fbpx

משפיעים 2020 | נדב ארגמן | איכון, הכן, צא

0

לראש השב"כ הייתה שנה מורכבת מהרגיל, בחסות הקורונה, כשאנשי השירות נדרשו למעורבות גדולה בסיפור הזה, בדמות השימוש בכלי ה"איכון". מערכת שנועדה לעצור מחבלים בדרך לפיגועים, או להגיד למסתערבים על איזה בית לפשוט במחנה הפליטים. לא לקורונה. ראש השירות ממש לא אהב את זה. וכפי שנאלץ לרתום את היכולות הטכנולוגיות של ארגונו בגל הראשון, כשהמגפה נחלשה דחף להפסיק את השימוש בכך. עד כדי כך, שמאמרי מערכת הכתירו אותו כאיש החשוב ביותר לשמירה על הדמוקרטיה הישראלית בימים הסוערים.

במבחנו המרכזי של שירות הביטחון הכללי – סיכול טרור – נחל השנה השירות תחת ארגמן שורת הצלחות שהשורה התחתונה שלהן: 0 אזרחים הרוגים מאז נרצחה רנה שנרב ז"ל. רצח ראשון הגיע יום אחרי הספירה, לצערנו, ב־26 באוגוסט. ארגמן המשיך והכפיל את מספר הנשים הבכירות בשירות, והתמקד בסייבר ובטכנולוגיה.

אפשר רק לנחש מה חשבו בשב"כ על דבריה של שרה נתניהו בריאיון בטלוויזיה, כשאמרה כי היא חוששת לחייה ולחיי משפחתה בשל הפגנות בלפור וכי "האבטחה עלינו לא כל כך שמורה ומהודקת". מיותר לציין, האבטחה במקרה הזה נמצאת תמיד ברמה המקסימלית. אה כן, והוא התחתן לאחרונה עם פרק ב', שאותה הכיר בשנותיו הארוכות בשב"כ, בדיוק ביום הולדת 60. מה בהמשך? בסביבתו ממש לא מעריכים שפניו למערכת הפוליטית. וחבל.

הסימנים במערכת הפוליטית והביטחונית מצביעים על כך שמי שיירש אותו בתפקיד בעוד כשנה הוא ראש המל"ל מאיר בן שבת, מקורבו של נתניהו, שמבקריו טוענים כי מזמן חצה את הקווים בין פקיד בכיר לשחקן פוליטי. חלק רואים מינוי כזה כטאבו ממש. ארגמן, בכל מקרה, ימשיך להיות מקצוען נטול פניות, עד יומו האחרון בשירות.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook