fbpx

שי גולדן: תיאטרון האבסורד של הדמוקרטיה האמריקאית

0

על יריעת הדשא הפרוסה מאחורי המדרכה שבפינת הרחובות אלם ודילי פלאזה, היכן שנורה ג‘ון פיצג‘רלד קנדי, עומדת קבוצת אנשים נושאת דגלי טקסס ודגלי קונפדרציה
(איחוד המדינות שפרש מארצות הברית וגרם לפרוץ מלחמת האזרחים באמצע המאה ה־19) ומפגינה בעד התיקון השני לחוקה. מטרים ספורים משם, על הכביש, בנקודה עליה חולפות מאות אלפי מכוניות מדי יום בדרך לאחד ממרכזי הקניות ובנייני המשרדים שממלאים את דאלאס, צבוע איקס לבן, בקוטר שאינו עולה על חצי מטר. הסימון הזה הוא תזכורת למקום המדויק בו פגע הכדור השלישי בראשו של נשיא ארצות הברית ופוצץ את מוחו – דבר שהביא לכך שג‘קי קנדי, רעייתו, טיפסה לאחר הירי על מכסה המנוע של המכונית בכדי ללקט משם את שיירי המוח של אחד הנשיאים המפורסמים והחשובים ביותר בתולדות המעצמה הגדולה הזאת. מרחק 20 מטרים משם ובגובה חמש קומות, ממוקם מוזיאון ג‘ון פ‘ קנדי, בדיוק במקום בו הסתתר מאחורי ערימת ארגזי קרטון חומים לי הארווי אוסוולד בצהרי ה־22 בנובמבר 1963, לפני שירה שלושה כדורים לעבר הנשיא.

הרצח הזה שינה לא רק את פניה של אמריקה, אלא גם את פניו של העולם, והוא לבטח הרצח הפוליטי המפורסם ביותר במאה ה־20 ואחד המפורסמים ביותר בהיסטוריה של החברה האנושית בכלל; ממוקם במקום של כבוד לצד זה של יוליוס קיסר, לואי ה־16 ואברהם לינקולן.

רוצים לקרוא את טורו המלא של שי גולדן? הירשמו לקבלת גליון מתנה עד הבית

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook