אחורה", כך שאם תתחרטו במהלך הדרך – תוכלו בהחלט להחזיר את קופת הגמל שלכם לניהול בכל גוף פיננסי שתבחרו.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook