fbpx

עסקת המאה של דונלד // יונתן שם-אור

איך ייראה היום שאחרי הצגת תוכנית השלום של נשיא ארה"ב? התרחיש על פי משחק מלחמה מיוחד והניתוח של יונתן שם-אור

0

צריך לדמיין את זה הפוך. הילרי קלינטון ניצחה. היא מנסה לקדם הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים. היא ממנה לצוות שלושה אנשים. עבדול עטאללה, השגריר שלה ברמאללה; נאסר אל פאדוללה, עורך דין מוסלמי ממרילנד שמאמין כי האסלאם נועד להיות הדת היחידה בעולם; ותאופיק מסרי, הבעל השני של בתה, זה שבגללו ועבורו התאסלמה ומאז היא הולכת עם כיסוי ראש. שלושתם מוסלמים מאמינים, שלושתם ערבים, שלושתם אמריקאים שאוהדים מאוד את פלסטין. לכו, היא שולחת אותם למזרח התיכון, ותביאו לי משם הסכם.

ישראל מתפלצת, אבל מה היא יכולה לעשות. ארה"ב היא לא נתב"ג. כאן אסור להזכיר את המוצא והאמונה של האנשים. וכדי להמחיש היכן נמצא הלב של ארה"ב, הנשיאה עושה שני דברים נוספים. ראשית, היא קובעת כי מזרח ירושלים, כולל העיר העתיקה, היא חלק מפלסטין. אחר כך מגיעה הצלפת שוט הכסף. הסיוע הביטחוני, כולל הסכמי הייצור המשותפים, מושעה לגמרי. ישראל, טוענת קלינטון, לא מועמדת להשמדה, אבל העוצמה הצבאית שהיא אוגרת רק נוטעת בה יהירות וחוסר רצון להתפשר. אז בבקשה, תעשו מה שאתם מבינים, אבל לא על חשבון משלם המסים האמריקאי.

הפלסטינים חוגגים. סוף-סוף יש לנו חברה אמיתית בבית הלבן. כל בעלי הברית של ישראל אדישים לגמרי. איש לא נחלץ לעזור לה מול הלחץ של קלינטון. רק פרשן אחד מאל-ג'זירה מזהיר את הפלסטינים. הם לא מטומטמים שם, בוושינגטון. על מה שקיבלתם אתם הולכים לשלם. תגידו יפה שלום לחלום של פלסטין הגדולה. חאלס.

זו התמונה במראה. בדיוק. ג'ייסון גרינבלט השליח, דיוויד פרידמן השגריר בישראל וג'ארד קושנר החתן הם יהודים מאמינים. לפרידמן דירה בירושלים והיסטוריה של תמיכה אקטיבית במתנחלים. לו היה עולה לישראל, היה מוצא את עצמו בקצה הסמוטריצ'י של הבית היהודי. זו השלישייה שמספקת לדונלד טראמפ את התובנות, שמהן יבנה את "עסקת המאה" שלו. מה שמוזר הוא שעד עכשיו טראמפ מצהיר כי הוא משוכנע שתהיה עסקה. עסקה טובה מאוד – הוא אומר ופורש את הידיים לצדדים בתנועה ובאינטונציה שכל חקייני העולם למדו לחקות – טובה מאוד-מאוד.

.

הכתבה המלאה פורסמה בגיליון המודפס.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook