fbpx

ששת המופלאים // האם במבחן הזמן 'חברים' ניצחה את 'סיינפלד'?

הדמויות ב'חברים' אינן מרגיזות במתכוון. הן חמודות, קלות לעיכול. כיף להיות בחברתן. הן לעולם לא יזכירו לנו את הגרסה הכי גרועה של עצמנו, כמו ג'ורג' מ'סיינפלד' למשל

0

15 שנה לאחר ירידתה מהמסך, אפשר להכתיר את הניצחון הטלוויזיוני הגדול של 'חברים'

בעוד כמה חודשים בתי הקטנה תתגייס. עם לכתה לצבא יתרוקן הבית מצלילי הגיל, געיות הצחוק ונחירות הצהלה. לא שלה, חלילה. אלא של מוניקה, רייצ'ל, רוס, צ'נדלר, פיבי וג'ואי, והצחוק המוקלט באולפן של התכנית 'חברים'. אלה הפכו לפסקול הקבוע של חיינו, מוזיקת הרקע של ביתנו, וכך גם בבתים רבים וטובים של בני עשרה ב־2018 בואכם 2019 – של קהל שלא גדל על הסדרה הזאת, ובחלק מהמקרים אפילו עוד לא נולד כאשר שודר הפרק האחרון בהחלט של הסדרה ב־2004. כן, כבר כמעט לפני 15 שנה.

הסדרה שבמשך שנים נהנתה מצפייה בשידורים חוזרים במכורתה ובמדינות רבות בעולם, כולל בישראל, חוותה תחייה גדולה במיוחד, מאז שלפני כשנה נקנו 234 פרקיה על ידי ענקית המדיה נטפליקס, ונטענו בשירות הסטרימינג שלה, מוכנים לשיגור בינג', בזה אחר זה, עונה אחר עונה, וחוזר חלילה.

הסיטקום הוא הסדרה הכי פופולרית בנטפליקס בבריטניה, למשל, ובמקומות רבים אחרים נמצא בעשירייה הראשונה. בנטפליקס אמנם לא חושפים את נתוני הצפייה, אבל מכון מחקר באנגליה שבדק הרגלי צפייה בקרב 2,500 איש, מצא שהסדרה הכי נצפית של נטפליקס בממלכה היא 'חברים'. טינאייג'רז מצטטים ממנה אירועים, כפי שהוריהם היו מצטטים את 'סיינפלד'.

דוגמה נוספת לפופולריות של 'חברים' היא שבאולפני וורנר בברבנק שבקליפורניה יש קומפלקס של אתרי צילום של סדרות וסרטים, מאלה של 'הארי פוטר' ועד 'האביר האפל', אבל רוב האנשים רוצים לראות את סט הצילומים של 'חברים'. אחד המדריכים במקום אמר לאתר הבידור וולצ'ר של 'ניו יורק מגזין', כי "'חברים' היא ללא ספק האטרקציה הכי גדולה". אנשים מתארסים שם, סיפר, מצטלמים שם, בוכים למראה הספה הכה מוכרת, בבית הקפה הדמיוני סנטרל פֵּרק שכיכב בסדרה.

חברים

'חברים'

פותחים את הכיס, בגדול

לפני כחודש חוו הצופים המסורים, ויותר מזה פרנסי נטפליקס, פניקה קלה, כאשר נדמה היה שהרישיון לשדר את הסדרה פג, ומ־2019 יעברו הפרקים לשירות סטרימינג מתחרה, שאיננו מוכר וקיים כבר בבתים רבים. עמוד הסדרה בנטפליקס אף הודיע כי מתחילת ינואר 2019 כבר אי אפשר יהיה לצפות בסדרה.

עד מהרה החליפו את השדר הזה באחד מרגיע יותר – הסדרה תמשיך להיות משודרת במשך 2019. נשמעה אזעקת רגיעה. נטפליקס מצאה עצמה במקח וממכר מול ענקית התקשורת AT&T שקנתה את קונגלומרט המדיה טיים־וורנר ואיתו את הזכויות על הסדרה. ההסכם שהגיעו אליו בתום משא ומתן לא קל הוא שנטפליקס, ששילמה עד עתה 30 מיליון דולר על הסדרה, תעלה את התשלום בחדות – ל־100 מיליון דולר לוורנר מדיה, וכי תיאלץ לראות את הסדרה גם בשירות סטרימינג של קונגלומרט האב, המחזיק בזכויותיה.

במרחב טלוויזיוני שבו יש הצפה של תכניות טלוויזיה – בנטפליקס בלבד דובר על 700 סדרות חדשות בשנה – עידן שבו הטלוויזיה מתהדרת בחדשנות ובאיכות יוצאת דופן, מעניין, אפילו אירוני, שדווקא סדרה מיושנת במובנים רבים, היא הלהיט התורן. במיוחד מפתיע בראי הזמן ולאור תחרות ידועה. אותה תחרות בין שתי הסדרות 'חברים' ו'סיינפלד' של אותה רשת, NBC, באותו יום שנקבע על ידה מאז שנות ה־80, עת נטלה את ההובלה בפריים טיים האמריקאי. בערבי חמישי, שמותג כ"must-see-tv", היה ל־NBC לוח שידורים מנצח מבחינת אחוזי הצפייה, בעיקר בזכות הסיטקומים שלה, מ'חופשי על הבר' בשנות ה־80 ואילך. בתחרות העזה שהחלה בשנות ה־90, אבל תרבותית נמשכת למעשה עד היום, דווקא 'חברים', שנחשבה לפחות חדשנית, פחות מבריקה, היא שמובילה.

'חברים', הסיטקום של היוצרים דיוויד קריין ומרתה קאופמן, על שישה רווקים ניו יורקים, שלושה בחורים ושלוש בחורות, בתחילת דרכם המקצועית, הרומנטית והמשפחתית, עלתה לשידור חמש שנים אחרי 'סיינפלד'. היא שודרה בין השנים 1994–2004, בעוד שהסדרה "על כלום" של ג'רי סיינפלד ולארי דיוויד, על ארבעה חברים רווקים הגרים בניו יורק – ג'רי, ג'ורג', איליין וקריימר – שודרה בין 1989–1998. מאחר ששתי הסדרות עסקו בצעירים בניו יורק, שינוי משמעותי מנשואי הסיטקום המשפחתי, ושתיהן שודרו בהצלחה ברשת NBC, מקובל היה להשוות ביניהן.

בזמן שידור הסדרות בשנות ה־90 'סיינפלד' הייתה המובילה בבירור. גם במשך כמה שנים טובות אחר כך. היא נחשבה לאחת הקומדיות המשפיעות, נכללה ברשימות הסדרות הכי טובות בתולדות הטלוויזיה בעיתונים כ'רולינג סטון', 'אנטרטיינמנט וויקלי', 'טי.וי גייד' ואחרים. ב־2013 בחר בה איגוד התסריטאים של אמריקה במקום השני ברשימת הסדרות הכי טובות בכל הזמנים. קדמה לה רק 'הסופרנוס'. ערוץ E! קבע שהיא "הסיבה העיקרית ששנות ה־90 שלטו".

גם מבחינת הרייטינג 'סיינפלד' הובילה על 'חברים'. בפרק הסיום שלה ב־1998 צפו 76.3 מיליון איש; בפרק הסיום של 'חברים ב־2004 צפו 52.2 מיליון בארה"ב. בפרק ממוצע של 'סיינפלד' צפו 26.6 מיליון איש, וב'חברים' 23.6 מיליון. גם בתחום הפרסים 'סיינפלד' הייתה כשידה על העליונה ("כולנו רוצים יד. קשה להשיג יד", אם לצטט מתוך הסדרה המופלאה ההיא). לקומדיה הצינית והמבריקה היו 68 מועמדויות לפרס האמי והיא זכתה בעשרה מהם; בעוד ש'חברים' הייתה מועמדת ל־64 פרסים וזכתה בשבעה מהם. הפער גדול עוד יותר בפרסי גלובוס הזהב. 'סיינפלד' הייתה מועמדת ל־15 פרסים וזכתה בשלושה מהם, ו'חברים' הייתה מועמדת לעשרה פרסים וזכתה רק באחד מהם.

סיינפלד

'סיינפלד'

חיי מדף נצחיים 

אחרי ירידתן מהמסך המשיכו שתי הסדרות, במשך שנים, להכניס הרבה מאוד כסף ליוצריהן ולשאר בעלי הזכויות, בזכות הסינדיקציה. אותה פרקטיקה שמוכרת את הסדרות של הרשתות הגדולות לערוצי הכבלים הקטנים יותר בארה"ב – וכמובן לרשתות כבלים, לוויין וערוצי טלוויזיה בכל העולם. הקופה דפקה, ובמאזן ההוא 'סיינפלד' נחשבה לפרת מזומנים שלא מפסיקה לעבוד, מעט יותר מחברים. אבל גם הפופולריות של 'חברים' לא ירדה. למעשה, היא אולי התחילה בנקודת נחיתות מסוימת גם אצל מובילי דעת הקהל, וגם אצל הקהל עצמו, אבל עם השנים הפופולריות והעל־זמניות שלה רק עלו. 

בהמשך נכנסה לתמונה שוברת הכלים הגדולה נטפליקס. זכויות השידור של 'סיינפלד' היו כה גבוהות עד שלפני שלוש שנים החליטו בנטפליקס כי רכישת 'סיינפלד' היא עניין יקר מדי והחליטו לוותר על העסקה. שירות הסטרימינג הולו שילם אז 160 מיליון דולר על הזכויות ל'סיינפלד' למשך חמש שנים, כלומר עד 2020. נטפליקס בינתיים שילשה את הכסף ששילמה על 'חברים'. בעידן הסטרימינג 'חברים' נכנסה להובלה, אבל הולו לא הצליחה לעשות בשביל 'סיינפלד' את מה שנטפליקס עשתה ל'חברים'. 

ההצלחה של 'חברים' קשורה לעניינים עסקיים, אבל התחושה היא שמשהו בקלילות הלא־מחייבת של מוניקה, צ'נדלר ושות', בנוסחתיות שלה, בנטייתה להיות קלילה, להביך רק בגבולות האפשר, לא לחדש מדי ואף פעם לא לגרום לצופים אי־נוחות – גם היא שגרמה לצופים העכשוויים, הצורכים את 'חברים' כמו גרעינים, לאהוד אותה. 

הדמויות ב'חברים' אינן מרגיזות במתכוון. להפך, הן חמודות, נעימות, קלות לעיכול. כיף להיות בחברתן. הן לעולם לא יזכירו לנו את הגרסה הכי גרועה של עצמנו, לא כמו ג'ורג' מ'סיינפלד', המסוגל לשכב עם המנקה במקום העבודה וכאשר מפטרים אותו בשל כך להעמיד פנים שלא ידע שיש בזה פסול; או לאכול אוכל מהפח, טוב, לא מהפח, על הפח! או להעיף ילדים מהדרך בזמן שהוא בורח משריפה. ב'חברים' יש שורות מחץ, כתובות היטב, אין ספק. אך הן מוגשות בתזמון מדויק וידוע מראש. ברגע שמבינים את השפה, אין סטיות ממנה. ב'סיינפלד' נראו לראשונה פרקים שלמים שבהם מחפשים מכונית בחניון, או מחכים במסעדה סינית שסוף־סוף יתפנה שולחן, עושים תחרות מי מצליח להתנזר מאוננות הכי הרבה זמן, ובסוף מוכרים את הזכויות לסדרה "על כלום" ל־NBC, במחווה מתוסרטת למה שקרה במציאות בין היוצרים של 'סיינפלד' לבין בכירי רשת השידור. הרבה מודעות עצמית הייתה שם, הרבה חדשנות, הרבה מקוריות. 

חברים

'חברים'

פוליטיקלי קורקט בראי הזמן

מה שקרה ב'חברים' נעשה במקצועיות ובכיפיות, וסלל את הדרך לשורה ארוכה של סדרות־חברים שכאלה, מ'הבחורה החדשה', דרך 'המפץ הגדול' ו'איך פגשתי את אמא', כמובן. כולן סדרות על צעירים רווקים ונאים, הגרים בדירות שכורות בעיר הגדולה, ומצחיקות בהחלט. למעשה, אחת הסיבות שטוענים כי העיבוד האמריקאי לסדרה 'רמזור' לא הצליחהיא שהיא הייתה סוג של 'חברים', וכבר היו יותר מדי סדרות כמו־'חברים' על המסך באותה תקופה. כשרצו שינוי, הוא הגיע ממקום אחר. כך למשל 'משפחה מודרנית', שעלתה לשידור ב־2009, חזרה לקומדיה המשפחתית – גם אם לא סיטקום קלאסי – והביאה תפנית, גל סדרות משפחתיות שטף את המסך. 

אבל זה לקח זמן. באתר ווקס, בכתבה שכותרתה "'חברים' הייתה סדרה מעולה שבמקרה הרסה את הטלוויזיה", כתבו שהיא הרסה את הטלוויזיה לתקופה ארוכה, ורק לאחרונה חלה מגמת שיפור. "הבכירים שניסו להעתיק את 'חברים' הם האשמים. (…) במיטבה הייתה הסדרה משב רוח רענן, וגם אם היא לא הייתה ממש טובה, היה כיף לשהות בחברת צוות השחקנים המאוד כישרוני הזה. אבל מאחר ש'חברים' הייתה אחד מלהיטי הענק האחרונים, כל הזמן ניסו לשחזר את הצלחתה.  

"בזה אחר זה הציגו הבכירים בטלוויזיה מצעד של בני 20 ו־30 שניסו לשחזר תכנית שירדה משידור עשר שנים קודם לכן. באופן חסר פרופורציה התמקדו בסוג אחד של קומדיה. מה עוד שרוב הסדרות האלה היו ממש איומות. זוכרים רק את הטובות שהוזכרו למעלה, אבל היו עוד רבות איומות שנשתכחו מלב". 

ולא שאין לצופים בני תקופתנו בעיה עם 'חברים'. הסדרה מיושנת לא רק משום שהיא מצולמת בשלוש מצלמות, באולפן, מול קהל ומלווה בפסקול של צחוק, אלא שבראי הזמן חלק מהבדיחות שלה נתפסות כפוגעניות. במאמר ב'אינדיפנדנט' הבריטי דווח כי צעירים מסתייגים מהסדרה בגלל אמירות טרנספוביות, הומופוביות וסקסיסטיות. כך למשל בפרק שבו צ'נדלר מוטרד מהעובדה שחושבים שהוא הומו או הבדיחות המרושעות על אביו הטרנסג'נדר. הטרדה מינית הרבה לפני עידן #MeToo אפשר למצוא כאשר רוס יוצא עם תלמידה שלו, וכאשר רייצ'ל מעסיקה מטפל במקום מטפלת לבת שלה ושל רוס והוא מתקשה עם חלוקת התפקידים הזאת. במיוחד סולדים הצעירים הללו מהאופן שבו מתייחסים לעברה השמן של מוניקה, עם בדיחות נוסח "מישהי בלעה את מוניקה!" למראה וידיאו שלה בנעוריה. 

קהלים חדשים, כך לפי ה'אינדיפנדנט', טענו שרייצ'ל הייתה מפוטרת ממקום עבודתה בשל הטרדה מינית כשהיא מעסיקה גבר יפה רק כי היא רוצה לצאת איתו. ישנה גם מערכת היחסים של מוניקה עם חבר של אביה, המבוגר ממנה ביותר מ־20 שנה. הסיטקום גם מואשם בהיעדר המגוון האתני שלו. שתי הדמויות הלא־לבנות היחידות בסדרה היו שתי חברות של רוס – ג'ולי וצ'רלי – שנכנסו ויצאו מהסדרה די מהר. 

עם זאת, 'חברים' היא סדרה על ווינרים – כולם יפים וחטובים; ב'סיינפלד' הדמויות נראו כמו בני אדם, נראו מבוגרים מהדמויות ב'חברים', אפשר להניח שהם היו מהפחות מקובלים בשכבה, קצת מפסידנים. תמיד הפתיע שחבורת היהודים מניו יורק, שהיו אמורים להסתיר את יהדותם (ג'ורג' הוא ממוצא יווני, ולמעשה רק ג'רי הוא יהודי), הצליחו כל כך ברייטינג בכל רחבי ארה"ב. זה היה ניצחון האנדרדוג. ההצלחה של 'חברים' היא ניצחון האלפא. זה מעורר געגועים לכלום. 

איפה הם היום?

ג'ניפר אניסטון

אניסטון בת ה־49, שגילמה את רייצ'ל גרין והפכה את תסרוקת "הרייצ'ל" למבוקשת בקרב נשות הניינטיז בכל רחבי הגלובוס, נהייתה לרווחית מבין החברים ולאחת מכוכבות הוליווד העסוקות ביותר לאורך זמן. שווייה הכולל של השחקנית נאמד ב־291 מיליון דולר, כך לפי אתר Celebrity Net Worth, וזאת עוד לפני חישובי הדיל האחרון עם נטפליקס, שמותיר את הסדרה בידי חברת הסטרימינג. 

כשאניסטון גילמה את רייצ'ל – בת הזוג לפרקים של רוס גלר ושותפתה של מוניקה, אחותו – היא עשתה זאת במידה שווה של הומור, אופנתיות וקורטוב של רומנטיקה. היא זכתה על תפקידה זה בפרסי אמי, גלובוס הזהב ואיגוד השחקנים האמריקאים. כשחקנית קולנוע השתתפה בשוברי קופות כ'ברוס הגדול מכולם''הצד שלו, הצד שלה''מארלי ואני''לזרום עם זה''איך להיפטר מהבוס' ו'אנחנו המילרים', שכל אחד מהם הכניס לקופות 200 מיליון דולר ומעלה. סרטים שהעניקו לה שבחים מצד הביקורות היו 'בחורה טובה', ובאחרונה 'עוגה'.  

אניסטון גם התפרסמה בגלל חייה האישיים, שהזינו את מדורי הרכילות. היא הייתה נשואה לכוכב הקולנוע בראד פיט במשך חמש שנים והתגרשה ממנו; והייתה נשואה גם לשחקן ג'סטין תרו ('הנותרים') והתגרשה ממנו. ב־2008 היא הקימה את חברת ההפקה סרטי אקו. הפרויקט האחרון שלה הוא קומדיה של נטפליקס ששמה 'Murder Mystery', ובה היא משחקת לצד אדם סנדלר, ואף נרשמת שיבה למסך הקטן בסדרה על תכניות בוקר, לצד סטיב קארל.

אניסטון ב'בחורה טובה'

אניסטון ב'בחורה טובה'

קורטני קוקס 

בת 54, גילמה בסדרה את מוניקה, אחותו של רוס ושותפתה במשך שנים של רייצ'ל, עד שנישאה לצ'נדלר בינג. מוניקה עבדה כשפית, הייתה ידועה בנוקדנות על סף הכפייתיות שלה, בתחרותיות אימפולסיבית ובטרפת ניקיון, ובפלאשבקים לעברה נראתה השחקנית הרזה כחוט כנערה שמנה (קוקס בחליפת שומן לא מאוד תקינה פוליטית).  

בזמן הסדרה התפרסמה קוקס גם בתפקיד קולנועי של סרטי 'צעקה' המצליחים, ואף פרחה טלוויזיונית בדמות חדשה ושונה בהחלט ממוניקה, בסדרה הקומית 'קוגר טאון' (2009), שבה גילמה את ג'ולס, אישה בת 40 פלוס שמגדלת בן בגיל העשרה. קודם לכן שיחקה בסדרה 'Dirt', על עיתון צהוב, אך הסדרה לא האריכה ימים. 'קוגר טאון', לעומת זאת, שודרה במשך שש עונות, לא הרבה פחות מ'חברים', ששודרה במשך עשר עונות (אבל בהרבה פחות הצלחה, כמובן). ב־1994, זמן־מה לפני עליית 'חברים', קוקס הופיעה ב'סיינפלד', בפרק ששמו 'האישה', שבו גילמה את מריל, חברתו של ג'רי. 

קוקס הייתה נשואה לשחקן האמריקאי דיוויד ארקט מ־1999 עד שהתגרשו באופן רשמי ב־2013. ב־2004 נולדה בתם הבכורה קוקו. ג'ניפר אניסטון היא הסנדקית שלה. לזוג חברת הפקה שנקראת קוקט. ב־2014 ביימה קוקס סרט ושמו 'Just Before I Go'. הונה האישי נאמד בכ־162 מיליון דולר, שוב לפי Celebrity Net Worth. 

קוקס ב'קוגר טאון'

קוקס ב'קוגר טאון'

ליסה קודרו 

בת 55, גילמה את פיבי בופה. קודם לכן התפרסמה קודרו בסיטקום מצליח אחר, 'משתגעים מאהבה', שבו גילמה מלצרית ושמה אורסולה. ב'חברים' שילבו את פרט הטריוויה הזה – התברר כי השתיים הן תאומות, השונות בתכלית באישיותן, ובפרקים מסוימים אף הופיעה התאומה הספק־רשעית בעולמה של פיבי, בפיתוח מוקדם יחסית של ז'אנר ההצלבות בין סדרות. 

אחרי השנים ב'חברים', שבהן גילמה קודרו את פיבי המעסה־גיטריסטית־היפית גם פונדקאית לשלישייה של אחיה), שבה למסך הטלוויזיה בסדרה 'הקאמבק' כוואלרי צ'ריש, שחקנית שהצליחה במקצת בסיטקום סוג ב', וכעת כדי להציל את הקריירה שלה הסכימה להיות כוכבת ריאליטי המבוסס על חייה.  

הסדרה של ערוץ HBO, שהייתה אהובה על גרעין קשה של מעריצים, חזרה אחרי תשע שנים לעונה שנייה. לקודרו, שזכתה בפרס אמי על תפקידה, גם הייתה סדרה תיעודית, 'מי אתה חושב שאתה', שבה מתחקים גנטית על שורשיהם של אנשים מפורסמים. בין השנים 2011 ל־2015 שיחקה פסיכולוגית רשת בסדרה 'Web Therapy('טיפול אונליין'). 

ב־2016 השתתפה השחקנית, שהונה האישי נאמד ב־94 מיליון דולר, בסרט 'הבחורה על הרכבת'. היא נשואה זה 23 שנים לפרסומאי מייקל שטרן. לזוג בן ששמו ג'וליאן, והוא בן 23. 

קודרו ב'הקאמבק'

דיוויד שווימר 

בן 51, במשך עשור היה ידוע יותר כרוס גלר, אחיה של מוניקה, החבר לחיים ואז החבר לשעבר של רייצ'ל, ואז שוב החבר לחיים, ושוב לשעבר, ואז ביחד. השחקן שגילם את הפליאונטולוג המרבה להתחתן, נראה לאחרונה על מסכי הטלוויזיה במיני־סדרה עטורת הפרסים 'אמריקה נגד או.ג'יי סימפסון' של ריאן מרפי. הוא גילם את חברו ועורך הדין של סימפסון, רוברט קרדשיאן, אביהן של בנות תופעת קרדשיאן. קודם לכן הותיר רושם מצוין בתפקיד אורח ב'רוק 30'. ב־2010 ביים את הסרט 'אמון'. 

שווימר, שבפרובינציה הישראלית ייזכר לעד כמי שהיה לתקופה בן זוגה של השחקנית הישראלית מילי אביטל, נישא ב־2010 לחברתו, הצלמת זואי באקמן. לזוג יש ילדה, אך השניים נפרדו ב־2017. ואם כבר מדברים על עניינים פרובינציאליים, הרי שאולי יעניין לדעת כי הונו מוערך ב־115 מיליון דולר. לאחרונה הופיע בתפקיד אורח חוזר בעונת הקאמבק השנייה של 'וויל וגרייס', כמי שיוצא עם האחרונה.  

שווימר ב'אמריקה נגד א.ג'יי סימפסון'

מאט לה בלאנק  

בן 51, גילם את ג'ואי טריביאני יותר משהשחקנים האחרים של 'חברים' גילמו את דמויותיהם. לה בלאנק היה היחיד שזכה לסדרת המשך על שם דמותו אחרי סדרת המקור. 'ג'ואי' עלתה לאוויר בסמוך לירידתה של הראשונה, ב־2004, אך הפקתה בוטלה ב־2006. בסדרת המקור היה ג'ואי שחקן כושל של אופרות סבון היודע לכבוש את לב הנשים, חביב על כולם אך קשה הבנה באופן עקבי.  

בדומה לקודרו, שאחרי 'חברים' גילמה בסדרה 'הקאמבק' שחקנית של סיטקום שאיבדה את דרכה, לה בלאנק גילם בסדרה החדשה שלו, 'אפיסודס', גם שחקן סיטקום מצליח שאיבד את דרכו. אלא שלדמות שלו קראו מאט לה בלאנק, והסיטקום שהצליח בו היה 'חברים'. ב'אפיסודס' הוא מלוהק לסדרה קומית אמריקאית שהיא עיבוד לסדרה בריטית. הוא מתחבר עם יוצרי הסדרה הזאת וקצת מחבל בחייהם.  

הצעד הזה של לה בלאנק, בגילום עצמו – עם הרבה לעג והומור עצמי – היה מבריק. על התפקיד הזה זכה השחקן בפרס גלובוס הזהב. בנאומו הודה לתסריטאים, שיצרו מאט לה בלאנק מוצלח וחכם ממה שהוא עצמו מכיר. אין ספק שהתפקיד הזה היה בבחינת תיקון להחלטה להמשיך עם 'ג'ואי', שהתבררה ככישלון.  

לאחרונה השתלב בעוד סיטקום, 'תכנית אבא', וגם הנחה את תכנית הרכב 'טופ גיר' עד שהודיע על פרישה ממנה השנה. כמו ה"חבר" שווימר, גם לה בלאנק השתתף בסדרה של ליסה קודרו 'Web Therapy' בתפקיד אורח. בחייו האישיים, לה בלאנק התחתן והתגרש מהדוגמנית הבריטית מליסה מקנייט. לשניים יש ילדה ששמה מרינה והיא בת 13. הונו נאמד ב־108 מיליון דולר.  

לה בלאנק ב'אפיסודס'

מתיו פרי  

בן 49, במשך עשר שנות הסדרה גילם את הדמות האהובה מבין החברים (כך לפי מחקר עדכני של חברת הסקרים yougov הבריטית), צ'נדלר בינגאגב, הדמות הכי פחות חביבה לפי אותו סקר היא זאת שעמה צ'נדלר התחתן, מוניקה. פרי, שגילם את בינג השנון, החכם, היציב והרווחי בעבודתו (אך מלא החרדות וחוסר הביטחון במקביל), השתתף לאחר סיומה של 'חברים' בסדרה של ארון סורקין 'סטודיו 60', שהייתה אמורה להיות הבטחה גדולה אחרי ירידת 'הבית הלבן' של היוצר הנחשב, אך כשלה. 

פרי ב'האישה הטובה'

במקביל פצח פרי בקריירה קולנועית והשתתף בסרטים כמו 'ללכת על הכל' עם ברוס וויליס, 'צריך שלושה לטנגו' עם נב קמפבל ודילן מקדרמוט, 'נישואים חפוזים' עם סלמה הייק, ו'שוב בן 17' עם זאק אפרון. 

ב־2011 כיכב בסדרה ששמה 'מיסטר סאנשיין', אך לאחר תשעה פרקים ביטלו את הפקתה. שנה אחר כך השתתף בדרמה 'תתקדם', אך גם סדרה זו ירדה משידור. ב־2015 התארח, כמו חבריו האחרים, בתכנית של ליסה קודרו 'Web Therapy', ובאותה שנה עלתה הגרסה המחודשת לסדרה 'הזוג המוזר' בכיכובו. סדרה זו הצליחה יותר מהקודמות. היא שודרה במשך שלוש עונות וירדה משידור ב־2017. בין לבין שיחק בתפקיד אורח קבוע ב'האישה הטובה'.

פרי סבל במשך שנים מהתמכרות לאלכוהול ולסמים ולכן הקים מכון גמילה על שמו, 'בית פרי', שאותו סגר ב־2016. לפני הסגירה קיבל מממשל אובמה אות הוקרה על פועלו. הונו נאמד ב־108 מיליון דולר.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook