fbpx

רק ביבי // הטור של שי גולדן

0

תגיד, אם מוגש כתב אישום נגד ביבי, אתה מצפה ממנו להתפטר?

– להתפטר? למה? הוא הורשע? אתה יודע כמה כתבי אישום מסתכמים בלא כלום? למה שיתפטר?

מעבר להיבט הציבורי והמוסרי, איך הוא יוכל לנהל מדינה כשהוא טרוד במשפט?

– אתה רציני? אתה יודע כמה דברים יש לו על הראש? עם כמה דברים הוא מתמודד ביממה אחת? יתמודד גם עם זה. קטן עליו.

רגע, ואם הוא יורשע?

– הוא לא יורשע, כי אין כלום ולא היה כלום ולא יהיה כלום.

אבל נגיד, לצורך הדיון כאן, שהוא יורשע. מה אז?

– אז שידחו את עונשו לאחר שיסיים את הקדנציה ואז שיעשה עבודות שירות. הכל טוב.

אתה רציני?

– ברור שאני רציני. למה שיתפטר? העם בחר בו כי העם רוצה שהוא יהיה ראש הממשלה, אז בגלל שבית המשפט החליט שהוא אשם באיזה בלוף כלשהו שתפרו לו הוא צריך להתפטר? הרי זה מה שהם רוצים: לגרום לו להתפטר, כי הם לא מסוגלים להחליף אותו בקלפי. אסור שיתפטר. כי אז הם ינצחו. וזה יהיה סוף הדמוקרטיה. זו תהיה הוכחה שאפשר לעשות פוטש לראש ממשלה דרך הפרקליטות והמשטרה. זה בדיוק כמו רצח רבין, רק בלי להרוג את ביבי. פשוט מזיזים אותו הצידה.

אוקיי, אוקיי. בוא נשחק את זה אחרת: האם יש דבר שביבי יכול לעשות שיגרום לך להגיד, "זהו. עד כאן"?

– לא.

שום דבר?

– כלום.

אם ביבי ירצח בן אדם. ויהיה תיעוד מצולם של זה. אם יהיה מתועד שהוא חונק למוות עובדת שלו במעון ראש הממשלה.

– כלום, אחי. ביבי לא ירצח אף אחד.

זה ברור. אבל לצורך הדיון ההיפותטי.

– אז לצורך הדיון ההיפותטי, אני אומר לך שגם אם ביבי יורשע בפרשת הצוללות, וביציאה מבית המשפט ידרוס אישה זקנה ויימלט מהמקום, ואז בבית ייתן סטירת לחי לתינוק שהגיע לעשות ברית מילה, גם אז הוא צריך להמשיך להיות ראש הממשלה. זו דעתי.

אבל זה מטורף!

– לא, זה לא מטורף. מה מונח כאן על הכף, חביבי? מה? גורל העם היהודי. עתיד מדינת ישראל. החיים של כולנו. יש מישהו שאתה סומך עליו את חייך בדברים האלה יותר מביבי? אני לא. מה, להעלות את יאיר לפיד לשלטון, ואז לקבל גרעין איראני על הראש, ולראות איך החמאס משתלט גם על רמאללה, וחזבאללה מפגיז את תל אביב, רק כי ביבי דרס מישהי? זה נשמע לך סביר? במתמטיקה של החיים, מה יותר חשוב – שוחד בעסקת נשק או עתיד העם היהודי? סטירה שהוא נתן לתינוק או פצצת גרעין איראנית? סדרי העדיפויות שלך משובשים לגמרי. התבלבלתם לגמרי, אתה וחבריך השמאלנים. החיים עצמם קודמים לכל הניואנסים של היומיום.

ומה עם שחיתות?

– הוא לא מושחת. וגם אם איזה שופט שמאלני יחליט שהוא מושחת, רק כדי לשים את בני גנץ בשלטון, אז מה? זה יהפוך אותו למושחת? אם ייפול לך טיל על הבית, באמת אכפת לך אם ביבי לקח כמה דולרים, או קיבל סיגרים, או סגר עסקה עם נוני מוזס? תאמין לי שכאשר ייפול טיל על הראש שלך – תיק 3000 ותיק 2000 ותיק 50,000 יהיה הדבר האחרון שתחשוב עליו. ההבדל בינך לביני הוא שאני חושב על הילדים שלי ועל החיים שלהם, ואתה עסוק רק בלהחליף את מי שלא בא לך טוב בעין. זה ההבדל בינינו, וזה ההבדל בין ביבי לכל האחרים. כי בסופו של יום, אני, ורוב העם כאן, מאמינים שביבי ידאג לעם הזה ולחיים שלנו. כל הדברים האחרים זניחים בעיניי.

אז אין שום תסריט שבו לא תצביע ביבי בבחירות הקרובות?

– שום תסריט.

אני מבין.

– אז זהו, שאתה אומר שאתה מבין. אבל אתה לא. אתם פשוט לא מבינים. פשוט לא מבינים איך העם הזה חושב ומה מניע אותו ומה באמת חשוב לו. ורק כשתבינו את זה, ותפסיקו לדבר לי על דמוקרטיה ושחיתות ותקשורת חופשית וכל החארטה הזה, אולי תבינו איך לפנות לאנשים כמוני. וכל עוד אתם לא מבינים, אתם מדברים בשפה שאנחנו לא מבינים. פשוט לא מבינים. אתה מבין? אתם פשוט לא מבינים. ואנחנו פשוט לא מסוגלים להבין אתכם.

אז מי מבין? מי מבין אתכם?

– ביבי. רק ביבי.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook