fbpx

משפיעים 2016 | ספורט | ערן זהבי

0

הרבה שנים לא היה כאן סופרסטאר ספורטיבי כמו ערן זהבי. גיבור תרבות אמיתי, מושא ממותג לחיקוי של ילדי ישראל, שהולכים בגאון עם חולצתו כאילו לבשו עכשיו את זו של מסי או של רונאלדו. עמרי כספי אמנם עושה קריירה חסרת תקדים ב־NBA, דיוויד בלאט הגיע כמאמן לגמר הליגה הטובה בעולם וירדן ג'רבי ואורי ששון הביאו מדליות וחיבוקים לשרת התרבות והספורט מירי רגב, אולם אף אחד מהם לא מתקרב ברמת ההערצה, העניין וייצור הכותרות שלו לזהבי. "פיו־פיו" אחד והם נעלמים כלא היו.

בניגוד לכל האתלטים הללו, זהבי אינו מתחרה כרגע במסגרת תחרותית כבדת משקל; את כישרון כיבוש השערים הפנומנלי, קריאת המשחק, התנועה הבלתי פוסקת, המנהיגות ומוסר העבודה הוא לקח – תמורת סכום כסף של סטארטאפיסט באקזיט – לליגה הסינית החלשה ברמתה, אך עתירת התקציב. ספק אם כספי, למשל, היה זוכה לפרסם דגני בוקר לו שיחק כדורסל בבלארוס.

אלא שזהבי, ששבר בקדנציה רווית התארים שלו במכבי תל אביב שיאי הבקעות ודומיננטיות בליגת העל, הוא כוכב בסדר גודל כזה שגורם למאות אלפי ישראלים לעקוב אחרי קבוצות ושחקנים שאת שמותיהם איננו מסוגלים להגות ושרמתם המקצועית נמוכה אף מזו של התוצרת המקומית. וזה כבר באמת קשה. ברצלונה־ריאל מדריד, יובנטוס־נאפולי, ליברפול־מנצ'סטר יונייטד, בנפיקה־פורטו, בוקה־ריבר ובאיירן־דורטמונד, פנו דרך: הדרבי של גוואנגז'ו הוא הקלאסיקו האמיתי. אז מה אם הוא מעט פחות מלהיב ממשחק של הליגה למקומות עבודה בספורטק? כל שער ובישול, שמזכים את זהבי בעוד המחאה שמנה, על פי הסכם הפרמיות הנדיב שעליו חתם, מלווים באייטמים חדשותיים מורחבים, דיונים ענפים ברשתות החברתיות, כתבות על עסקיו במדורים הכלכליים ושמועות על חוזה משופר. נינט אחרי הזכייה ב'כוכב נולד' לא הייתה כזו מאמי.

השאלה היא לאן זהבי ימנף את מעמדו האיקוני. האם יצליח לשמור על מקצוענות גם בהתנהלותו מחוץ למגרש ולהפוך לאישיות משפיעה בציבוריות הישראלית, או שתסמונת אלי אוחנה־איל ברקוביץ'־יוסי בניון, שחזרו להתבוסס באפרוריות הספורטיבית המקומית אחרי קריירות מפוארות מעבר לים, תכה גם בו. נדמה לי ש־EZ7 קורץ מחומר אחר. יש בו טפלוניות שמסייעת לו להתנער גם משערוריות כמו הקטטה עם אוהד הפועל תל אביב בדרבי, ההתגרויות בקהל יריבות או ההתפרצות הלאומנית־לייט בסיום המשחק מול בני סכנין בעונה שעברה. זה רק עניין של זמן עד שנראה מי חזק יותר – הוא, או כוח הכבידה של הספורט הישראלי.

.

למבצע מנויים חדש ואטרקטיבי – 49 ש"ח לשלושה חודשים ראשונים – לחצו כאן

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook