fbpx

פסטיבל באך בירושלים החמישי יוצא לדרך

במרכז הפסטיבל – המנצח הדגול כריסטוף רוסה ינצח על האורטוריה לחג הפסחא עם תזמורת הבארוק ירושלים וסוללת סולנים מרחבי העולם

0

12-20 במרץ 2020, בימקא ירושלים ואתרים נוספים ברחבי העיר.
קונצרטים גם באולם צוקר תל אביב ואולם קריגר בחיפה. 

למידע נוסף ותכנית הפסטיבל >

פסטיבל "באך בירושלים" מעמיד את ירושלים בשורה אחת עם ערים ברחבי העולם המציינות את יום הולדתו של המלחין הדגול וזאת בשלל קונצרטים בביצוע תזמורת הבארוק ירושלים בניהולו של דוד שמר, ומוסיקאים אורחים מהעולם ומהארץ, לצד אירועים חינמיים ובהם קונצרטים יוצאי דופן שינוגנו בפעמוני המגדל של ימקא ויום עיון פתוח לקהל הרחב.

במרכז הפסטיבל יעמוד ביצוע לשתי יצירות מופת מאת באך: האורטוריה לחג הפסחא ומיסה לותרנית, שיבוצעו תחת שרביטו של אחד מגדולי מנצחי הבארוק, כריסטוף רוסה (צרפת) עם שלל סולנים מהארץ ומהעולם: תהילה ניני-גולדשטיין (גרמניה-ישראל), סופרן, מרגוט אויצינגר (אוסטריה), אלט, ריכרד רש (גרמניה), טנור ותומאש קראל (צ'כיה-גרמניה), בריטון.
הקונצרטים יתקיימו בימקא ירושלים (17.3), באולם צוקר בתל אביב (18.3) ובאולם קריגר בחיפה (19.3).

את הפסטיבל יפתח כריסטוף רוסה ברסיטל וירטואוזי לצ'מבלו (12.3). רוסה גם יעביר כיתות אמן (13.3) וזאת לצד סדנה לביצוע מוסיקה מהבארוק שתקיים התזמורת לבני נוער באונ' המורמונית (15-16.3). בשבת יתקיים רסיטל לעוגב בכנסיית הגואל בעיר העתיקה בביצוע העוגבר הגרמני הרטמוט רומאייר (14.3).

עוד בפסטיבל יעלה מופע מיוחד עם פסנתרנית הג'אז ענת פורט והסקסופוניסט אבטה בריהון שישתפו את הקהל בפרשנויות ג'זיסטיות למוסיקה של באך (19.3).

פרויקט מיוחד שיעלה בפסטיבל ישלב בין מוסיקה וקולינריה: הסונטות לחליל של מלחין הבארוק טלמן יבוצעו על ידי החלילן רואי אמוץ (שווייץ) וילוו ארוחת שף טבעונית אותה יתקין השף נדב מלין. האירוע יתקיים ב"בית של עתליה" בבית הכרם (18.3). כמידי שנה יכלול הפסטיבל יום עיון, הפתוח לקהל ללא תשלום אותו יערוך השנה ד"ר אלון שב וינחה העיתונאי ליאור פרידמן. יום העיון יתחקה אחר הפיכתם של מוסיקאים – ובאך באופן ספציפי – לנכסי צאן ברזל בתרבות המערבית (20.3).

את הפסטיבל יחתום רסיטל ובו הסונטות לחליל מאת באך בביצוע עדית שמר, דוד שמר ואורית מסר-יעקבי (20.3).

לרכישת כרטיסים > 

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook