fbpx

משפיעים 2020 | בצלאל סמוטריץ' | חרד"ל בר-עיכול

0

אלו אותן עיניים כחולות, אותה כיפה, אותו חיוך, אותה בלורית שיער, אותה השקפת עולם חרד"לית, אך מאחורי כל אלה ניתן לראות את תהליך ההתבגרות הפוליטית המואץ של בצלאל סמוטריץ'. עליו חל בהחלט המשפט "מה שרואים מכאן לא רואים משם". הכוונה בעיקר לכהונתו בעת ממשלות המעבר, במשרד גדול ועתיר עשייה – משרד התחבורה.

בתוך פרק זמן קצר, כיאה לתלמיד ישיבה שקדן הבקי בתורת השינון, השתלט על המשרד, לא ניסה להביא אנשים מטעם, אלא סמך על המנכ"לית קרן טרנר־אייל שהשאיר שם השר הקודם ישראל כ"ץ, למד את התוכניות ורץ קדימה. לדוגמה, הנתיב המהיר בין צומת גלילות לבין נתניה. הנהגים זעמו, הקולות היו רמים. אבל סמוטריץ' קם כארי כל בוקר, לא רק לעבודת הבורא, אלא גם לעבודה למען הציבור. התייצב בחמ"ל, תיקן תוך כדי תנועה והצליח לעשות שינוי בהרגלי הנסיעה ובפקקים באזור.

ההחלטה שלו אחרי הבחירות האחרונות להיצמד לנפתלי בנט ולאיילת שקד, ולא להצטרף לרפי פרץ ולממשלת נתניהו, התבררה כנכונה. הסקרים מצביעים על 18–19 מנדטים לרשימתם המשותפת. חלקם מנדטים לגמרי שלו, וחלקם לא נרתעים (בינתיים) ממקומו הבכיר ברשימה.

לקראת הבחירות הבאות לסמוטריץ' אסור להתפתות לאלו שיציעו לו לרוץ לבד בראש האיחוד הלאומי. הוא חייב להישאר בימינה ולהוכיח לבנט שגם הוא התמרכז, במידה לפחות, ופניו לעבודה למען כל עם ישראל, על כל גווניו. במשרד התחבורה כבר הוכיח זאת. כעת הוא ובנט צריכים למצוא את הנוסחה הנכונה, שמביאה גם מצביעי ימין רך ולא מרחיקה אותם.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook