fbpx

עבודה מהבית או מהמשרד? מה נכון עבור העסק שלך?

מאת מומחי אתר www.expert.co.il

0

נשאל זאת שוב: עדיף לעבוד במשרד מרוחק או להקים את המשרד בבית? השאלה מטרידה המון נותני שירותים עצמאיים בעיקר לאחר שבתקופת הקורונה רבים התנסו בעבודה בבית, אלא שאז אם זה לא היה מוצלח אפשר היה להאשים את הילדים שהיו בבית וכו', זה לא מהווה באמת אינדיקציה ל'מה נכון לי לעשות'.

התשובה צריכה להיות מורכבת משני פרמטרים. 1. האופי האישי של בעל העסק. 2. סוג העסק. גם לשאלה הראשונה וגם לשנייה אין תשובה חד משמעית. אנו רק מציגים את הצדדים, החסרונות והיתרונות. את ההחלטה אתם תצטרכו לקבל. אתם כבר מספיק גדולים! (כך אנו מקווים…).

נסיעות, שעות, ספסל, ערבוב בצל, גיל שלישי

כשעובדים מהבית אין נסיעות. מה שאומר גם חיסכון כספי, גם חיסכון בזמן וגם רמת קושי ושחיקה פחותים (פחות פקקים, נהיגה מעייפת או צפיפות של תחבורה ציבורית…). מה עוד? כשעובדים בבית אתם מחליטים באיזה שעות לעבוד. לפי הזמן שאתם יותר ערניים או שהילדים יותר ישנים.

בנוסף תוכלו להחליט ביום יפה לעבוד במרפסת השמש או לצאת עם המחשב הנייד לספסל שקט בפינת הרחוב (בשעות שהשכנה הפטפטנית עובדת…). בעבודה בבית תוכלו גם להכין בינתיים ארוחת צהריים, לצאת רגע למטבח לעשות ערבוב קטן לבצל… וזה גם מצוין לגיל השלישי כי זה מצריך פחות התניידות, פחות טלטולי דרכים וריצות.

אם אתם טיפוסים פטפטניים הסיכון 'להימרח' בפטפוט מתמשך עם שכנים למשרד יקטן מאוד. ושכחנו לציין את החיסכון בדמי שכירות ותחזוקה של משרד. עם זאת, כל היתרונות שנמנו פחות מתאימות לנותן שירות שצריך לקבל קהל כעורך דין, רואה חשבון וכדומה. למרות שזה מאוד תלוי בכמות הלקוחות המבקרים בעסק וכו'.

אם אתם מתלבטים בנוגע לעלויות ולתרומה לעסק שלכם, כדאי להתייעץ עם יועץ עסקי מוסמך שיוכל לסכם את היתרונות והחסרונות במיוחד בשבילכם.

מצד שני…

יש טיפוסים ש'משתגעים' אם הם לא פוגשים כמה ימים את החברים, להם לא יתאים לעבוד בבית לאורך זמן. כשעובדים בבית צריך משמעת עצמית גבוהה, ללכת לישון בזמן, לקום בזמן, לא לבלות זמן רב מדי עם בני המשפחה והשכנות, לא לנשנש (בעבודה אין ארון ממתקים…) ועוד. אין את הגורם המניע – איחור של רכבת וכדומה. כמו כן נדרש יותר מאמץ לשימור הריכוז, כל דבר קטן יכול להסיח את דעתכם, כוס קפה ושני ביסקוויטים עלולים להימשך להרבה יותר מכוס קפה וביסקוויטים (טלפון לחמות הנחמדה לא פחות חשוב…), בסוף היום רשימת המטלות תישאר כמו בבוקר. בקיצור, פחות מתאים לבעלי משמעת עצמית נמוכה או לסובלים מבעיות קשב וריכוז. עבודה בבית היא גם פחות נטוורקינג, פחות שיתופי פעולה עסקיים.

הצד השלישי…

אם בכל זאת אתם רוצים שינוי וריענון בעבודה ואתם חוששים ממשמעת עצמית נמוכה, בעידן של ימינו ניתן למצוא פתרונות גם לבעיות אלו. יש היום מגוון מאמנים תעסוקתיים וסדנאות אימון קבוצתיות לשיפור המשמעת העצמית ויכולת הקשב והריכוז. בסדנאות מלמדים כיצד לתכנן נכון ולנהל לו"ז עצמי, כמו גם כיצד להתנהל מול הלקוחות והמשימות כדי לא לגלוש לשעות המאוחרות על חשבון הבית. באימון התעסוקתי תבנו את חזון העסק, את התכנית העסקית ותוכנית פעולה מידית, כך תהיו ממוקדים יותר בעשייה ולא תלכו לאיבוד בדרך.

במידה והחלטתם לעבוד מהבית…

אם בסופו של דבר החלטתם לעבוד מהבית, חשוב לדעת שעיצוב סביבת העבודה חשוב מאוד יותר מהעיצוב הסביבתי של מקום העבודה. למה? קודם כל חדר המושכר למשרד הוא מלכתחילה בנוי ומאובזר בהתאם. שנית, כשמקום העבודה והבית הם שונים ההבדל הנתפס במוח הוא חד וברור, כשתגיעו הביתה מצב הרוח ישתנה לטוב או לרע. ואילו כששניהם באותו מקום אתם תמשיכו לשאת את המטען הרגשי של העבודה גם בבית. אם לדוגמא, הריהוט בפינת העבודה שלכם הוא שחור ומסובב לקיר ובתור כיסא אלתרתם כיסא ישן של המטבח שכבר לא בשימוש, זה ישפיע גם על איכות העבודה וגם על ההתנהלות בבית לאחר שעות העבודה.

אז בואו נסכם, עבודה בבית מתאימה ל:

  • נותני שירות שאין להם תנועה רבה של לקוחות.
  • למי שהנסיעות בשבילו הן בלתי נסבלות.
  • למי שרוצה להיות גם אימא וגם עובדת במשרה מלאה.
  • למי שאוהבת לצאת מהמסגרת ולעבוד לפעמים במקומות בלתי שגרתיים.
  • לאנשים מבוגרים.
  • לאלה שנוטים לפטפט עם כל מזדמן ברחוב.
  • למי שמתעצל לנקות את המשרד.
  • לבעלי משמעת עצמית גבוהה.
  • למי שעבר אימון תעסוקתי מתאים.

אנו מאחלים לכם עבודה נעימה בבית או בעבודה…

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook