fbpx

נטע ברזילי // חתיכת סיטואציה // משפיעים 2018

מאת לירון זייד

0

שבת בערב, 12 במאי, 15 חברים, סטרייטים, מתיישבים לצפייה משותפת בגמר האירוויזיון. בין השתייה והפיצות, העיניים דילגו בדריכות מהמשדר אל הטלפון הנייד שלנו, שם עקבנו אחרי התנודות של ישראל באתרי ההימורים.

אני מספר את האנקדוטה הלכאורה ברורה מאליה הזו, כי נטע ברזילי, עם צוות גדול ונבון מאחוריה, הצליחה לנער את האבק מעל המותג האפרורי והנישתי הזה שנקרא אירוויזיון. בואו נודה, בדרך כלל רובנו לועגים לתחרות; מקסימום צופים כדי לאסוף בדיחות שנספר למחרת על השיר החולני של אוקראינה והזמרת המטורללת מאלבניה.

ברזילי הצליחה להכניס לתוך הוואקום הזה את כל מה שהאירוויזיון היה צריך כדי לכנס 15 סטרייטים מול התחרות. היא הכניסה אמירה עם המראה הבולט שלה, חוצפה עם ההופעה הייחודית שלה, רלוונטיות עם שלל המסרים הפמיניסטיים, ובעיקר – הציבה רף גבוה מאוד של ציפיות. הבאזז הבינלאומי שנוצר סביב הישראלית הצעירה גרם לנו לפתח תקוות אמיתיות שזה באמת יכול לקרות. וזה קרה. הפי אנד מושלם.

ואחרי הערב החד־פעמי הזה, שימו לב עד כמה ברזילי עדיין נוכחת: קחו לדוגמה את יוטיוב. הקליפ הרשמי לשיר 'Toy' מתקרב ל־90 מיליון צפיות. לשם השוואה, הקליפ לשיר 'Heroes' שזיכה את שוודיה באירוויזיון 2015 והפך גם ללהיט מצליח, צבר בשלוש שנים רק 29 מיליון צפיות.

ברזילי לא עוזבת את המזוודה שלה לרגע. בכל רגע נתון היא בין טיסות, השאלה היחידה היא כמה זמן שהייה מצפה לה בנקודה הנוכחית. היא מופיעה מול קהלים גדולים במועדונים ובפסטיבלים, בעיקר של הקהילה הגאה, אבל לא רק. לא מזמן היא הגיעה עד ל'Today Show' בארה"ב ולפתוח לאמריקאים את היום באולפן הטלוויזיה בניו יורק. גם קמפיין הפרסום הראשון שצילמה לפרטנר ונטפליקס מראה שהיא אייקון בינלאומי. נוסף על העובדה שנטפליקס העולמית הייתה מעורבת בהכנת הסרטון והשקיעה בו, נציגי החברה גם טסו במיוחד לסט בקייב כדי ללוות את העבודה מקרוב, וכמובן לקבל סלפי עם הזמרת מישראל.

ההשפעה של ברזילי על חיינו ניכרת בעיקר משום שמאחורי כל דבר שהיא עושה יש כוונה, יש רציונל. שום דבר לא קורה סתם ככה. אפילו להופעה שלה על שלטי חוצות של פרסומת מסחרית היא הצליחה ליצוק ערכים כשאמרה (ובצדק) שהגיע הזמן שילדות יראו גם נשים כמוה על פוסטרים באיילון. ומה שכנראה הופך את ברזילי למשפיעה כל כך הוא שילוב של כמה דברים: א. יש לה מה להגיד. ב. היא לא מהססת לומר את זה. ג. היא אומרת את זה היטב. ד. היא מצליחה בכל רגע נתון להישאר אהובה ונעימה. כלומר, גם כשיש לה דעה נחרצת הנוגדת את דעתה של, נניח, מירי רגב, ברזילי תצליח להבהיר את עמדתה באופן חד, ועם זאת לא תיגרר לשום עימות ולא תעורר אנטגוניזם. ככל שזה יימשך, האוזניים של כולם תמיד יהיו קשובות לה.

לרשימת המשפיעים המלאה >

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook