fbpx

משפיעים 2017 > פוליטיקה > אלדד יניב ומני נפתלי [יונתן שם־אור]

0

הפגנות פתח תקווה לא התחילו עם איזה דפני ליף. אנשים מבוגרים, בעיקר נשים, שנמאס להן מהסחבת של היועץ המשפטי, כינסו את עצמן באמצעות הפייסבוק להפגנות זירוז מול הבית שלו. אלדד יניב, בדיוק כמו איציק שמולי וסתיו שפיר במחאת האוהלים, הצטרף קצת אחר כך. אולי זה מה שכל כך הסעיר את דפני. עוד פעם מישהו אחר, מתוחכם, מהפוליטיקה, יהפוך את זיעת היושר של האכפתניקים למשכורת שמנה של ח"כ. ההיסטוריה שלה נעמדה לה שוב מול העיניים בסופת דמעות.

אבל אלדד יניב ומני נפתלי הם באמת גיבורי ההפגנה. לא רק בגלל המעצר שיניב יצא ממנו עם טראומה, ונפתלי מהסיירת רק עם חיוך של "בחייכם, זה כלום". יניב הוא דון קיחוטה מסוג חדש. זה שרואה נכון. אתם אומרים שאלה רק טחנות רוח, אבל תביטו שוב. אלה מפעלי שחיתות. איך אני יודע? נורא פשוט, הוא מסביר, זה אני שפעם מכר לכם את המראה התמים. אני הוא הבוגד הגדול של הקוזה נוסטרה. אני מספר לכם איך המאפיה עובדת. תאמינו לי. הייתי פעם הקונסיליירי שלהם.

מני נפתלי הוא סנצ'ו פנסה. בינתיים. הוא נתפס כדובי חמוד שנפל קורבן למכשפה הרעה בבית המכושף. הוא הולך ליד אלדד, שומר עליו, כמו שפעם שמר על שרים ביחידה לאבטחת אישים, ומתאהב בדמות החדשה שלו, הנמסיס של משפחת נתניהו. עוד מעט זה יימאס לכולם, איכויות ההנמקה שלו דומות לאלה של ויקי קנפו, לאף אחד אין כוח למי שהופך לקריירה את העוול האישי שעשו לו.

יניב הוא הסיפור. כבר כמה שנים מאז שהחליט למכור את הפרארי, עלה על טי־שירט של נזיר, ולא מפסיק להפציץ. קודם בסרטונים שמסבירים איך דופקים אותנו, אחר כך בריצה לכנסת שהסתיימה בהפסד מכובד. הפריימריז האחרונים של מפלגת העבודה היו עוד כמעט. מקום 30 במחנה הציוני. עכשיו, אחרי פתח תקווה, הוא כבר יהיה בפנים.

יניב לא הסיר את חליפות הארמאני וההוגו בוס כדי להסתובב בדרכים עם קערה לתרומות אורז. האמביציה האישית לא נעלמה. להפך. פעם היה משרת עשיר, עכשיו הוא עני, אבל אדון לעצמו, ומנהיג. הוא עובד בלי הפסקה. הלוגו שהחדיר לרשת, הקריאה "שתפו בכל הכוח", מוקפת בשלשות של כוכביות, הפכה גם לסמל מסחרי וגם מושא העתקה. אפילו אהוד ברק כבר מאיץ ככה בגולשים.

ישראל מושחתת, אין ספק. זו שחיתות עמוקה, מובנית. פרשת הולילנד נראית עכשיו כתעלול של ילדי בית ספר. מה שקורה עם הצוללות הוא חולי־לנד. כל הארץ חולה. אלדד יניב, שלא מרפה, עשוי להתגלות כאחד מכלי הריפוי היעילים בכנסת. מצד שני, כדי שזה באמת יעבוד, הוא צריך להיות בקואליציה. למרות הפגנות פתח תקווה, למרות צחנת השחיתות, נראה שבעתיד הקרוב נשמע את אלדד יניב עוד יותר מאשר היום, צועק על ביבי נתניהו. ממעמקי ספסלי האופוזיציה.

רשימת המשפיעים מתפרסמת במלואה בגרסה המודפסת של המגזין 'ליברל'. לפרטים על מבצע מנויים חדש ואטרקטיבי לחצו כאן

צילומים: ניר קידר, עופר וקנין, הארץ

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook