fbpx

רותם סלע ואסי עזר // תופעת חשיפת היתר החסינה

0

אם אתם חיים את המרחב הישראלי – כלומר מחוברים לערוצי טלוויזיה מקומיים, ממתינים בתחנות אוטובוס, מסתובבים בקניונים – אתם פוגשים את אסי עזר ורותם סלע יותר משאתם רואים את המשפחה. כמובן לא אותם גופם, אבל את ההורקרוקסים שלהם בהחלט – הם פרוסים בשלטי חוצות, בפרסומות, במגה־תוכניות של קשת 12, במדורי הרכילות, בתוכניות שמרחיבות על מדורי הרכילות. אין שום דרך להתחמק מהשניים, ולא בטוח שאתם מעוניינים להתחמק. הם מוכרים, הם יפים, הם נינוחים זה עם זה, ואם אתם לא סבורים שהם בלתי נסבלים, אתם פשוט מתים עליהם.

אין שום דרך להתחמק מהשניים, ולא בטוח שאתם מעוניינים להתחמק. אם אתם לא סבורים שהם בלתי נסבלים, אתם פשוט מתים עליהם

חשיפה חוזרת היא כמובן דבר של ממש: זה לא מן אללה שהתאהבת בקציצה הפושרת שלמד איתך בקורס חדו"א ובהית לו בעורף משך שני סמסטרים. הוא פשוט נמצא שם כל הזמן, בסוף יושלכו רגשות. פושרת או לא, זו קציצה בטעם מוכר. ההיכרות והמוכרות הופכות את הסתמי למשמעותי, ואחרי מספיק שעות טיסה עם רותם סלע ואסי עזר יש לכם רגשות אליהם; אחרי הכל מדובר בדיירי משנה בסלון שלכם.

אבל לא מדובר רק בחשיפה חוזרת אל התופעה שהיא אסי ורותם (הם כבר לא צריכים זיהוי בשמות משפחה כפי שלימדו אותנו אלו בטלוויזיה שמפנים אליהם "ועכשיו, לאסי ורותם", הם עצמם המשפחה זה של זה. נישואים שניים לאסי שהיה פעם "אסי וארז" אבל מעולם לא באותה מידת אינטימיות). המפלצת הדו־ראשית הזו מתפקדת ביעילות רבה כל כך, בין היתר כיוון שהשניים הגיעו אל מעמד ה"פאוור קאפל" אחרי שכבר ביססו את עצמם כיחידים מוצלחים ומצליחים בפני עצמם. הם נשענים אחד על השני, אבל לא נזקקים עד כדי אובדן עצמי. כלומר, זה לא מוכרח להסתיים בראיונות מטרישים זה על זה, כשאחד מהם יחליט שדי.

הזוגיות הטלוויזיונית הזו מעניינת בהיותה הצצה לאיזו מסיבת פיג'מות שמתרחשת בכל שעות היממה. המוצר שאנחנו צורכים הוא הדינמיקה בין השניים, שמתנהלת כאילו בלי הפרעה גם בנוכחות מצלמות ואנשים אחרים. זה מרתק גם ברמת הריכוז העצמי שהם צריכים כדי לקיים את הבועה הזו, אבל גם כיוון שיש בזה הצצה למערכת יחסים אמיתית ולפעמים אפילו מרגשת. אמיתי ומרגש זה לא מעט.
בתוך המון שעות הטלוויזיה שמחויבים אליהן טאלנטים של קשת, יש לא מעט רגעים שמגיעים אליהם החתומים בחוזה מול הזכיינית, בייאוש ניכר. חשבו על פריימים של עידו רוזנבלום מפלבל בעיניו בניסיון לצקת משמעות בתוך מה שהוא יודע שהוא קשקוש, כדי להיזכר מהו ייאושו של הטאלנט השחוק. גם רותם ואסי מגיעים ללהג מול המצלמה לא מעט פעמים, מתבקשים למשוך זמן, מוכרחים להחזיר מענה לאיזו בדיחה תפלה, איכשהו העובדה שהם נמצאים בזה בשותפות גורל אמיתית הופכת את זה לנסבל יותר. בכל מיני מקרים של זוגיות טלוויזיונית מודבקת, עם דינמיקות עקמומיות של מתח מיני מדומיין, המעטה קורס תחת לחץ של שידור חי. אולי זו העובדה שהזוגיות של רותם ואסי היא פתורה ולא מעיקה במלאכותיות, שגורמת אפילו לאובר־חשיפה הזו להיות נסבלת.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook