fbpx

משפיעים 2020 | יוסי כהן | לא איש צללים

0

יוסי כהן המשיך להיות השנה ראש המוסד שמעולם לא היה כאן. תקשורתי, נגיש, חשוף, פוליטי. ידו בכל ויד כל בו. נהנה מגישה בלתי מוגבלת לראש הממשלה. ומלבד הביטחון השוטף, הוא וארגונו גויסו גם לענייני הקורונה. זה שוב שם את כהן בפרונט, עד כדי מתן ראיונות לטלוויזיה, כשאת מרכז השליטה בבית החולים שיבא ניהל ראש אגף הטכנולוגיה במוסד.

בהתאם לנאומו בכנס הרצליה 2019, שבו הפתיע באמירה: "המוסד מאתר הזדמנות נדירה להסכם שלום כולל", המשיך כהן השנה להיות שליחו האישי של נתניהו למדינות בציר הסוני המתון. ההבקעה הגיעה, בחסות ארה"ב, עם איחוד האמירויות. לאחר ההודעה הרשמית דווח כי הגיע במטוס פרטי לאמירויות כדי לסגור את פרטי ההסכם, על הבנותיו המודיעיניות והביטחוניות הרגישות, עם היועץ לביטחון לאומי באבו דאבי. "התרגשתי כמו נער. זו תחושת סיפוק אדירה", סיפר כהן לחבריו.

ישנם גם העניינים השוטפים, כמו מעורבותו בניסיון להשיג שקט בעזה באמצעות מגעים עם הכספומט הקטארי. מסקרנים יותר הקשרים הרגישים שלו, על פי פרסומים בחו"ל, עם סודאן ובחריין, אך הוא רואה בסעודיה את המדינה הסונית החשובה ביותר שישראל יכולה לסגור איתה עסקה. הוא מאמין שזה אפשרי. אפשר להעריך שעל הציר הזה יעבוד חזק בעתיד הקרוב. יש לו זמן, כהונתו הוארכה בחצי שנה נוספת, עד יוני 2021. ההארכה באה אחרי דיווחים זרים מאיראן על פיצוץ גדול במתקן העשרת האורניום בנתנז, שלקח משמעותית לאחור, לכאורה, את פרויקט הגרעין. ועדיין, כולם במערכות הפוליטיות והביטחוניות מעריכים שפניו, לאחר סיום כהונתו, הם לחיים הפוליטיים. לבלפור. לא כמבקר, אלא כדייר קבע.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook