fbpx

הצרות של קושנר // מאת אמיר תיבון, וושינגטון

0

איך הפך נער הזהב של טראמפ, הנשוי לבתו איוונקה, לשק חבטות המסובך מעל לראש

בתחילת חודש מרץ האחרון נערך בביתו של שגריר ישראל בוושינגטון, רון דרמר, אירוע קריאת מגילה לכבוד חג פורים. רשימת האורחים כללה חברי קבינט בממשל טראמפ, ראשי ארגונים יהודיים, שגרירים של מדינות זרות, ומעל כולם, "היהלום שבכתר" של האירוע – ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו הבכיר של הנשיא האמריקאי. קושנר הגיע לחגיגה בבית הלבנים רחב הידיים של דרמר יחד עם רעייתו איוונקה, בתו של הנשיא.

"הופתעתי לראות אותו שם, למרות שידעתי מראש שהוא נכלל ברשימת המוזמנים", סיפר ל'ליברל' בכיר בקהילה היהודית שנכח באירוע. "אם אני הייתי עובר את מה שהוא עבר בשבוע שבו נערך האירוע, רוב הסיכויים שלא הייתי יוצא מהבית".

יומיים לפני האירוע איבד קושנר באופן סופי את הסיווג הביטחוני שלו, במהלך משפיל שיזם ראש הסגל בבית הלבן, ג'ון קלי. התקשורת האמריקאית חגגה את השפלתו בכותרות גדולות, כמעט חגיגיות. באותה היממה נחשף גם שיועץ התקשורת המוערך של קושנר, ג'וש רפאל, החליט להתפטר מתפקידו ולעזוב את הבית הלבן. במקביל פורסם על התפתחות נוספת בפרשת ההתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות שקשורה ישירות לקושנר. ביום שבו נערך האירוע בביתו של דרמר, פורסמו מספר כתבות עם ציטוטים מפי בכירים בממשל שטענו כי טראמפ מאס בשירותיו של קושנר ומחפש את הזמן המתאים לשגר אותו ואת איוונקה בחזרה לניו יורק (הבית הלבן הכחיש באופן רשמי את הפרסומים הללו).

העיתונות האמריקאית תיארה את רצף האירועים הזה בתור "שבוע מהגיהינום" עבור קושנר, אבל האורחים באירוע קריאת המגילה בביתו של דרמר קיבלו רושם שונה לחלוטין לגבי מצבו של החתן הנשיאותי. "הוא הסתובב שם במשך יותר משעה, מחויך ורגוע לחלוטין", אמר ל'ליברל' בכיר לשעבר בממשל האמריקאי, ששוחח עם קושנר במהלך הערב. "יכול להיות שבתוך תוכו התחוללה סערת רגשות, אבל כלפי חוץ הוא נראה לגמרי בשליטה. הרבה אנשים בעיר הזו מזלזלים בו וצוחקים עליו, אבל אני יצאתי מהאירוע הזה עם תחושת הערכה מחודשת כלפיו. הוא בן אדם חזק".

קושנר ואיוונקה בבית הלבן, ספטמבר 2017 // צילום: Win McNamee, Getty Images IL

קושנר ואיוונקה בבית הלבן, ספטמבר 2017 // צילום: Win McNamee, Getty Images IL

קושנר אחראי באופן רשמי על מספר "תיקים" בבית הלבן, בהם המו"מ הישראלי־פלסטיני (עם ג'ייסון גרינבלט) והיחסים עם מקסיקו, אבל בחודשים האחרונים הוא נאלץ להקדיש יותר ויותר מזמנו לניהול המערכה האישית שלו: נגד החקירה של מולר, נגד הניסיונות להדיח אותו מהבית הלבן, ולמען הצלת מה שנותר מהמוניטין שלו. בכיר בבית הלבן אמר ל'ליברל' שהמאבק הזה לא השפיע עד כה בשום צורה על המשימות הרשמיות של קושנר.

"הוא מתפקד בהצלחה רבה וממוקד מטרה לחלוטין. כל מי שטוען אחרת לא יודע על מה הוא מדבר", הסביר הבכיר, שביקש למנות את שורת האירועים שקושנר לקח חלק בהפקתם בחודש האחרון – החל מביקורו של ראש הממשלה נתניהו בוושינגטון, דרך הוועידה הבינלאומית של הבית הלבן בנושא רצועת עזה, ועד לאירוח יורש העצר הסעודי, הנסיך מוחמד בן סלמאן, שקושנר הצליח לייסד מולו מערכת יחסים קרובה במיוחד.

"יש בהחלט תקדימים בהיסטוריה שלנו לממשלים שהגיעו להישגים יוצאי דופן במדיניות החוץ, במקביל להתמודדות עם סקנדלים ושערוריות בחזית הפנימית", אומר ארון דיוויד מילר, שעסק במו"מ הישראלי־פלסטיני תחת ממשלי בוש האב, קלינטון ובוש הבן. "הנרי קיסינג'ר קידם את תהליך השלום הישראלי־מצרי במקביל להתפוצצותה של פרשת ווטרגייט. ביל קלינטון השיג את הסכם וואי בין נתניהו לערפאת בעיצומה של פרשת מוניקה לוינסקי. אפשר בהחלט להגיע להישגים גם במצבים קשים מהסוג הזה".

"הבעיה של קושנר", אומר מילר, "היא שבמקרה שלו, יש שילוב נסיבות יוצא דופן: יש חקירה פדרלית מיוחדת שעוסקת בנשיא, ובה בעת עוסקת גם בו באופן אישי. אני לא מכיר תקדים היסטורי מהסוג הזה, ששליח מיוחד של הנשיא משיג פריצת דרך דיפלומטית בשעה שגם הוא וגם הנשיא מסובכים עמוקות בפרשות מהסוג הזה, ועשויים בעצם להפיל אחד את השני. אנחנו מנווטים פה בטריטוריה שהיא לגמרי לא מוכרת". 

הלך הילד, הלך גם הפלא

זה אולי נראה כמו היסטוריה רחוקה, לנוכח שורת ההסתבכויות של קושנר בחודשים האחרונים, אבל לפני קצת יותר משנה נחשב חתנו של הנשיא ה־45 ל"ילד הפלא" של הממשל ואחד הנכסים המשמעותיים ביותר בסביבתו של טראמפ. כאשר הממשל החדש נכנס לתפקידו בינואר 2017, קושנר תואר בעיתונות האמריקאית בתור אחד האנשים הקרובים ביותר לנשיא, ואחד הארכיטקטים של ניצחונו המפתיע בבחירות לנשיאות. ברשת התעמולה הפרטית של טראמפ, פוקס ניוז, קושנר אפילו זכה להגדרה "הנשק הסודי של הנשיא". ערב לפני ההשבעה שלו לנשיאות שיבח טראמפ את קושנר בארוחת ערב עם התורמים הגדולים ביותר של קמפיין הבחירות, והכריז – "אם ג'ארד לא ישיג שלום בין ישראל לפלסטינים, אף אחד לא יכול לעשות את זה".

בשבועות הראשונים של טראמפ בבית הלבן, קושנר נתפס בתור אחד ה"מבוגרים האחראים" שמנסים לתקן את הנזקים שהנשיא האימפולסיבי גורם לעצמו. כתבות רבות תיארו את קושנר כמי שמנסה לפתור בעיות כמו תפקודו הגרוע של דובר הבית הלבן דאז, שון ספייסר, והתפטרותו המביכה של היועץ לביטחון לאומי, מייקל פלין, בתחילת הכהונה. במבט לאחור, ובקריאה מפוכחת, הכתבות הללו בעיקר מראות את ההשפעה הנרחבת שהייתה לקושנר באותה העת על התקשורת, ואת האופן שבו הוא ואיוונקה הצליחו למצב את עצמם בתור "כוח שפוי" בתוך הבית הלבן.

"בכל פעם שהיה קורה משהו מזעזע, היית רואה בתוך פחות משעתיים הדלפה על כך שג'ארד ואיוונקה היו נגד ההחלטה שהתקבלה, ושהם נלחמים בסטיב בנון ובכל שאר המטורפים שטראמפ קיבץ סביבו", אמר ל'ליברל' יועץ תקשורת של סנאטור דמוקרטי שמרבה לבקר את הממשל. "זה היה כל כך שקוף, שבשלב מסוים התחילו לרוץ על זה בדיחות בטוויטר. הבדיחה האהובה עליי הייתה שבאמצע 2019 טראמפ יזרוק פצצה גרעינית על מקסיקו, וב'וושינגטון פוסט' ידווחו שעה אחר כך שג'ארד ואיוונקה המליצו לו להימנע מכך".

על דבר אחד אין ויכוח: זמן קצר בלבד לאחר השבעתו של טראמפ אכן מצא קושנר את עצמו בעימות חזיתי עם מספר אישים בכירים בממשל. שרי החוץ וההגנה, רקס טילרסון וג'יימס מאטיס, התרעמו על כך שהחתן בן ה־36 של הנשיא, שמעולם לא עסק במדיניות חוץ, בוחש בתחומי האחריות שלהם ומשוחח עם מנהיגי מדינות מאחורי גבם. במקביל, סטיב בנון, היועץ הפוליטי הקיצוני והלאומני של הנשיא, הביע זעם על כך שקושנר הביא לשורות הממשל יועצים כלכליים בכירים משורותיהם של בנקים ותאגידים גדולים, שהתנגדו לאג'נדה הכלכלית הפופוליסטית שטראמפ הבטיח לקדם במהלך הבחירות.

הבעיה של כל אותם בכירים בממשל שכעסו על מעורבותו של קושנר, הייתה שטראמפ המשיך לתת בו אמון מלא. "בנון, מאטיס, טילרסון – כל האנשים האלה הם יועצים. הם שם היום ויכולים להיעלם מחר, לתפיסתו של טראמפ. ג'ארד זה משהו אחר – הוא משפחה", אמר ל'ליברל' העיתונאי החרדי ג'ייקוב קורנבלו, שמסקר את הממשל עבור אתר החדשות היהודי 'ג'ואיש אינסיידר'. לדבריו, "כל מי שעוקב אחרי ההיסטוריה של טראמפ בתחום העסקי, יודע שהוא בז למומחים ומעדיף להסתמך על קבוצה מצומצמת של אנשים שעברו אצלו מבחנים של נאמנות".

הטעות האדירה עם קומי

מעמדו של קושנר בבית הלבן נראה בתחילת הדרך יצוק בבטון, בלתי ניתן לערעור. אבל אז, ב־9 במאי 2017, פחות מארבעה חודשים אחרי כניסתו של טראמפ לבית הלבן, התקבלה החלטה דרמטית שהולידה שורת הסתבכויות מסוכנת עבור טראמפ, ועוד יותר מכך, עבור קושנר. בשעות הצהריים של אותו יום שלישי שלח טראמפ מכתב פיטורים לראש הבולשת הפדרלית (FBI), ג'יימס קומי. הפעם, בניגוד למקרים קודמים שבהם טראמפ זעזע את העולם, איש לא טרח להדליף שקושנר התנגד להחלטה. להפך: כלי התקשורת האמריקאיים דיווחו בהבלטה שקושנר תמך בפיטוריו של קומי, ואף דחף את טראמפ לקבל את ההחלטה השנויה במחלוקת.

הבית הלבן התקשה להסביר מדוע קומי פוטר מתפקידו. בימים ובשבועות שלאחר הפיטורים הציע הממשל שורת הסברים סותרים, החל מטענות על האופן שבו קומי טיפל בפרשיית המיילים של הילרי קלינטון, ועד להאשמות לפיהן הוא היה מעורב בריגול אחרי קמפיין הבחירות של טראמפ. ההסברים המגומגמים והסתירות הפנימיות של הממשל חיזקו את החשד שהפיטורים היו למעשה ניסיון לחבל בחקירה שה־FBI בראשותו של קומי ניהל בנושא המעורבות הרוסית בבחירות, חקירה שהצביעה על ניסיון ברור של הרוסים לסייע לניצחונו של טראמפ.

בוושינגטון פרצה סערה פוליטית ומשפטית, שהובילה להחלטה במשרד המשפטים האמריקאי על מינוי חוקר מיוחד לנושא ההתערבות הרוסית בבחירות – קודמו של קומי בתפקיד, רוברט מולר. את המהלך שביצעו טראמפ וקושנר אפשר להשוות, מטאפורית, להתנקשות הישראלית במזכ"ל חזבאללה עבאס מוסאווי ב־1992, שבעקבותיה השתלט על הארגון חסן נסראללה. הם ניסו לחסל את החקירה שניהל קומי, ובמקום זאת קיבלו חקירה מקיפה ומסוכנת יותר בראשותו של מולר.

סטיב בנון, שלא היסס לחגוג את הטעות הקטלנית שקידם ודחף יריבו בתוך הממשל, כינה את פיטורי קומי "הטעות הפוליטית החמורה ביותר בהיסטוריה המודרנית". מדובר אמנם בהגזמה פראית, אבל אפשר בהחלט לטעון שמדובר בטעות הקשה ביותר שטראמפ ביצע ב־15 החודשים הראשונים שלו בבית הלבן. מאז שמולר השתלט על החקירה, הוגשו כתבי אישום נגד מנהל קמפיין הבחירות של טראמפ, פול מנאפורט, והושגו הסדרי טיעון עם פלין ועם שני בכירים נוספים בקמפיין.

מולר, שהמנדט שלו מאפשר לו לחקור לא רק את ההתערבות הרוסית בבחירות, אלא כל מעשה פלילי אחר שהוא נחשף אליו במהלך החקירה, הרחיב בינתיים את תחום העיסוק שלו לנושאים שמעוררים חרדה של ממש בבית הלבן. אחד הנושאים העיקריים שהוא מתמקד בהם, על פי שלל הפרסומים וההדלפות, הוא פעילותו העסקית של קושנר – לפני, ואולי גם אחרי, כניסתו של החתן הנשיאותי לבית הלבן. 

במוקד החקירה של מולר

חודשיים בדיוק לאחר פיטוריו של קומי, הציבור האמריקאי נחשף לראשונה לאחד האירועים שעומדים במרכז החקירה של מולר והיו ידועים זה חודשים ל־FBI: פגישה שנערכה ביוני 2016 במגדל טראמפ בניו יורק בין קושנר, מנאפורט ובנו הבכור של טראמפ, דונלד ג'וניור, לבין עורכת דין רוסייה המקורבת לקרמלין, שהבטיחה להעביר לקמפיין טראמפ חומרים מכפישים ומביכים על הילרי קלינטון. בסביבתו של קושנר טענו לאחר הפרסום כי הוא לא היה מעורב בארגון הפגישה, נכח בה רק למספר דקות, ולא ייחס לה כל חשיבות. אלא שהדברים הללו עמדו בסתירה להסברים שהציע טראמפ ג'וניור, שטען כי קושנר היה בחדר לאורך רוב הפגישה, כולל בשלב שבו עורכת הדין הרוסייה הציעה במפורש להעביר לקמפיין "לכלוך" על קלינטון.

הפגישה במגדל טראמפ הייתה יריית הפתיחה בשורה של הדלפות לאורך תשעת החודשים האחרונים, שלכולן מרכיב משותף אחד: חשדות שחוקר מולר, ועוסקים בפועלו של קושנר. כך למשל, בנובמבר 2017 פורסם כי מולר מתמקד בחלקו של קושנר בהחלטה לפטר את קומי, ובאפשרות שמדובר בניסיון שיבוש חקירה; בפברואר השנה דווח כי מולר בוחן אם החלטות של ממשל טראמפ הושפעו מהאינטרסים של האימפריה העסקית של משפחת קושנר, ואם חתנו של הנשיא היה מעורב בכך; עוד פורסם כי מולר חוקר את הקשרים של קושנר עם מספר מדינות זרות, בהן רוסיה ואיחוד האמירויות; וזוהי רק רשימה חלקית.

הדיווחים על התמקדותו של מולר בקושנר קיבלו משנה תוקף בעקבות הסירוב המתמשך והמביך של סוכנויות המודיעין בוושינגטון להעניק לקושנר סיווג ביטחוני קבוע. כאשר קושנר החל לעבוד בבית הלבן, הוא קיבל היתר זמני לצפות במודיעין "סודי ביותר", אבל מסיבה שעד היום לא התבררה סירבו סוכנויות המודיעין להעניק לו סיווג קבוע. "יש לפעמים מקרים שהסיווג הביטחוני של יועץ בכיר לנשיא, כמו קושנר, מתעכב בכמה חודשים", אומר ארון דיוויד מילר, "אבל אחרי יותר משנה בתפקיד, אם עדיין לא נותנים לו סיווג, זה סימן שיש משהו ברקע שאנחנו לא מודעים אליו, שמטריד את האנשים האחראים על התהליך".

בסוף פברואר, אחרי שנה שבמהלכה התגבר קושנר על היעדר הסיווג שלו באמצעות שימוש בהיתר זמני לצפייה בחומר מסווג, החליט ראש הסגל בבית הלבן, ג'ון קלי, לשים סוף לפרצה הזו. על אף שהבית הלבן דאג להפיץ הודעה שבה קלי הביע "הערכה רבה לכל מה שג'ארד עושה בממשל", המהלך שלו התפרש בוושינגטון כניסיון להזיז את קושנר הצידה ולהשפיל אותו לעיני העולם כולו.

לסדר את חובות המשפחה

"יש כאן שתי בעיות עבור ג'ארד", אמר ל'ליברל' בכיר לשעבר במחלקת המדינה, שעסק בנושא הישראלי־פלסטיני. "הבעיה הראשונה היא שהוא לא יכול יותר לקרוא את המודיעין שהוא צריך. הבעיה השנייה – הישראלים, הפלסטינים, הירדנים, המצרים, ובעצם כל השחקנים הרלוונטיים, יודעים שהוא לא יכול לקרוא את המודיעין הזה". בבית הלבן, יש להדגיש, הודפים את הטענות הללו ומתעקשים שתפקודו של קושנר, כולל בנושא הישראלי־פלסטיני, לא נפגע כתוצאה מסוגיית היעדר הסיווג.

ארון דיוויד מילר מזהיר מפני "הידרדרות לרמה של תיאוריות קונספירציה", אבל מודה שגם הוא נתקל ב"שמועות מוזרות יותר ופחות" לגבי הסיבות שבגללן קושנר לא זכה לקבל את הסיווג. אחת הסברות הנפוצות בוושינגטון היא שבסוכנויות המודיעין מוטרדים מהחובות האדירים של חברת הנדל"ן של משפחת קושנר, שג'ארד מילא בה תפקיד מרכזי עד לכניסתו לבית הלבן. החברה, שהקים צ'רלס קושנר, אביו של ג'ארד, מנסה כבר כשנתיים להתאושש מכישלונו של אחד מהפרויקטים היקרים ביותר שלה, מגדל משרדים ומגורים בשדרה החמישית במנהטן.

הניסיון העיקש של החברה המשפחתית של הקושנרים להיפטר מהחוב הזה שב ומופיע גם בכמה מכיווני החקירה העדכניים של מולר. החוקר המיוחד, על פי הפרסומים, בוחן סדרת פגישות שקיימו בני משפחת קושנר בשנה שעברה עם בכירים בממשלת קטאר, נסיכות הגז העשירה במפרץ הפרסי, בניסיון להשיג מימון קטארי לכיסוי החוב. באופן מעורר תהייה, הפגישות הללו, שהסתיימו בסירוב נחרץ של הקטארים להעביר את הכסף, התקיימו זמן קצר לפני שסעודיה ושאר מדינות המפרץ החליטו להטיל מצור כלכלי על קטאר – בגיבויו ועידודו הנלהב של קושנר.

"יש אנשים בקטאר שבאמת מאמינים שקושנר דחף את הסעודים להטיל עליהם את המצור הכלכלי בגלל שהם סירבו להעביר כסף לחברה המשפחתית שלו", אמר ל'ליברל' גרג קרלסטרום, כתב ה'אקונומיסט' לענייני המזרח התיכון. "לדעתי זו הגזמה מוחלטת – הסעודים שונאים את הקטארים בלי קשר לקושנר. אבל אין ספק שכל הניסיונות הקודמים של סעודיה להפעיל לחץ מהסוג הזה על קטאר נתקלו בהתנגדות אמריקאית – ואילו הפעם, טראמפ נתן להם גיבוי. הוא אפילו פיטר את הבכיר היחיד בממשל, שר החוץ טילרסון, שיצא בגלוי נגד הסעודים בנושא הזה".

צ'רלס קושנר עם בניו ג'ארד וג'וש באירוע של ה׳ניו יורק אובסרוור׳, אפריל 2014 // צילום: Patrick McMullan, Getty Images IL

צ'רלס קושנר עם בניו ג'ארד וג'וש באירוע של ה׳ניו יורק אובסרוור׳,
אפריל 2014 // צילום: Patrick McMullan, Getty Images IL

"הרבנים עם היהלומים" והקשר הישראלי

למשפחת קושנר יש היסטוריה לא פשוטה עם רשויות החוק. אביו של ג'ארד, צ'רלס קושנר, הורשע ב־2005 בהעלמת מס, מתן תרומות פוליטיות בלתי חוקיות ושיבוש חקירה, ונידון לשנתיים מאסר. זה קרה ארבע שנים לפני שג'ארד התחתן עם איוונקה טראמפ, בתקופה שבה משפחת קושנר הייתה מזוהה דווקא כתורמת מרכזית של המפלגה הדמוקרטית. ג'ארד קושנר היה אז בן 24. הוא ביקר את אביו בבית הסוהר שבו ישב, במדינת אלבמה, כמעט מדי שבוע. הוא טען בפומבי כי ההרשעה הייתה שגויה ונעשתה ממניעים פוליטיים.

ההתקדמות בחקירה של מולר עשויה לגרום לקושנר להוציא את הטיעון הזה מהבוידעם. עד כה הוא הגיב בשתיקה מוחלטת לגל הפרסומים בנושא החשדות של מולר שעוסקים בו ובפועלו. הבית הלבן מפנה כתבים ששואלים שאלות בנושא לעורכי הדין של קושנר, שמסתפקים בתגובות לקוניות וקצרות. "אם החקירה תתחיל לסגור עליו, אני מתאר לעצמי שהצוות של ג'ארד יחליף את הגישה המנומסת והמאופקת בקו אגרסיבי ומשתלח", אמר ל'ליברל' דרק קרביץ, עיתונאי שפרסם כמה תחקירים על קושנר ועל משפחתו באתר 'פרו־פובליקה', העוסק בחשיפת שחיתויות.

מי שמשוכנע לחלוטין שהחקירה תסתיים רע מאוד מבחינת קושנר הוא בנון, שגם בחיים החדשים שלו מחוץ לבית הלבן ממשיך להיאבק בהשפעתו של קושנר בתוך הממשל. בריאיון לספר הסנסציוני 'Fire and Fury', שהציג את אחורי הקלעים של ממשל טראמפ, הוא טען שקושנר חשוף לסכנה ממשית של כתב אישום על הלבנת הון. לטענת בנון, גם אביו של קושנר, צ'רלי, "מתחרפן, כי הוא יודע שהם (הצוות של מולר) חוקרים לעומק את כל החרא שבאמצעותו הוא מימן הכל – הרבנים עם היהלומים וכל החרא שיוצא מישראל, וכל החבר'ה האלה שמגיעים ממזרח אירופה, הרוסים (…). הוא מחוק, גמור, מחוסל".

לא ברור מי הם בדיוק ה"רבנים עם היהלומים", וספק אם הם באמת קיימים מלבד במוחו הקודח של בנון. אבל גם בלי הסטריאוטיפ האנטישמי הזה, ישראל הצליחה איכשהו לזכות לייצוג "מכובד" בחקירה של מולר. בין השאר, מולר בוחן שיחות טלפון שקושנר ומייקל פלין קיימו בדצמבר 2016 עם בכירים בממשלת רוסיה, סביב ההצבעה שנערכה במועצת הביטחון של האו"ם בנושא ההתנחלויות. ההצבעה נערכה במהלך תקופת החילופין שבין ממשל אובמה לממשל טראמפ, וכאשר התברר סופית שאובמה החליט להימנע ולא להטיל וטו, אנשי טראמפ פנו למדינות שונות במועצת הביטחון – בהן רוסיה – בניסיון נואש (שנכשל) לשכנע אותן להתנגד.

השיחות האלה סיבכו את פלין, ששיקר לחוקרי ה־FBI לגבי עצם קיומן, ונאלץ בעקבות כך לחתום על הסכם טיעון עם מולר. התעלומה האמיתית היא מה בדיוק אמר קושנר לרוסים בשיחות הללו, ומה גרם למולר להתעניין בהן. פלין, חשוב לציין, משתף פעולה באופן מלא עם החקירה של מולר זה כמה חודשים, ועושה זאת בשקט, ללא כל פעילות ציבורית או הופעות בתקשורת.

"התסריט הכי הגיוני בעיניי הוא שהם ביקשו מהרוסים לעזור לישראל בהצבעה במועצת הביטחון, ובמהלך המו"מ שהם ניהלו בנושא מישהו מהצדדים הזכיר ברמיזה, אולי בטעות של רגע, משהו אחר לגמרי שמולר מתעניין בו", אמר ל'ליברל' בכיר לשעבר בממשל אובמה. "אני לא חושב שיש לכל החקירה הזו באמת קשר ישיר לישראל, אבל אם מתוך כל ערימת הלכלוך שמולר חופר בתוכה בחודשים האחרונים, השיחות על ההצבעה במועצת הביטחון יהיו מה שיפיל את קושנר – זה יהיה מדהים, אירוני במיוחד, ואפילו מעט משעשע".

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook