fbpx

תרופה למכה: כך תדעו שהמצבר שלכם עומד לשבוק חיים

קשה לכם להניע את הרכב בבוקר? זקוקים לעזרת חבר שיגיע עם כבלים ויציל אתכם? סביר להניח שהמצבר מסמן לכם שהוא עומד לשבוק חיים. במאמר הבא נסביר אילו סימנים מעידים על כך שהמצבר שלכם עומד להיגמר וגם, מה עושים במצב כזה? כל התשובות.

0

קשה להניע את הרכב

אחד הסימנים הבולטים והנפוצים ביותר שאמורים לגרום לכם להבין שהמצבר שלכם עומד לסיים את חייו, הוא שיהיה לכם מאד קשה להניע את הרכב. זה קורה בדרך כלל בבקרים כשעדיין קר בחוץ ושמנוע הרכב קר, אבל לא תמיד.

אתם תנסו להניע כמה פעמים את הרכב, לפעמים תצליחו להניע אותו בעצמכם ולפעמים בעזרת חבר שיניע לכם את הרכב עם כבלים, אך זה באמת סימן מקדים לכם שהמצבר שלכם כבר עשה את שלו.

אגב, גם במידה והצלחתם להניע לבד או באמצעות חבר, סביר להניח שבבוקר הבא תתקלו באותה הבעיה, עד שפשוט לא תצליחו להניע בשום מצב.

חשוב לציין – במידה ואתם סובלים מהתקלה הזו, אין זה בטוח שהמצבר שלכם מקולקל ושיש תקלה בסטרטר או באלטרנטור. לכן, חשוב להזמין איש מקצוע שיאתר את התקלה מקרוב וימליץ לכם על פתרון.

המזגן מתחיל לקרטע

המזגן נחשב לצרכן זולל חשמל ברכב והוא שואב את האנרגיה שלו מהמצבר של הרכב. במידה ולאחרונה המזגן לא מקרר כמו שצריך או שכשאתם מפעלים אותו הוא מתקשה להוציא אוויר, סביר להניח שהמצבר מסמן לכם שכבר קשה לו לתפקד.

האורות עמומים

במידה והמצבר שלכם חלש, האורות בתוך הרכב יהיו עמומים או חלשים ביחס לתפקוד הרגיל שלהם. במצב כזה, סביר להניח שלמצבר אין מספק כוח על מנת להפיק עבורם את האנרגיה שהם צריכים.

זה יכול לקרות בדרך כלל לאחר שהשארתם את האורות דלוקים במשך הלילה, או את האור הפנימי של הרכב, ששאב מהמצבר את כל הכוחות שלו. אך במידה והאור מעומעם באופן קבוע, סביר להניח שזה המצבר.

נורית האזהרה דולקת

בלוח השעונים שנמצא מאחורי ההגה יש נורות אזהרה שונות שמזהירות מפני תקלות כאלה ואחרות. למצבר יש נורית חיווי משלו המציגה אייקון של מצבר, במידה והיא דולקת אין מקום לשאלות וספקות ועליכם להזמין איש מקצוע בדחיפות שיאתר את התקלה ויתקן אותה.

חשוב לציין – כשמינים את הרכב בבוקר מידי פעם נורית החיווי נדלקת לשנייה ואז נכבית. מדובר בתופעה מוכרת וידועה שאינה נחשבת לתקלה ואתם יכולים להמשיך כרגיל את שיגרת חייכם.

מה עושים במידה והמצבר עומד לשבוק חיים?

אז במידה ואתם מקבלים את כל הסימנים המעידים על כך שהמצבר שלכם עומד לשבוק חיים, זה הזמן להתחיל למצוא מצבר במבצע מיוחד, לעשות סקר שוק ולרכוש מצבר שגם יתאים לכם לתקציב וגם לצרכים.

תוכלו לחפש למשל מצברים בקטגוריית סטארט סטופ, כאלה ששייכים למותג מוכח בעל מוניטין, כמו שנפו ורטה לדוגמה.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook