fbpx

עוזי גיל | המומחה לנדל״ן במושבים בכל האזורים בארץ

בראיון עם עוזי גיל – מומחה לנדל"ן במושבים בכל הארץ, עמק חפר והשרון, נבין כיצד הגיע עוזי אל תחום הנדל"ן במושבים, מדוע חייבים מומחה לנדל"ן במושבים כאשר רוצים לרכוש או למכור, נכס במושב או בישובים הנלווים למושבים, ונקבל שיעור מקוצר בהשקעה חכמה.

0

עוזי גיל מומחה כבר 43 שנים בתחום הנדל"ן במושבים, מוכר לקהילת שמאים, עורכי הדין, הבנקאים ואנשי עסקים המצויים בתחום כ-בר סמכא מס' 1 בתחום שיווק הנדל"ן במושבים בכל הארץ בכלל, ובישובי עמק חפר והשרון בפרט. עוזי היה מבין הראשונים בארץ שקיבלו רישיון בתיווך נדל"ן ללא צורך בבחינות.

עוזי גיל יליד שנת 1950 רב סרן בדימוס מחיל התותחנים. גדל בכפר ויתקין, ובאופן טבעי עקב צמיחתו בתוך מושב, התחיל בשנת 1978 לעסוק בתחום. עוזי היה מבין הבודדים באותה תקופה שהחל לשווק נדל"ן במושבים. עוזי משווק נחלות, משקים ובתים פרטיים ווילות במושבים הכפריים במרכז הארץ, וכן בישובים הנלווים למושבים כגון: חופית, בת חן, וכדומה. עוזי נחשב על ידי העוסקים בענף כמקצוען ברמה אחרת! ורבים מהעוסקים בענף שמאים, עורכי דין, בנקאים אנשי עסקים וקולגות מתייעצים עמו לעיתים קרובות ומקבלים את חוות דעתו של עוזי גיל בנושאי הנדל"ן במושבים. עוזי גיל הוא בעל הידע הנרחב ביותר על נכסים באזור עמק חפר וההשרון, ובכל המושבים במרכז הארץ.

"התחלתי להתעסק בתיווך במשרד בנתניה שם הייתי שותף, וכבר אז התעסקתי עם השקעות במושבים. לפני 25 שנה החלטתי לצאת לדרך עצמאית ותפסתי את מקומי כמוביל מספר אחד המתמקצע בעיקר בשיווק נדל"ן במושבים והישובים הקהילתיים הנלווים למושבים וכבר אז תפסתי תאוצה בתחום."

מה מבדל אותך מחברות נדל"ן אחרות?

"אני היחיד בארץ שעוסק בפלח מסוים שהוא תחום המושבים שהוא פלח מאד ייחודי ומקצועי, והמתחרים שלי אשר מנסים להיכנס לתחום עוסקים בדרך כלל גם בתחומי נדל"ן נוספים ולא נטו בישובים כמוני." תחום נדל"ן המושבים, מסביר עוזי, מורכב יותר מתחומי הנדל"ן הרגילים, וזאת משום שמלבד שיווק בתים פרטיים, עוסק עוזי גם ובעיקר בשיווק נחלות ומשקים במושבים וחייבת להיות מומחיות בתחום ולהכיר אותו מקרוב: "הייחודיות שלי היא המקצוענות בתחום. העסקאות שלי מאד מורכבות, והם מורכבות מאלמנטים שלא מוכרים בנדל"ן הרגיל. המקצועיות שצברתי במשך 43 שנים של ניסיון עוזרת למוכרים וקונים בתחום המושבים לסגור עסקאות תוך שהם מסתייעים בניסיון שלי ונעזרים בו. חשוב לדעת כי תחום הנדל"ן במושבים מורכב יותר מכל נדל"ן אחר. בתחום זה צריך מקצוענות וניסיון שבהעדרו קשה מאד להתנהל לבד ללא עזרה מקצועית שקיימת מאדם שעוסק בתחום. חשוב לדעת כי נדל"ן במושבים הוא תחום
סבוך ובעל מורכבות שקשורה גם לבתים פרטיים וגם לנחלות ומשקים שדורשים ידע רב. "

החזון של עוזי מתמקד בעיקר במעבר מהעיר אל הכפר תוך עלייה מתונה במחירי הדירות והנכסים במושבים באזור המרכז:

"כשבמדינה הקטנה שלנו הולך וגובר המעבר מהעיר אל הכפר. למרות הנטייה לירידת מחירים בתוך הערים הגדולות לדירות בהם המחירים התנפחו וחייבים לעבור מימוש מסוים, באזור השרון ובמושבים במרכז הארץ ובישובים הצמודים למושבים, כמו למשל חופית ובת חן וכדומה. כעת בגלל ההיצע הנמוך והביקוש ההולך וגובר של אותם אלה הרוצים לעבור מן העיר אל הכפר, וכמובן עקב הקורונה הביקוש לכל אזור השרון וישובים קהילתיים צמודי קרקע הוכפל ושולש תוך כמה חודשים. ישנה מכירה של דירות בעיר אפילו במחיר נמוך. אותם מוכרים כעת באים וקונים נחלות ובתים במושבים במחיר שלא יורד שכרגע הוא נמצא במצב סטטי. עם התגברות התנועה מן העיר לכפר ומכירות בערים תתגבר, המחיר יוכל לטפס בשלב מסוים בצורה מתונה למעלה. כרגע המחיר סטטי, שזאת נקודת איזון בין האווירה של ירידת מחירים כללית לבין ההיצע הנמוך, והביקוש ההולך וגובר למעבר בין העיר אל הכפר."

ניתוח נוסף של עוזי מסביר חזון נוסף לגבי מחירי הנכסים במושבים:

"התחום במושבים באזור השרון עמק חפר והמרכז, מאזור כרם מהר"ל ועד גדרה, שנוסף לבסיס המשמעותי של התגברות המעבר מן העיר אל הכפר הם שלושה אלמנטים שמלבים ומתגברים את התופעה הזאת, שהיא מצד אחד מכירת דירות בערים הגדולות. אלמנט ראשון הוא אנשים שעשו סיבוב גדול מבחינת ערך הנכס, גם אם מכרו דירה בירידה מסוימות – הם עדיין עשו רווח גדול. אלמנט שני – אין מה לעשות עם הכסף בבנק משום שהריבית היא אפסית. אלמנט שלישי – שוק המניות והאג”חים הם ברמה גבוהה ומסוכנת. לכן אלמנטים אלא מתגברים את המגמה והתופעה האסטרטגית, המעבר מהעיר אל הכפר שיוצרים את המצב שהמחירים סטטיים על ההיצע יחסית נמוך. כעת, המושבים נשארים עם אפשרות שהמחירים של הנכסים במושב יטפסו במשך השנים.

עוזי גיל
052-2429526
uzigil2311@gmail.com

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook