fbpx

משפיעים 2019 // עליזה בלוך // מאת נורית דאבוש

שוברת חומות: בלוך נכנסה לגוב האריות הגברי והדתי, ולא ויתרה. נלחמה בחוכמה וברגישות מבלי לשרוף את הבית

0

בחירתה של עליזה בלוך לראשות עיריית בית שמש היא הישג שכל אזרחי ישראל מכירים בחשיבותו ובהשפעתו, אולם מעטים כנראה מבינים באמת את גודלו. בלוך, אישה יוצאת דופן באחת הערים המורכבות בארץ, העזה. היא העזה מול כל מה שלא נאמר, אבל בהחלט ידוע, ועדיין ניצחה.

הישגה טמון בעובדה שיצאה נגד כללי המשחק, שדווקא בשל היותם כללים ידועים ולא כתובים, הם חזקים. כאלה שאינם ניתנים בדרך כלל לשינוי. ואת זה עשתה עם סולם הערכים שלה, נשארה נאמנה לדרכה וכבשה את העיר והלבבות.

היום יכולה כל אם ובת בהדליקה נרות שבת, לראות את עליזה בלוך מול העיניים. אישה חרדית, שומרת מצוות, מקפידה על קלה כחמורה, מחליטה לעשות מעשה פוליטי נועז, בעיר שסועה שכאילו משוועת לדמותה הייחודית.

בלוך נכנסה לגוב האריות הגברי, ההלכתי והדתי, ולא ויתרה. נלחמה בחוכמה וברגישות מבלי לשרוף את הבית – עם הרבה כבוד, הבנה והכרה בהלכה, לצד נחישות לשנות ולהבעיר את הרע, להתמקצע ולהביא את בית שמש ותושביה למקום שהם ראויים לו.

היא מינתה את מירה מינס, אישה ראויה בפני עצמה, לתפקיד מנכ"ל העירייה, והחליטה שעל העירייה לפעול במקצועיות ובסטנדרטים הגבוהים ביותר. הן מבצעות חריש עמוק, מתקנות את הדורש תיקון ומחזקות את הקיים והנכון. הן לא פוחדות לשנות ולהעביר את המסר שכבודה של היהדות במקומה מונח, אולם לצידה יש לדאוג למערכת חינוך מתקדמת, לשירותי תכנון ובנייה מקצועיים, לשירותי רווחה ותברואה. ומעל כל זה להעניק השראה להמוני חילונים, דתיים וחרדים שמחפשים גשר, ולאלפי נשים – היי אישה שומרת מצוות, ותנצחי.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook