fbpx

נגרמה לכם רשלנות רפואית? הנה מה שאתם צריכים כדי להוכיח את תביעתכם

0

רוב אנשי המקצוע הרפואיים שואפים לספק את הסטנדרט הגבוה ביותר של טיפול רפואי לכל מטופל. עם זאת, אפילו אנשי מקצוע רפואיים יכולים לעשות טעויות מדי פעם. למרבה הצער, לפעמים אפילו לטעויות רפואיות קטנות יכולות להיות בעלות השלכות חמורות. מגוון רחב של נסיבות עלול להוביל לתביעת רשלנות רפואית. לדוגמה, תביעת רשלנות רפואית יכולה לנבוע מניתוח או מאבחון שגוי. אם אתם או אדם אהוב עליכם נפצעתם לאחרונה בגלל אחד מהדברים הבאים, ייתכן שיש לכם מקרה של רשלנות רפואית:

  • טיפול רפואי לא הולם: כאשר איש מקצוע רפואי ממליץ על טיפול שאף איש מקצוע רפואי מוסמך אחר לא היה מספק באותן נסיבות, או שהוא או היא לא נותנים טיפול נכון.
  • אבחנות שגויות: אם איש מקצוע רפואי מוסמך אחר היה ממליץ על אבחנה אחרת שיכולה הייתה להביא לתוצאה חיובית יותר.
  • אי אבחון: אם הרופא שלכם לא מצליח להזהיר אתכם מפני סיכונים בריאותיים אפשריים הקשורים בטיפולים והליכים.

אם אתם חושבים שנגרמה לכם רשלנות רפואית, פנו מיד לעורך דין. עורך דין יכול לעזור לכם לקבוע אם יש לכם עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית וכמובן לעזור לכם להוכיח רשלנות. הנה כמה דרכים שבהן עורך דין יכול לעזור לכם להוכיח את מקרה הרשלנות הרפואית שלכם.

הוכחת קיומה של חובת זהירות 

בתחילה, אתם ועורך הדין שלכם חייבים להוכיח שהתקיימו מערכת יחסים של רופא מטופל במקרה שלכם. סוגיה זו קלה יחסית להוכחה שכן מספק שהייתם אצל רופא או שקיבלתם מהרופא טיפול כדי לאשר קיומה של חובת זהירות של הרופא ומערכת יחסים של רופא מטופל ביניכם.

מערכת יחסים זו מהווה בסיס מוצא להוכחה שהרופא היה צריך להעניק לכם טיפול מיומן בנסיבות העניין. ניתן להוכיח בקלות את רוב מערכות היחסים בין רופא למטופל ולעתים רחוקות יש מחלוקת בנוגע לסוגיה זו בבית המשפט.

הוכחת רשלנות על ידי איש המקצוע הרפואי

יש אנשים שמניחים שהם יכולים לתבוע על רשלנות רפואית אם הם לא מרוצים מהטיפול שקיבלו. עם זאת, ייתכן שאנשי מקצוע רפואיים אינם אשמים ברשלנות רפואית רק בגלל שהם סיפקו טיפול לקוי.

אחד ההיבטים החשובים ביותר בתיק הרשלנות הרפואית הוא הוכחה שספק הטיפול הרפואי התרשל. עליכם להוכיח כי הרופא או הצוות הרפואי לא סיפק את הטיפול והמיומנות שרופא אחר בעל הכשרה דומה היה מספק בנסיבות דומות.

רופאים אינם נדרשים לספק את הטיפול הטוב ביותר או הנחמד ביותר האפשרי. עם זאת, הם נדרשים לספק טיפול זהיר ומיומן באופן סביר.

כדי להוכיח שתקן זה הופר, ברוב המוחלט של המקרים עליכם לספק חוות דעת של מומחה רפואי בתחום הרלוונטי למקרה שלכם. מומחה רפואי זה יכתוב חוות דעת לגבי הסטנדרט הרפואי ויסביר כיצד הרופא שטיפל בכם סטה מסטנדרט הזהירות הנדרש והמצופה ממנו.

הוכחת קיומו של נזק

מטופלים המגישים תביעות רשלנות רפואית חייבים גם לספק הוכחה כי נגרמו להם פציעות או נזקים עקב טיפול לא הולם. יחד עם פציעות פיזיות, חלק מהנזקים עשויים להוביל לפיצוי כספי. נזקים כאלה יכולים לכלול את עלות הטיפול או אובדן ההכנסה עקב הפציעה. במקרים מסוימים, מטופלים עשויים לקבל פיצוי גם על כאב וסבל שנגרם להם כתוצאה מנזקי הרשלנות.

הוכחה שרשלנות הרופא הובילה לנזקים הרפואיים שלכם

אתם ועורך הדין שלכם חייבים גם להוכיח כי אי מתן טיפול הולם של הצוות הרפואי גרם ישירות לנזקים שלכם. תביעות רשלנות רפואית רבות נדחות מכיוון שהמטופלים אינם מצליחים להוכיח כי הנזק שנגרם להוא הינו תוצאה ישירה של הטיפול הרשלני.

המטופלים צריכים גם להוכיח שהנזק לא נגרם כתוצאה ממחלה שהייתה קיימת מלכתחילה. לדוגמה, במקרה של חולה סרטן שנפטר, עורך דין יהיה חייב להוכיח שלו המחלה הייתה מאובחנת בזמן ניתן היה למנוע את מותו של המטופל.

רוב המטופלים יזדקקו למומחה רפואי שיאשר שהטיפול הלא הולם של הרופא הוביל לנזקים. יש לזכור כי הן הנתבע והן התובע משתמשים לעתים קרובות בעדויות של מומחים רפואיים כדי לתמוך בטענותיהם.

תביעות רשלנות רפואית דורשות מחקר וידע מקיפים ולכן מומלץ מאוד להסתמך על עורך דין לרשלנות רפואית שיעזור לכם לקבל פיצויים בגין הפגיעה שלכם. עורך דין יכול לדון בדרך הפעולה הטובה ביותר עבור התיק שלכם, כמו גם ליידע אתכם מראש אודות החוזקות והחולשות של התיק שלכם.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook