fbpx

למה אסור לתקוף את ביבי // מאת רונית ורדי

הליכה מוקדמת לבחירות תשרת את משפחת נתניהו. הם חזקים עתה ברחוב. בסקרים. אימתניים בליכוד. היא תנצח גם בקלפי. וכבר היו דברים מעולם. תזכרו את מקרה ש"ס בבחירות 99'

0

תרשו לי להציע לשקול מחדש את הביקורת על התנהלותם של משה כחלון, ישראל כ"ץ, גדעון סער, יולי אדלשטיין, נפתלי בנט והצמרת הפוליטית כולה (מהצד הקואליציוני) – אל מול נתניהו. להטיס לעזאזל את ההתקפות על שתיקת הפוליטיקאים (אלה מהם ששותקים), אל מול החקירות הפליליות של משפחת נתניהו. להריע לאיפוק שבו נוהגת הקואליציה בעניין. ולהפנים שמדובר בדחיית סיפוק מתוחכמת. באחריות פוליטית שאין חשובה ממנה. ובמקרה של כחלון, שסופג את עיקר הביקורת, אפילו אלטרואיזם פוליטי.כן, כן. אני עומדת מאחורי ההערכה הכמו־מוגזמת הזו. כחלון הוא הגיבור הפוליטי של כותבת שורות אלה, במלחמה על עתיד הדמוקרטיה הישראלית.

שכן, הליכה מוקדמת לבחירות (שיש המדברים בה בזמן כתיבת שורות אלה, כשבוע וחצי לפני יציאת הגיליון לאור) תשרת את משפחת נתניהו. המשפחה חזקה עתה ברחוב. חזקה בסקרים. אימתנית בליכוד. היא תנצח גם בקלפי. וכבר היו דברים מעולם. זוכרים כמה מנדטים השיגה ש"ס בבחירות 1999, עם הרשעת אריה דרעי? 17 מנדטים. פרשת דרעי הכפילה, כמעט, את כוחה בכנסת.

ומאז, איך לומר, עברו מים רבים בישראל. השחיתות העמיקה. הסובלנות לעברייני צווארון לבן התרחבה. אבל מה שחשוב לענייננו הוא האופן שבו תוכל משפחת נתניהו למנף את ניצחונה לטובת התבססותם בראשות הממשלה. הקלות שבה יוכלו להעביר הצעות חוק שתסייענה לכך. לא הצעות מורכבות. לא דבר שהציבור יתקשה להכיל. רק הצעות מהסוג שיקבע כי ראשי ממשלה יוכלו להיחקר רק לאחר תום כהונתם. הצעות כאלה עלו בעבר. אפשר להסבירן בקלות. אז למה לא להעבירן לטובת ראש ממשלה שזה אך ניצח בבחירות? בחודשים האחרונים ראינו כאן הצעות חוק מוזרות מאלה.

משפחת נתניהו תוכל לומר שזו ממש הצעה לא פרסונלית. שהיא הגיונית. אלמנטרית בעצם. שהחוק החדש יהא תקף גם לראשי ממשלה אחרים. ושזהו תנאי הכרחי על מנת שראש ממשלה, במדינה מוקפת אויבים, יוכל להתרכז בדאגה לביטחון המדינה. אתם הבנתם את זה? האם יהיה קשה לאתר "דוּדים־אמסלמים" שיובילו את הצעות החוק האלה? האם מישהו, בליכוד, יעז להתנגד להן? האם מישהו מכם רואה את משפחת נתניהו מפנה את ראשות הממשלה?

ההליכה לבחירות מוקדמות תשרת את משפחת נתניהו. ותפגע בכל השאר. היא תחסל שכבה שלמה של מתחרים על מנהיגות הליכוד. ותבצר את נתניהו בצמרת. ולכן, נתניהו וסביבתו אורבים להזדמנות לגלגל את המהלך הזה. בכל רגע נתון. בסתיו האחרון כמעט הצליחו בכך. אבל קואליציה שקטה, של רוב־רובה של הכנסת, בלמה זאת. אלא שככל שההמלצות להעמדה לדין תתבססנה, כך לא תיוותרנה בידם ברירות רבות. ידם של נתניהו תהא קלה על הדק הבחירות. וכל התקפה או ביקורת תנוצל לזה. להם לא יהיה מה להפסיד. רק לנו.

אל תמהרו לתקוף את משה כחלון, ישראל כ"ץ, גדעון סער, יולי אדלשטיין, נפתלי בנט וכל מי ששותק אל מול חקירותיה של משפחת נתניהו. חכו רגע. כי זה לא רק עתידם הפוליטי האישי של הפוליטיקאים. זהו גם אופייה העתידי של הדמוקרטיה הישראלית. וחיינו שלנו.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook