fbpx

לימודי תקשורת – למה כדאי לך להתחיל?

0

אם אתם משתחררים מהצבא בתקופה זו ומתלבטים מה ללמוד? נוכל לתת המלצה בולטת אחת: לימודי תקשורת. בעשור האחרון התקשורת התגלתה במלוא כוחה. מנהיגים החלו לדבר ישירות עם העם באמצעי התקשורת השונים ללא תיווך של פרשנים והשתמשו במגוון רחב של אמצעי מדיה, מסורתית וחדשה, על מנת להגיע לקהל. אפילו הרשתות החברתיות ואתר יו-טיוב המשיכו את הטלוויזיה והרדיו ויצרו מדיום חדש של תקשורת ישירה הנצרך על ידי מיליארדי אנשים בעולם. אספנו עבורכם חמישה נושאים בהם תוכלו להתמחות במהלך לימודי תקשורת על מנת להתחיל לעסוק בתחום עוד בזמן הלימודים ואחריהם.

עיתונאות

תחום העיתונאות זכה לתהודה רבה, במיוחד בעידן בו העיתונות הכתובה זכתה לקיתונות של ביקורת בטענה שהיא נשלטת על ידי גופי שלטון בעולם. הן בישראל והן בארצות הברית התקשורת מסקרת מגוון נושאים חדשותיים ולא רק מדווחת על החדשות אלא מציבה נושאים רבים על סדר היום הציבורי. יש הטוענים כי נושא שאינו מסוקר כאילו לא התרחש. כיום, יש ביקוש לעיתונאים המסוגלים להפוך סיפור יבש לידיעה חדשותית מרתקת תוך ביצוע מחקרי עומק ותחקירים על הנושא ולהיות שותפים במגוון רחב של תהליכים: חברתיים, פוליטיים, כלכליים ועסקיים.

שיווק

תחום נוסף בתחום התקשורת קשור לשיווק עסקי של לקוחות דרך אמצעי המדיה השונים. אנו יכולים לראות מומחי שיווק דיגיטלי המביאים את לקוחותיהם להצלחה מסחררת. בעוד עולם הפרסום עובר שינויים מרחיקי לכת עם כניסת עידן האינטרנט, מומחי השיווק לומדים לפלח את הלקוחות ולכוון את האסטרטגיה של החברה על מנת להצליח להתבלט מול המתחרים. תוכלו למצוא משרות בתחום זה הן בחברות שיווק והן במסגרת ניהול שיווק בחברות קטנות, בינוניות וגדולות.

יחסי ציבור

בעבר, תחום יחסי הציבור היה התחום המשיק לעיתונות. אנשי היח"צ היו מעבירים ידיעות לעיתונות והעיתונאים היו בוחרים את התחומים אותם ירצו לסקר. כיום, כאשר לקוחות רבים מגיעים ישירות למדיה תחום יחסי הציבור השתנה מעט ומכוון יותר לבניית התדמית של חברות, אישי ציבור וידוענים וכן ניהול מוניטין של פוליטיקאים ואנשי מפתח בעולם העסקים וכן בחברות ציבוריות וממשלתיות. אנשי יחסי הציבור משלבים בין כתיבה איכותית של תכנים המציגים את הלקוח באור חיובי לבין הקשר עם גופי התקשורת על מנת לדאוג לפרסומן של ידיעות אלה.

SEO

תחום קידום האתרים באינטרנט קשור לעולם המדיה ומשמש על מנת לשווק באופן אורגני חברות, מותגים ושירותים. כיום, משרדי פרסום רבים מעסיקים גם מומחי SEO על מנת לסייע ללקוחות החברה לעלות לראש עמוד התוצאות של גוגל. מומחיSEO  מסוגלים תוך זמן קצר להוביל אתר מהעמודים האחרונים בעמוד התוצאות לתוצאות הראשונות בעמוד הראשון ולכן המשרה מבוקשת במיוחד.

PPC

בדומה לפרסום האורגני, גם הפרסום הממומן זוכה כיום לביקוש עצום. PPC הוא קיצור של Pay Per Click, תשלום על בסיס הקלקות הנפוץ באתרי אינטרנט רבים, בממשק הפרסום של גוגל, פייסבוק וכן של חברות המפיצות תוכן כמו אאוטבריין וטאבולה. מומחי PPC  מתכננים קמפיינים ומאפשרים ללקוחות לנצל בצובה מיטבית את תקציב הפרסום.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook