fbpx

עומר אדם // סוכן מכירות // מאת יונתן ריגר

טירוף ניתוץ הקופות שחרר אותו מהסיוט הגדול שלו. כך הפך עומר אדם לסרבן ראיונות ושינה את חוקי המשחק.

0

שלום חנוך. שלמה ארצי. עומר אדם.

האחרון שהיה מאמין שהוא יהיה חבר ברשימה המצומצמת וכנראה הכי יוקרתית במוזיקה המקומית, שלושת הזמרים הישראלים היחידים שכבשו את פארק הירקון (מבלי לפגוע בכבוד שבעת המופלאים מכוורת), האחרון שהאמין שהוא יהיה הפרפורמר הבא ברשימה להגיד "גוד איבנינג תל אביב", הוא העומר אדם בעצמו.

לפני שש שנים, בצילומים לכתבה ל'אולפן שישי', כשהמצלמה לא הייתה דלוקה, עומר ניגש אליי. עזוב מצלמות, בוא נדבר שנינו ככה בכיף על בירה בלי כל הבלגן, בסך הכל בא לי לשיר ושמסביב יהיה לי שקט. הוא היה בן 19 אז, אחרי שכבר מילא קיסריות ועדיין היה משוכנע שתוך כמה שנים הוא עוזב את התחביב הזה שנקרא מוזיקה ועובר לעבוד בעבודה של גדולים, כמו אבא, בעולם העסקים.

כשאסף אטדגי, מנהלו, בישר לו לפני שלוש שנים שהמופע בהיכל ביד אליהו הוא "סולד אאוט", אדם היה בשמיים. הרבה יותר מההצלחה במכירות, הוא היה נרגש שהוא לא חייב להתראיין. טירוף ניתוץ הקופות שבא מאז, שחרר אותו מהסיוט הגדול שלו. כך הפך עומר אדם לסרבן ראיונות ושינה את חוקי המשחק. כמו שהאינסטגרם מוטט את הפפראצי, כך הרשתות החברתיות הפכו אצל הקהל הצעיר לכלי מכירות חזק הרבה יותר מכל כתבת שיא־רייטינג בטלוויזיה או במוסף סוף שבוע.

בוא נשגע את הקהל עם פוסט פייסבוק בהפתעה, נעלה בסטורי הכרזה על הופעה, נעשה ביונסה ונוציא בבוקר חמישה שירים חדשים בו זמנית. שהקהל יהיה במתח כל הזמן.

עומר אדם בכמה מספרים

  • 58 מיליון: הצפיות ב'שני משוגעים' ביוטיוב
  • 20 מיליון: שקלים, הערכה להכנסות מהופעות בשנה שעברה
  • 50 אלף: צופים הקיץ בהופעה בפארק הירקון
  • פחות משעה: זמן המכירה של כל הכרטיסים למופעיו בהיכל 'מנורה'

שרית חדד. משה פרץ. דודו אהרון. אף אחד מהם לא הצליח לגרום לפסטיגל לוותר על ארבע הצגות בשבוע ולא להופיע בשבת. אבל אז הם פנו לעומר אדם. אני לא מופיע בשבת, הוא יאמר את המשפט ששמעו מרבים לפניו. אבל אחרי שרדפו אחריו כמה שנים, והוא נהיה הזמר הכי לוהט במדינה, מנהלי הפסטיגל החליטו לקחת סיכון עצום. הפסטיגל, לראשונה, נח בשבת. הם נאלצו לעבור לאולם גדול יותר כדי להשלים פערים עם קיצוץ ההופעות, בצעד כלכלי שגרם לרבים מבכירי ההפקה לרעוד מפחד. אבל עם מגע הזהב של עומר אדם, זה היה הפסטיגל שבו נמכרו הכי הרבה כרטיסים במפעל הזה שקיים מעל 30 שנה. והם המשיכו להיות כשרים ולא חזרו מאז להציג בשבת.

לאט־לאט, עומר אדם הבין שיש לו את הכוח לשנות. כמו שעשה עוד מוזיקאי אנונימי ברשימה המצומצמת, שלמה ארצי, ששינה לחלוטין את חוקי המשחק בשנות ה־80, כשהיה לאמן הראשון שגרם לחברת התקליטים 'הד ארצי' לעבוד אצלו ולא להפך.

ההשפעה הישירה שיש היום לעומר אדם על תעשיית המוזיקה ועל הדרך שבה היא מתנהלת ומשתנה היא עצומה. את רעידת האדמה שעומר הביא עם מופע הפארק עדיין מרגישים בעולם המוזיקה. הוויברציות אצל האמנים הבכירים עדיין לא נרגעו. עוד לא לגמרי ברור לאן המגה־אירוע הזה יוביל אותם.

והוא? בסך הכל רק רצה לשיר קצת, ושיהיה שקט מסביב.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook