fbpx

משפיעים 2017 > תקשורת > רון ירון [יונתן שם־אור]

0

עורך ראשי של עיתון הוא חומה. הוא חוצץ בין המו"ל, המעסיק שלו, ובין העיתונאים שהוא מפעיל. כאשר עורך עיתון שוכח את התפקיד המיוחד הזה, הכל מתערער. אם הוא נותן למו"ל לחדור אל ממלכת העיתונאים, המוצר שלו מפסיק להיות עיתון. אם, בשם טוהר העיתונות, הוא מאפשר לעיתונאים לפגוע קשה באינטרסים של המו"ל, העיתון מפסיק להיות.

קשה להיות חומה. צורכי פרנסה ואתיקה מתנגשים כל הזמן בכל משלח יד. בעיתון, כולם רואים את זה. 'ישראל היום', שהצליח, באמצעות דחיפת חינם ומימון הפסדים לעבור את 'ידיעות' בתפוצה, לא נתפס כעיתון אמיתי. כולם הרגישו את היד שמנענעת את המדינה. כאשר התפוצצה פרשת השיחות בין נתניהו לנוני מוזס, הבעלים של 'ידיעות אחרונות', האדם המופתע ביותר היה רון ירון, העורך הראשי.

החומה עמדה להיפרץ. רבע מאה שהוא נמצא שם, בבית ידיעות. משם הפרנסה, משם המעמד, משם הסיפוק המקצועי. ובכל זאת, ירון, בנו של האלוף במיל' עמוס ירון, לא היסס לשנייה. "אין מצב שהעיתון הזה היה שורד את רעידת האדמה הזו", כתב למחרת בעמוד הראשון, "כולנו, כאיש אחד, היינו עוזבים ומחפשים בית אחר. ואז, ממילא 'ידיעות אחרונות' כבר לא היה העיתון שאתם מחזיקים כרגע ביד".

אין כבר כמעט בתים אחרים, לא בעיתונות. אלה שנותרו בקושי עומדים. אבל נחום ברנע, סימה קדמון וכל הכוכבים שמשמרים את המעמד של העיתון באמת היו הולכים הביתה. זה לא קרה. ירון החזיר למקום את האבנים שנפלו. החומה עמדה.

צילום: אילן אסייג, הארץ

רשימת המשפיעים מתפרסמת במלואה בגרסה המודפסת של המגזין 'ליברל'. לפרטים על מבצע מנויים חדש ואטרקטיבי לחצו כאן

 

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook