fbpx

משפיעים 2020 | עידית מטות | קשב ביקורתי

0

פרופ' עידית מטות מאיכילוב הייתה מראשוני הרופאים הבולטים, מלב ליבה של המערכת, שיצאו בפרהסיה נגד המדיניות שהובילו ראש הממשלה ומנכ"ל משרד הבריאות הקודם בטיפול במגפת הקורונה.

מטות נמנית עם צמרת המחקר (אוניברסיטת תל אביב), הקליניקה והניהול הרפואי באיכילוב. כשהעזה לתקוף את המערכת, ידעו במשרד הבריאות שיהיה קשה לתקוף אותה בגלל הכשרתה, שאינה באפידמיולוגיה (מטות היא מנהלת מערך ההרדמה, כאב וטיפול נמרץ בבית החולים התל אביבי, ומנהלת בפועל של האגף הכירורגי, הגדול בישראל) מאחר שמטות היא שהופקדה על ההתמודדות עם המגפה במוסד הענק הזה.

ובכל זאת המנכ"ל משה בר סימן טוב לא טרח לענות למכתב, שבו התריעה על הפער הבלתי נסבל בין התסריטים הקטסטרופליים שפרסם לבין המציאות בשטח. שבועות אחרי, עדיין בלי התייחסות מצידו, הלכה לריאיון אצל רינה מצליח ב'חדשות 12' והודיעה בקול צלול: המודלים שעליהם מתבססים נתניהו ובר סימן טוב אינם מחוברים למציאות. הקונספציה שגויה. הקצאת עיקר המשאבים למערכי הקורונה והשבתת בתי החולים פוגעות קשה בהמוני חולים אחרים. גם חייהם חשובים. "משרד הבריאות מתנהל על ידי אנשים חרדתיים", אמרה. "אני מוטרדת ממנכ"ל משרד הבריאות שמטיל עלינו אימה".

מטות היא מה שנקרא "טיפוס". והיא נהנתה, כמובן, מגיבויו השקט של מנהלה רוני גמזו. אולי תירש אותו כשיפרוש. הקמפיין שהובילה היה פה לרופאים רבים במערכת. והוא הוביל, בסופו של דבר, לשינוי התבוננות ציבורית נרחב ולבחינה מחודשת של המדיניות המונהגת. במקום להרחיקה ממעגל קבלת ההחלטות, היא דווקא הפכה לחברה בצוות המייעץ של "פרויקטור הקורונה" שאותו היא מכירה מקרוב, אותו גמזו.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook