fbpx

סתיו שפיר // מניה מנופחת

ההימור האחרון שלה נרשם ככישלון. בינתיים היא השתלטה על 'התנועה הירוקה'. אקלים זה חם עכשיו

0

זה התחיל כמו סיפור אגדה פוליטי. מנהיגת מחאה צעירה, מובילה ביזע עשרות דרי אוהלים ברוטשילד, שהופכים למאות אלפי מפגינים נגד יוקר המחיה וחוסר הצדק החברתי. כמו דני האדום, כולל צבע השיער שיתאים להשוואה. במפלגת העבודה היא כבר הופכת לכוכבת לאומית. ח"כית נמרצת, שחושפת את ערוות הביזיונות הקואליציוניים בוועדת הכספים. מלכה של רשתות חברתיות, עם בסיס אוהדים נלהב, שחלקם הופכים למתנדבים בצבא האדום של סתיו.

שפיר עדיין אהודה, אבל המניה הפוליטית שלה נמצאת בקרשים. במבט לאחור, קשה שלא להתרשם שהמניה הזו הייתה מנופחת. לעיתים נדמה שבעיקר מעצמה. היא סוליסטית, מתקשה לייצר חיבורים ושותפויות ארוכי טווח. בַּמחאה, ובפוליטיקה שבאה אחריה, הצביעו לא פעם על האופן שבו שותפיה לדרך הפכו לשונאיה. דפני ליף, איציק שמולי, שלי יחימוביץ'.

מלנזוף בלי הפסקה בבני הפלוגתא מהימין, היא עברה לנזוף, ובכן, בכולם. בחבריה למפלגת העבודה, בעיתונאים ובפרשנים, במראיינים ברדיו ובטלוויזיה. היא כמו הילד שצעק שהמלך הוא עירום, אבל שכח להפסיק, ועבר להצביע על כולם תוך שהוא ממשיך לצעוק.

ההימור האחרון שלה נרשם ככישלון. החיבור המדובר עם אהוד ברק ומרצ הפך למבוכה אלקטורלית. לא נורא, ייעודה הטבעי עודנו באופוזיציה. שפיר היא אשת ציבור מדוברת מאוד, אבל כפוליטיקאית, היא עדיין בוסרית. בינתיים היא השתלטה על הפלטפורמה החצי־פיקטיבית 'התנועה הירוקה'. לא ברור למה, אולי מי שכבר הייתה אמורה להיות פוליטיקאית מובילה רוצה להיות בכלל גרטה הילדה המוחה. הרי אקלים זה חם עכשיו. תרתי משמע.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook