fbpx

משפיעים 2020 | גיא לרר | שר הרווחה

0

הציוץ הבא מאפיין את פעילותו החברתית־תקשורתית של מגיש 'הצינור' ברשת 13, גיא לרר: "משתדל להיות פחות פופוליסט אבל אני עייף, מרוט וכועס. כל היום אנחנו במוקדים. שומעים זעקות קורעות לב. המונים. בלי שמישהו מטפל. מגיע למערכת, פותח חדשות ורואה אותם מדברים רק על עצמם ולא על הציבור שהם אמורים לשרת. העם כנראה לא ישלם לכם כגמולכם, אולי אלוהים".

כבר בשנה שעברה הצבנו את לרר בקטגוריית 'חברה ושבטים'. השפעתו המשמעותית היא אכן במישור הזה, אבל עם הזמן הוא מלמד את התקשורת שאפשר גם אחרת. להיות אקטיביסט. מקורי. לשנות מציאות. זה מספר שנים שלרר הפך עצמו למשרד רווחה של אדם אחד. ובנוסח הרמב"ם: "ובמקום שאין אנשים, השתדל להיות איש". הוא מנהל מאבקים לטובת הציבור, מענייני הקנאביס הרפואי ועד למאבק האחרון – "תעבירו את זה הלאה", שבמסגרתו גייס למעלה מ־15 מיליון שקל, המחולקים לאזרחים שנקלעו למצוקה בצל הקורונה. הם מקבלים במעטפה שוברי תשלום ומכתב תמיכה. לא מהממשלה. באמצעות רצועת שידור בטלוויזיה מסחרית.

למעשה, לרר הפך את עצמו ל"מגזר שלישי תקשורתי", הכל עם חמלה, אכפתיות ויצירתיות. יש לי תחושה שלא הרייטינג והפרסום הם שמנחים אותו. הלב שלו פשוט במקום הנכון, והוא מנצל את הכוח שבידיו לטובת הציבור, דבר שהנהגת המדינה לא עושה למען החוליות החלשות ביותר בחברה. השימוש שלו במדיום מעורר התפעלות והשתאות. יש הרבה פלטפורמות בטלוויזיה שיכלו לעזור לחלשים. וישנם המשדרים השנתיים עתירי הכוכבים המוקדשים לעמותה כזו או אחרת. אצל לרר זה הפך לדרך חיים ולחזות העיקרית של תוכניתו.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook