fbpx

משפיעים 2020 | גיא זוארץ | השורד האמיתי

0

אולי אפילו מבלי ששמנו לב, אנחנו צורכים גיא זוארץ יותר שעות שבועיות בממוצע משאנחנו למשל נפגשים עם חברים, עוסקים בספורט או גוללים בכעס עמודי חדשות. והסיבה שאנחנו לא שמים לב לכך היא שזוארץ הוא מה שנקרא "בא טוב". הוא בא טוב, הוא לא מוחצן מדי, לא מעצבן מדי, לא משתדל מדי ולא מתחכם מדי. בעולם מקביל, גיא זוארץ הוא המלצר המושלם, ששוכחים כבר בדרך חזרה אל האוטו. זה אולי נשמע כמו עלבון, אבל זה לגמרי לא אמור להיות כזה, רק היזכרו במלצר האחרון שטעה לחשוב שיחד עם המנה שלכם הזמנתם לשולחן גם תוספת מוגדלת של האישיות שלו עצמו. זוארץ בהופעותיו מותיר לצופים את הרושם המינימלי כדי לאותת להיפוקמפוס ולהזכיר לנו בפעם הבאה שנראה אותו שהוא דווקא בא טוב זה, ובעולם התקשורת מדובר בכוח־על. זה מאפשר לנו לצפות בו בשתי תוכניות עצומות ממדי יח"צ וחשיפה כמו 'הישרדות' ו'האח הגדול', מחלטר בחן עצי בפרסומות שונות, לחטוף אותו באיזה טקס הדלקת משואות, מתמתק בראיונות השנתיים ההכרחיים – עם יעל בר זוהר או בלעדיה – והכל־הכל בלי לחטוף עליו את הג'ננה. זה לא מעט, רבותיי, זה הרבה מאוד, וזה מה שהפך את החומר "טפלון" להצלחה שהוא – שום דבר לא נדבק אליו והוא לא נדבק לחומרים אחרים.

בהתאמה לאיכות הטפלונית הזו, גיא זוארץ הוא סוג של אניגמה תקשורתית. הוא גם "ישראל ישראלי" – תוצר אמצע הדרך, נאה, נעים וסחי של הישראליות, ובמקביל לזה ובלי סתירה הוא גם מנחה הטלוויזיה הכי אמריקאי שיש לנו: הטרו־נורמטיבי מצוחצח ונקי משערוריות, נשוי לדמות ציבורית אהודה, מתחזק משפחה למופת. מבחוץ נדמה שאם תגיעו לבקר אצל זוארץ במוח יש גם עוגה בשלוף וגם כמה נשנושים בריאים למקרה שאתם מאלה. הכל מונח במקום, הכל מהודק ובלי שוונצים סוררים למשוך בהם ולפרום את מארג הדימוי.

זו יכולת שאנשי תקשורת מתקנאים בה עד פקיעת וריד, גם אם לא יודו בזה כי הם כה עסוקים בלהיות בלתי נשכחים וחד־פעמיים – היכולת להיראות שלא במאמץ תוך כדי ציפה נוחה בזרם המרכזי מבלי להתיז, מבלי לעשות גלים. אולי גיא זוארץ הוא (ציבורית לפחות) נישט אהיין נישט אהר – לא פה ולא שם – אבל זה מה שבונה קריירות בנות עשרות שנים בטלוויזיה. זה מה שמעביר אותך מערוץ לערוץ כשהקודם נסגר, ומה שמבטיח שלא יתהפכו עליך, ינגסו בך, ייטפלו אליך. אתם יודעים כבר כמה שנים גיא זוארץ מנחה את 'הישרדות'? 13. בחיי, מי היה מנחש בכלל, זה כאילו במרתף של הבר זוהר־זוארצים תלויה תמונה של גיא שמזדקנת במקומו. בביצה כל כך קטנה, עכורה ומבעבעת אינטריגות – גיא זוארץ הוא־הוא השורד האמיתי.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook