fbpx

משפיעים 2017 > תקשורת > יאיר נתניהו [רותם דנון]

0

דיון מעניין נערך בין העורכים הפעילים בוויקיפדיה, בשאלה אם יש להותיר על כנו את הערך "יאיר נתניהו" או למחוק אותו, בנימוק שהאחרון עוד לא עשה שום דבר באמת שיצדיק את זה. הו, התמימות. יאיר נתניהו הוא הגשר המחבר בין אביו, אדם שהולך בלי סמארטפון בכיס, למציאות התקשורתית החדשה. בחירות 2015 היו אלה שבהן נתניהו האב הלך נגד כל העולם. בדרך, הוא עיקר מפוליטיקאים את מטה הבחירות, והפיקוד עבר לבית ברחוב בלפור. שם, נטל בנם הבכור של בנימין ושרה מושכות והשפיע באופן דרמטי על אביו ועל הקמפיין.

בבחירות האלה, ולאחריהן בקדנציה הרביעית שלו כראש ממשלה, ראינו את נתניהו האמיתי. ימני יותר, משולח רסן יותר, שיכור מכוח. במעט שניתן להתרשם מהתבטאויותיו של יאיר נתניהו, הרי שיש כאן מתאם מושלם בין אב לבן. על הדרך הם משכתבים את ההיסטוריה, מציבים מרגמות מול צרים פוליטיים שבאו לקרב עם סכין מטבח – ובעיקר, הופכים את "התקשורת" לאויב, שמאלן, בוגד.

השרשרת שמתחילה בבלפור, ושיאיר נתניהו הוא חוליה עיקרית בה, אינה נעצרת אצל חבריו הטובים טופז לוק ויונתן אוריך, שהפכו לפונקציונריים ונושאי מסר עיקריים עבור ראש הממשלה. רוח יאיר מחלחלת הלאה, אל השיח, דרך מעגלי הנאמנים האחרים. נושאי תפקידים כמו הדובר האישי ניר חפץ, אנשי תקשורת מעתירי חנופה כשמעון ריקלין ואראל סג"ל, וגם בדוברות הרשמית של משרד ראש הממשלה. כשאתם רואים את חיילי הטוויטר שמטרילים כל דיון על נתניהו באיגוף חזק מימין, זכרו שרוחו של מי שמסומן אולי כיורש פוליטי שורה שם כל הזמן.

רשימת המשפיעים מתפרסמת במלואה בגרסה המודפסת של המגזין 'ליברל'. לפרטים על מבצע מנויים חדש ואטרקטיבי לחצו כאן

צילום: אמיל סלמן, לע"מ

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook