fbpx

לצאת מהמלכוד: שמונה צעדים לצמצום הסכסוך מאת ד"ר מיכה גודמן | הקדמה

מסמך חובה להבנת הפערים בין שמאל לימין ודרך חדשה ליציאה מקיפאון של חמישים שנה

0

הנושא המדיני נעלם מהבחירות? המרכז הפוליטי לא מציע כלום, מהליכודניקים המתונים ועד מפלגת העבודה, עם כחול לבן באמצע? אל תוך הריק האידיאולוגי הזה מגיע פרויקט מיוחד של ד"ר מיכה גודמן.

יוצאים מן המלכוד: שמונה צעדים לצמצום הסכסוך // המאמר המלא מאת ד"ר מיכה גודמן

גודמן, מחבר הספר "מלכוד 67", מביא כאן את החלק החסר של רב המכר שלו, בדמות מאמר מאמר מיוחד המפורסם במגזין "ליברל". המאמר מביא את דרך האמצע שעליה יכולים לחתום מיד הרוב המכריע של הישראלים והפוליטיקאים המייצגים אותם – לא ל"סיום הסכסוך" על כל המחלוקות שבעניין, אלא שמונה צעדים פרקטיים ומהירים לצמצום דרמטי של הסכסוך – ויציאה מהקיפאון והמצב המסוכן אליו אנחנו הולכים.

על בסיס שיחות ומפגשים שערך עם דמויות מפתח בקהילת המודיעין ובמערכת הביטחון הישראלית, דיפלומטים אמריקאים ואישי ציבור פלסטינים, מנסה ד"ר גודמן לנסח את האידיאולוגיה הבלתי מדוברת של המרכז הפוליטי הישראלי ומציע תכנית בת ביצוע., אשר אינה מתרכזת בסיום הסכסוך אלא ביצירת מצב שירחיק את התפרצות האיום הדמוגרפי – מבלי לסכן את הביטחון הישראלי.

פחות מחודש עד הבחירות, ובהיעדר שיח קונקרטי על עתידה הביטחוני של ישראל, מציע ד"ר מיכה גודמן אלטרנטיבה מחשבתית ודרך ביניים מעשית שתפשיר את הקיפאון ותציב את ישראל על מסילה לעתיד טוב יותר.

שמונה צעדים לצמצום הסכסוך הפודקאסט

מיכה גודמן מתארח בפודקאסט "עושים פוליטיקה" עם דפנה ליאל על המאמר במגזין והתוכנית "שמונה צעדים לצמצום הסכסוך".

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook