fbpx

רון קובי // בדיחה עצובה

במניפסט כואב כתב חיים הכט: "הוא מלבה שנאה ומסית איש באחיו, לא כדי לנהל את העיר אלא כדי לקדם פולחן אישיות מביך"

0

בביקורם של חברי אגודת ישראל בגליל ב־1934 נכנסו לבקר את רבה של טבריה, הרב יעקב חי זריהן זצ"ל. ברשימותיו כותב השר בנימין מינץ: "החכם יושב כשרגליו משולבות תחתיו על הספסל, ומתעמק במחשבותיו. הוא כעמוד ברזל שאינו מתכופף. הוא מנהיג בעצמאות וכולם נכנעים אליו. אפילו ראש העיר מנשק את ידו בדרך ארץ". טבריה הייתה מאז ומעולם עיר של קדושה ואחווה.

במאה ה־17 נרשמו שתי עליות גדולות לעיר, מארצות המערב וגם ממזרח אירופה, משם עלו והשתקעו בעיר תלמידי הבעל שם טוב. מאז הקמת המדינה בחרו חרדים רבים לעזוב ולהשתקע במרכז. לפני יובל שנים קם רבה הספרדי של טבריה מאיר ועקנין וחידש את המלוכה: הוא הקים תלמוד תורה והעמיד בראשה אדם אהוב על הבריות, הרב מכלוף קובי זצ"ל.

בשנה האחרונה חווה טבריה טלטלה. נכדו של מלמד התינוקות, רון קובי, מבקש לקעקע כל זכר מן העבר. עם מכשיר גלקסי 10S ושידורי לייב בפייסבוק, הוא מנסה להכחיד כל סממן של יהדות מהעיר שבה חובר התלמוד הירושלמי ובה נטמנו קדושי עליון, כמו רבי עקיבא והרמב"ם. כדי לגרוף את אהבת ההמון הכריז מיד עם כניסתו לתפקיד ראש העירייה על אוטובוסים שייסעו בשבת ובד בבד על ניסיון למנוע את עליית אחוז החרדים בעיר מעבר ל־30%, כשהוא מסית בבוטות נגד הציבור החרדי.

איש התקשורת חיים הכט פרסם מניפסט כואב על התנהלותו: "אני מלווה את העיר טבריה 41 שנים כעיתונאי וכתושב. מעולם לא הייתה בעיר בעיה של חילונים מול דתיים, עד שבא רון קובי ומטעמים של פוליטיקה נמוכה ומסוכנת הצית אש זרה. הוא מלבה שנאה ומסית איש באחיו – לא כדי לנהל את העיר אלא כדי לקדם פולחן אישיות מביך".

רגעים לא קלים עוברים על קובי במליאת המועצה, מרובים מריבות וגידופים, אבל נדמה שדווקא בבחירות הכלליות בספטמבר חווה את אחד מרגעיו המשפילים בפוליטיקה. הוא רץ ברשימת 'ימין חילוני' (תוך שנטען כי הליכוד דרבן אותו לכך) וקיבל בעירו טבריה בסך הכל 469 קולות, ובכל הארץ לא יותר מ־2,398 קולות. אם מתרגמים זאת לשקלים, אולי ניתן לרכוש עם זה מוט סלפי משוכלל לטלפון, לא יותר.

מתברר שמשהו טוב קרה במדינה. הציבור אולי נותן את ידו פעם אחת לטרול שמציע קדנציה חדשנית ופרובוקטיבית, אבל פעם שנייה מעיף אותו לקרשים. תראו את הסקרים בארה"ב, גם דונלד טראמפ הוא (עדיין) הנשיא הכי לא פופולרי בהיסטוריה. איך אומרים? על בדיחה לא חוזרים פעמיים.

טבריה מתגעגעת לראש עיר שמנשק ידי רבנים ולא כזה שזורע שנאה ופילוג בין התושבים. מהר מאוד ייהפך רון קובי לאגדה נשכחת, שזקני טבריה יספרו עליו ועל מעלליו לנכדיהם.

כאוס פוליטי מקומי

רון קובי לא הצליח להעביר תקציב עירייה ל־2019 שש פעמים (!). למעשה, מועצת העיר הייתה אמורה להתפזר והוא עצמו להיות מודח מהתפקיד. אבל בגלל הבחירות הכלליות והמתח החילוני־דתי, בג"ץ אישר בינתיים את המשך כהונתו, נכון לעת כתיבת שורות אלה.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook