fbpx

תכנון יצירתי ושימושי של המרחב המוגן

0

ראיון עם רמי לוי, יועץ בכיר ומנכ"ל חברת "ר.ל.מ.מ. כהן מיגון", המובילה את תחום ייעוץ המיגון עם 250 פרויקטים בשנה ואת קידום התכניות בפיקוד העורף, על הפתרונות היצירתיים של החברה, שנועדו ליצור חלל מוגן, נעים ורב שימושי, עבור לקוחותיה במגזר הפרטי והציבורי.

מה הרקע שלך בתחום?

"בהשכלתי אני הנדסאי בניין עם ניסיון של 30 שנה בתחום תכנון הקונסטרוקציה. בין השנים 1989 2009 -עבדתי כהנדסאי בניין במשרד קונסטרוקציה ובשנת 2009 הקמתי עסק עצמאי בתחום המיגון." על החברה והשירות שלה "חברת "מרחב מוגן" מספקת ייעוץ מיגון בתחום האזרחי, הפרטי והציבורי, ללקוחות מובילים במשק ובניהם: גינדי החזקות, אפריקה ישראל, קבוצת יצחקי, אמריקה ישראל, רמי שבירו, דורון לוי, קבוצת חג'ג', שפיר ועוד. אנחנו מספקים פתרונות למרחבים מוגנים, המלצות לשימושים ולתכנון המרחב המוגן, תוך ניצול מיטבי ובהתאם לדרישות הלקוח. הפרויקטים המגוונים שלנו הם בתחומי תמ"א 38 ,בניינים לשימור, מבנים חדשים, בתי אבות, בתי מלון ועוד."

צילום: one, שי בראל

מה הייחודיות שלכם?

"אנחנו עובדים מול תקנות וקריטריונים של פיקוד העורף והייחודיות שלנו היא ביצירתיות המחשבתית ובמציאת פתרונות יעילים, במסגרת אותם קריטריונים. הלקוחות שלנו נהנים משירות מקצועי ברמה גבוהה, המבוסס על ידע וניסיון רב שנים. דוגמה לאתגרים מולם אנו ניצבים ונדרשים לתת פתרון יצירתי היא בבניינים לשימור, בהם אנחנו עובדים מול האדריכלים, במציאת הדרך לשלב את המרחב המוגן תוך שמירה על מראה הבניין."

דוגמאות לפרויקטים של החברה?

"יש לנו 250 פרויקטים בשנה ואם נמנה כמה מהם: מגדלי שרונה, מידטאון, עזריאלי טאון, פרויקט מגורים כרמי גת של גינדי החזקות, פרויקטים של תדהר: תדהר על הפארק ביבנה, מתחם רוטשילד 10, מגרש 1 – מגדל במתחם הסיטי בגבול גבעתיים תל-אביב ועוד."

קידום תכניות בפיקוד העורף "אנחנו עובדים על פי הגדרות ברורות של פיקוד העורף ודואגים לספק מוצר בטוח לשימוש, מדויק מבחינה אדריכלית ויזמית. בהנחיות פיקוד העורף חלים כל העת שינויים ולכן אנחנו מייצרים עימם שיח מקצועי, במטרה להגיע להסכמות ולפתרונות, מבלי לפגוע באיכות המיגון.

השיח מתנהל במסגרת פורום מקצועי, הכולל את נציגי פיקוד העורף, התאחדות בוני הארץ, מהנדסים ואדריכלים. בפורום אנו מציעים פתרונות יצירתיים לסוגיות שונות, מעלים בקשות תכנוניות ומציעים בדיקת חלופות מיגון שיובילו לחסכון בהוצאות כספיות״.

מה מעורר בך השראה?

"ההשראה שלי היא במציאת פתרונות יוצאי דופן ללקוחות מהמגזר הציבורי והפרטי, שנועדו למנף את אותה קובייה אפורה ולהוסיף לה קונטקסט חיובי, מעבר לשימוש שלה כמרחב מיגון. למשל, כחדר ג'ימבורי, חדר כושר, מטבחון, חדר כביסה ועוד. לפי הנחיות פיקוד העורף, המרחב המוגן יכול לשמש למטרה נוספת וניתן לנצל את השטח כבית כנסת, משרד, חדר כושר וכו'. כשמדובר בלקוחות פרטיים, האתגר הוא במציאת פתרונות מיגון המתאימים לדרישות הלקוח, מבלי לפגוע בדרישות פיקוד העורף״.

צילום: one, שי בראל

לסיום, משפט מעורר השראה שמנחה אותך בעבודתך

להקשיב. להקשיב ללקוחות לזהות את הצרכים שלהם ולנסות להפוך עולמות בכדי להפוך את החזון למציאות.

לפגישת התייעצות >

  • 052-3490033
  • RAMI@MUGAN-MERHAV.COM

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook