fbpx

משפיעים 2020 | ישעיהו הבר ז"ל | המלאך שנפטר בדד

0

השעה שתיים לפנות בוקר, חושך ועלטה. שישה גברים עטויי לבן מכף רגל ועד ראש נושאים גופה אטומה בניילון שחור במורדות הר המנוחות. צרצורים נוגים מנסרים את הדממה, קולות גניחותיהם של נושאי הארון נשמעים בחטף. במרחק, בתוך אמבולנס, יושבת השותפה. היא לא בוכה. היא חזקה יותר מכל דמעה.

רותי הבר ראתה – יחד עם בעלה הרב ישעיהו הבר ז"ל – 800 מקרים משפחתיים של פרידה. רגע לפני שהיו נכנסים לניתוח, מושתלי הכליה שקיבלו חיים מחודשים הרגישו צורך להיפרד מבני משפחותיהם, ובעיקר להיפרד מהמלאך שהניע את גלגל החיים ועצר בליבו הגדול ובכלייתו המושתלת את מלאך המוות פעם אחר פעם ולא נתן לו לנגוף. בניתוח המורכב שבו קיבלו את חייהם במתנה, התורמים והמושתלים הפכו בני משפחה אחת. את הכליה קיבלו ממתנדב פלוני, את הלב ממשפחת הבר.

800 מושתלי כליה בישראל של השנים האחרונות, כמו גם 800 תורמי כליות אלטרואיסטים ובני משפחותיהם, עקבו אחר הלוויית הבר, המושיע שהעניק להם חיים, ומלאך המוות כמו נקם בו ולכד אותו בחסות נגיף הקורונה. אפילו להיפרד ממנו, כפי שנפרד מהם הוא רגע לפני שעלו על שולחן הניתוחים – לא יכלו. גם להודות למיטיבם, איש החסד, בפעם האחרונה, לא הייתה להם אפשרות.

האיש שליווה אותם כמו אבא טוב רחום ומסור, נלקח באמבולנס כשבגופו הקורונה, אל בית החולים. נהג האמבולנס, חיים נוימן, היה בעצמו תורם כליה של עמותת 'מתנת חיים', והרב הבר שנרגש לראותו, לחש את מילותיו האחרונות, שיצאו מלב ענק וחם: "אני כל כך אוהב אותך".

זה היה סודו של הרב הבר. כולם הרגישו את אהבתו הגדולה ואת תרומתו הענקית לאנושות. לא בכדי הספידוהו כל גדולי האומה וקראו אחריו: "מלאך". היטיב להגדיר זאת שר הבריאות יולי אדלשטיין, שאמר: "היה יחיד בדורו. רגיש מאין כמוהו ומחויב למשימה כפי שרק בודדים עושים".

וכך, איש כה גדול נקבר בהלוויה כה קטנה. אפילו אשתו שעמדה לצידו ב־33 שנות נישואיהם לא יכלה ללוותו ברגעים גורליים ואחרונים אלו. אבל היא החליטה שלא לעצור. אל מול קברו הפתוח נשבעה להמשיך את מפעלו הגדול.

ואם הייתה דמעה על לחייה של שותפתו לחיים, היא רק על עינוי הדין של אישהּ היקר והניסיון לתפור לו תיק. באחד מימי ספטמבר 2017 נעצר הרב הבר בעוון "סחר באיברים". אלו היו ימים קשים לארגון ולרב הבר שישב במעצר על לא עוול בכפו. אבל הציבור בישראל לא מטומטם. קמפיין ציבורי אדיר יצא להגנתו. הוא שוחרר והחקירה המבזה נסגרה.

היועץ החרדי ירח טוקר, שליווה את הרב בשנים האחרונות, אמר כי הבר היה איש שהדביק בלהטו אחרים, ודווקא כאן הוא נדבק מאחרים בנגיף שהכריע אותו. לנצח.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook