fbpx

משפיעים 2020 | מוחמד נעאמנה | נבחר בעל משמעות

0

ההפתעה הגדולה בעונת הבחירות לוועדה למינוי שופטים הייתה בדמות יושב ראש מחוז הצפון של לשכת עורכי הדין. מוחמד נעאמנה, בוגר האוניברסיטה העברית ובעל משרד עורכי דין בנצרת, שנחשב לאיש המחנה השמאלי בלשכה, נבחר להחליף את אפי נוה כנציג הלשכה בוועדה היוקרתית. עם 26 קולות של חברי המועצה הארצית של הלשכה הוא גבר בקלילות על דורון ברזילי, שכיהן בעבר כיו"ר לשכת עורכי הדין.

נעאמנה עשוי לעצור את הסחף השמרני. את הדילים שעשה נוה עם השרה דאז איילת שקד, לא יצליחו לעשות בליכוד עם נעאמנה. בנסיבות מסוימות, בהינתן חילוקי דעות פנימיים בין הפוליטיקאים בוועדה, נעאמנה ושופטי בית המשפט העליון יהיו אלה שיקבעו איך ייראה המוסד השיפוטי הגבוה ביותר. כשדרושה הסכמה של שבעה מתוך תשעה חברים, מינויים כמו של יוסף אלרון או אלכס שטיין, שהיו במחלוקת, יתקשו לעבור את המסננת החדשה.

איבוד שליטה בוועדה הוא קריטי. חמישה שופטי עליון צפויים להתמנות במהלך הקדנציה של הוועדה (אם כי תהפוכות הפוליטיקה יכולות לשנות את הרכבה שוב). שלא לדבר על עשרות שופטים בערכאות נמוכות יותר. בליכוד עקבו בדאגה אחרי הבחירות בלשכה. אנשיהם בחשו בבחירות. מירי רגב אף ביקשה לפגוש שניים מהמועמדים. הכל כדי לסכל את בחירת נעאמנה.

את מה שהשמאל לא הצליח לעשות בכנסת לאורך שלוש מערכות בחירות, עשתה מועצת לשכת עורכי הדין. אולי בית המשפט העליון לא ייהפך על פיו שוב, אבל מאזן הכוחות הנוכחי יישמר. וזהו מקרה בעל סמליות רבה מאוד, באשר ללשכת עורכי הדין ומה שעברה בפרט – ויחסי הפוליטיקה והחוק בכלל.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook