fbpx

משפיעים 2020 | גבי אשכנזי | למד את הזירה

0

שר החוץ הגביר בקיץ את קצב ההופעות התקשורתיות. הצניחה בסקרים של כחול לבן אילצה אותו (ולא רק) להתגבר על רתיעתו הבסיסית מראיונות, ולרדת לשטח האולפנים. גישתו הבסיסית היא עבודה מאחורי הקלעים ולא לפניהם.

בכל הופעה נשאל אשכנזי את שאלת החובה – האם במקרה של בחירות יחליף את גנץ בראשות רשימתם. הוא בדרך כלל עקבי בתשובותיו: גנץ הוביל ויוביל. לתסריט שבו גנץ מחליט שלא להתמודד ואשכנזי ניצב בראש, לא נצפו סימנים. המדד המשמעותי ביותר להשפעתו ולחשיבותו הוא גובה הלהבות של התקפות נתניהו ואנשיו עליו. לאורך תקופה הוביל אשכנזי במדד הזה על גנץ ואבי ניסנקורן.

אשכנזי היה הראשון מבכירי כחול לבן ששוחח אישית עם נתניהו לאחר הבחירות במארס. שיחת מפתח בהקמת הממשלה הנוכחית. לנתניהו הייתה בקשה אחת מאשכנזי: לגרום לגנץ להבהיר פומבית שהוא נכון לשרת תחתיו. אשכנזי הביא את הסחורה, והמו"מ הואץ עד לחתימה. השאר היסטוריה (או פארסה).

לאשכנזי היה תפקיד מרכזי בעצירת תוכניות הסיפוח של ראש הממשלה. לשיחותיו עם הבכירים האמריקאים הייתה מטרה אחת: להבהיר לבני שיחו שהמצב שבו נתניהו הוא השליט היחיד בממשלה – חלף מן העולם. גם אם ג'ארד קושנר היה גורם המפתח לסילוק הסיפוח מסדר היום, לאשכנזי הייתה תרומה להבנת הממשל שבממשלת ישראל אין קונצנזוס סביב התוכנית.

אשכנזי, 66, הוא ינוקא במונחים פוליטיים. אחרי שנה וחצי בביצה, תוך שהוא שוחה במים עכורים וטובעניים, לומד את הכוחות הפועלים ואת השטיקים והטריקים, הוא אחד המשפיעים מאחורי הקלעים. מי שמכיר את שאפתנותו ויכולותיו, מבין שאין לו כוונה להסתפק בתיק החוץ.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook