fbpx

משפיעים 2015 > טכנולוגיה > לוחמי הסייבר

0

ממלחמת ששת הימים עד אחרי מלחמת יום כיפור הייתה ישראל לפרזנטורית בינלאומית של מותגי ביטחון, והצליחה למכור לעולם בליל של הצלחות וכישלונות, כישלונות לעתיד ודברים שלא ייאמנו כהצלחות מהעבר וההווה שלה; ובהם מלחמת ששת הימים עצמה, משה דיין, מבצע יונתן, חטיפת אייכמן, חטיפת מטוס סבנה, תמ"ק עוזי, חיל האוויר, יצחק רבין, המוסד וקציני צה"ל שמאמנים חיילים באפריקה.
חִנה של ישראל הלך וסר לאורך השנים, והסיבות לכך ממוקמות על הספקטרום הפוליטי, מהכיבוש דרך כוחו של הנפט ועד האנטישמיות החדשה־ישנה. מה שהחל בהיחלשותו של המותג הביטחוני "ישראל", הסתיים, לעת עתה, בתעוזתו של הנשיא האמריקאי ברק אובמה, בעודו נושא את השם האמצעי חוסיין, לחתום על הסכם גרעיני עם איראן, בניגוד מוחלט לדעתו הביטחונית של ראש ממשלת ישראל – אותו נתניהו של סיירת מטכ"ל וסבנה ויוני והאו"ם והברווז הגרעיני.
אבל חמור מכך, בלי תדמית של אימפריה ביטחונית, עלולים שיווק הנשק, הידע וכוח האדם להיתקל בקשיים, וזו כבר פגיעה אסטרטגית בקומפלקס התעשייתי־צבאי שמחזיק בגרעין השליטה של מדינת ישראל. נתניהו הבין שישראל חייבת לחזור למעמדה כג'יימס בונד של האומות, מדינה שתשתמש בגאדג'טים המתוחכמים ביותר, ולא פחות חשוב מכך – בכוח המוח שלה, כדי להביס את הנוכלים והרשעים.

כוח המוח הביטחוני שלנו נמצא בתחום הסייבר־אבטחה, או "סייבר", כפי שנתניהו מכנה אותו בחיבה גלויה באינספור השקות תכניות סייבר, מרכזי סייבר, בירות סייבר, מטות סייבר, רשויות סייבר, כנסי סייבר, יחידות סייבר, חממות סייבר, זרועות וצווארים סייבר. מאדוארד סנודן ועד אשלי מדיסון, מרחב הסייבר של אנשים, תאגידים וממשלות חשופים למתקפות של האקרים, קראקרים וקאקרים.

גיל שויד למד מדעי המחשב באוניברסיטה העברית, שירת ביחידת המודיעין 8200 ויצא משם להביא לעולם את הפיירוול ואת צ'קפוינט. עכשיו ישראל מכשירה ילדים להיות מתכנתי סייבר, שיתגייסו להיות לוחמי סייבר (הקמת זרוע סייבר תושלם תוך שנתיים על פי יוזמת הרמטכ"ל), שישתחררו מהצבא ויקימו סטארטאפי סייבר, שימכרו לעולם פתרונות סייבר, או יימכרו לאמריקאים (כמו חברת 'טראסטיר' של שמואל קרמר, יזם חברות אבטחת מידע וממייסדי צ'ק פוינט, ושותפו מיקי בודאי, שנמכרה ל־IBM תמורת 800 מיליון דולר). בן־גוריון הפריח את הנגב, פרס הביא אל עיירת הטקסטיל שלו כור גרעיני ונתניהו מבטיח להפוך את המטרופולין שלו ל"בירת הסייבר של חצי הכדור המזרחי". אל תתעסקו עם חומת אש.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook