fbpx

קושי השמיעה שגילינו מאז עידן המסכות

משבר הקורונה הציב בפנינו לא מעט אתגרים. אחת מהמורכבויות הנפוצות והמזוהות ביותר עם המשבר, היא החובה לעטות מסכה במרחב הציבורי. בעוד שעבור רובנו מדובר בעיקר באי נוחות ובתוספת מסורבלת בימים העמוסים והחמים ממילא, עבור חלקנו, מדובר באתגר שעשוי לפגוע משמעותית באיכות החיים. בישראל, כשליש מהאוכלוסייה מעל גיל 65 הם כבדי שמיעה במידה כזו או אחרת ועוד עשרות אלפים מכל שכבות הגיל סובלים מבעיות בשמיעה. עבור אלו שמסתמכים על קריאת שפתיים, המסכות האוטמות את הפה מונעות אפיק תקשורת חשוב ומשמעותי המשפיע באופן ישיר אל תפקודם היום-יומי. אם גם לך או לקרובים שלך לקות בשמיעה, אלו כמה צעדים שניתן לנקוט כדי להמשיך בשגרת החיים, גם כאשר הפנים עטויות במסכה.

0

השקעה במסכות שקופות

כיום עומדות לרשותך מסכות בעלות מעטה פלסטיק שקוף באזור הפה. מסכות אלו מאפשרות לקרוא את תנועות השפתיים ולזהות מחוות והבעות פנים. על אף שמדובר במסכות יקרות יותר באופן ניכר, הן מציבות יתרון משמעותי ומאפשרות לך לתקשר ביעילות בכל מקום ולהבין את הנאמר לך מבלי להפר הגבלות או להסתכן בחשיפה.

חשוב לדעת לבקש עזרה

רוב הגורמים מולם אנו עשויים להתנהל, יקבלו בהבנה כי נדרש מאמץ נוסף על מנת לתקשר ביעילות. ניתן לבקש מהם לתקשר עמך בכתב, למשל. בנוסף, עסקים רבים מצוידים באמצעים נגישים לשירות כבדי שמיעה שיוכלו לסייע לך לתקשר ביעילות ולקבל שירות נוח ונעים יותר, גם תחת מגבלות הקורונה.

הזדמנות לשדרג את אמצעי העזר שלך

חשוב לדעת כי האמצעים הקיימים היום לעזרי שמיעה מספקים תוצאות ברמה גבוהה מאוד. כל שעליך לעשות הוא לפנות למכון שמיעה באזור מגוריך, לקבל הערכה על ידי קלינאי תקשורת ולהיעזר במכון כדי להתאים מכשיר איכותי ומתקדם שמספק מענה למצבך ויוכל לשפר את איכות חייך באופן ניכר.

גם בשיחות זום

תוכנות שיחו הוידאו השונות, מזום ועד פייסבוק לייב, מאפשרות לך לשלב בשיחה מתמלל שיוכל להכין כתוביות של הנאמר בזמן אמת וליהנות משיחה רציפה, בהירה ונוחה יותר, גם כאשר איכות הווידאו בעייתית או שלא ניתן לראות את פני הדובר ולקרוא את שפתיו.

כך נסייע ביתר יעילות לכבדי שמיעה בימי הקורונה

• חשוב שנתאזר בסבלנות ובמידת הצורך, נחזור על הדברים מספר פעמים על מנת שיעברו היטב ויהיו מובנים.
• חלק ניכר מיכולות השמיעה, קשור ליכולת להתמקד בדובר ולסנו את רעשי הרקע, לכן ייתכן שנצטרך להסב את תשומת לבם של בני השיח שלנו על ידי מגע קל בכתף או סימן חזותי כדי שנוכל להתקשר עמם בשיחה.
• ראוי שניצור סביבה שקטה וקרובה לשיחה ללא הסחות דעת ורעשי רקע שיקשו להבין את הנאמר ועשויות להפוך את השיחה למסורבלת, ארוכה ומתסכלת.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook