fbpx

משפיעים 2020 | איציק אברכהן | שעתן של רשתות השיווק

0

באופן פרדוקסלי מעט, דווקא בתקופה של משבר כלכלי אין כמעט מי שמדבר על יוקר המחיה בישראל. מי זוכר את מאבקי המילקי והקוטג'? את כל ההשוואות בינינו לבין אירופה וארה"ב, על תכולתה של עגלת קניות ממוצעת? על פערי התיווך? על עלות המוצרים המיובאים?

משבר הקורונה הוא שעתן הגדולה של רשתות השיווק, ובעיקר של הגדולה בהן – שופרסל. המנכ"ל איציק אברכהן עבר תהפוכות רבות בקבוצה שמעליו. הוא מונה כשבעל השליטה עוד היה נוחי דנקנר, וגם מאז שהאחרון נפל לא היה רגע דל. גם היום, כשבעל השליטה הנוכחי מעוניין למכור את האחזקות ברשת הקמעונאית. אברכהן לא נותן לסערות לפגוע בתפקוד היומיומי. הוא חולל מהפכה בתחום המכירות המקוונות, הקים תחרות משמעותית למונופול של סופר־פארם, בצורת רשת Be, ושינה סדרי עולם בחברה הענקית.

הקורונה הייתה מבחן גדול עבורו ועבור עמיתיו בשדה הקמעונאי. פתאום, המונח האפור שנקרא "שרשרת אספקה" הפך עניין קיומי. כאילו אנחנו בשנות ה־50, עם התלושים של דב יוסף. מתי יגיע נייר טואלט? כמה קרטוני ביצים להקציב לכל לקוח? האם בכלל יהיו ביצים השבוע? עיתונאים טחנו שעות נוספות מול מכונות הפסטה והמתינו ימים שלמים ליד הלולים בגליל.

הסופרמרקט חזר למרכז חיינו. ותפקיד הקמעונאי התגלה במלוא משמעותו בעת משבר. וגם האקסלים מספרים את הסיפור. בזמן שאלפי חברות פלטו מאות אלפי עובדים אל מעגל האבטלה, שופרסל קלטה יותר מ־1,000 חדשים. כך גם עמיתותיה. גם ההכנסות ברבעון השני של השנה זינקו, כמובן. ועד שיחזור הדיון על יוקר המחיה, אברכהן ועמיתיו יוכלו להמשיך לשכלל את הביזנס, כולל סגירת סניפים והגדלת מכירות האונליין, ולהמשיך לפרוח בתקופה מאתגרת במיוחד.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook