fbpx

פסיכולוג בתל אביב – לא להיות לבד ברגעים הקשים

0

מצבים שונים בחיים יכולים לייצר אצלנו תחושת משבר. אנחנו יכולים להרגיש את זה בחיים האישיים שלנו, במערכות יחסים, בחיים המקצועיים, בכל גיל ובמגוון רחב של סיטואציות, מסיבות שונות.

תחושת משבר אישי, במובנים רבים היא צומת דרכים. היא יכולה להוביל אותנו להזדמנות חדשה, אות אנחנו נוכל לנצל בשביל להשתנות ולצמוח, אך היא יכולה גם להוביל אותנו אל מקומות קשים ואפלים, אם לא נדע כיצד לבקש ולקבל עזרה. לפעמים, הגבול בין הזדמנות לנפילה, הוא מאוד דק. הבעיה היא, ברגע שמתחילים לצעוד לכיוון הנפילה, היא יכולה להיות מהירה, בלי מעצורים, ובלתי הפיכה.

מי שיכול לעזור לנו להתמודד עם המצב, הוא פסיכולוג בתל אביב או בערים אחרות. אם נדע לפנות אליו בזמן הנכון ולהיות מוכנים להיפתח בפניו ולקבל עזרה, אז נוכל לצאת מתחושת המשבר ולהתחיל לגלות רבדים חדשים, בין אם זה בעצמנו ובין אם זה בחיים שלנו, אשר יעזרו לנו להתקדם הלאה. זה יכול להיות בכל מצב, בכל גיל.

אל תפחדו לקבל עזרה

הרבה מאוד אנשים מפחדים לקבל עזרה ובטח מאנשים זרים כמו פסיכולוגים. הם לא תמיד מרגישים בנוח להיפתח בפני זרים, לרוב זה יוצר אצלם פגיעות וכן הם מרגישים חוסר אמון, בין אם זה באדם עצמו ובין אם זה בסיטואציה. כלומר, הם לא רואים שום סיכוי חיובי שאכן פגישות עם פסיכולוגים יכולות לעזור להם לשנות את המצב.

אך כשבוחנים את האפשרות השנייה, כלומר, לא לקבל עזרה ולנסות לפתור את העניין לבד, אפשר לראות שזה הרבה יותר מסובך, קשה ובמקרים רבים נידון לכישלון. יש לכך כמה הסברים:

הסבר ראשון: גם אם נדמה לנו שאנחנו מכירים את עצמנו הכי טוב ובוודאי יותר טוב מכולם, יש דברים שנמצאים ברבדים שאנחנו לא בהכרח מסוגלים לגעת בהם, ולא תמיד אנחנו יודעים לזהות אותם. גם אם כן נתקשה להודות בדברים כפי שהם.

הסבר שני: כשאנחנו מנסים לפתור את הבעיה בעצמנו, באופן עצמאי, הרבה פעמים אנחנו מסתובבים סביב אותה נקודה. אנחנו צריכים את המבט החיצוני בשביל לראות את הדברים אחרת. חשוב שזה יהיה מישהו שלא מכיר אותנו, לא מכיר את העבר שלנו ויכול לראות כמו לוח ריק. כך יהיה לו קל יותר להסתכל על התמונה המלאה.

הסבר שלישי: לאנשים יש נטייה לעשות לעצמם הנחות או להיפך, להיות קשים עם עצמם. טיפול פסיכולוגי, נועד לשים את דברים בפרופורציה הנכונה. בין אם זה לצד החיובי או השלישי.

מפגשים עם פסיכולוג, עוזרים הרבה פעמים לגלות דברים שלא חשבנו עליהם, לדבר על דברים שאנחנו לא מעיזים לדבר עם אחרים, לראות ולחשוב על הדברים בצורה אחרת, הרבה יותר רחבה ועמוקה.

אתם לא מרגישים בנוח לשבת מול לפסיכולוג? בשביל זה יש את האינטרנט.

אם קשה לכם לשבת מול פסיכולוג ולדבר איתו אחד על אחד, אז אתם יכולים להיכנס אל פורום פסיכולוגיה ולנסות לקבל תשובות מפסיכולוגים שונים. הכל נעשה בצורה אנונימית, בלי שתצטרכו להזדהות ומבלי שאיש ידע מי אתם.

הפורום יכול להיות פתרון נהדר עבור אנשים שזקוקים לעזרה, ועדיין לא מרגישים נוח להיפגש עם פסיכולוג באופן אישי. יחד עם זאת, חשוב להדגיש, זה לא יכול להוות תחליף לאורך זמן. מאחר ואי אפשר להיכנס לעומק הדברים ואי אפשר לקבל תשובות ברמה גבוהה, כמו במפגשים אישיים.

איך זה יכול לעזור לכם? זה יאפשר לכם להבין טוב יותר כיצד פסיכולוג יכול לעזור, ולהוריד אצלכם את רמת החששות ואי האמון שאתם חשים כלפי התהליך.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook