fbpx

משפיעים 2017 > שבטים וחברה > סיון רהב מאיר [שהרה בלאו]

0

בערך הוויקיפדיה שמוקדש לה, סיון רהב־מאיר מוגדרת כ"עיתונאית, כתבת חדשות, פובליציסטית ומנחת רדיו וטלוויזיה". כמו תמיד, הוויקיפדיה טובה מאוד בפרטים היבשים אבל מפספסת חלקים נרחבים מהמהות. כי סיון רהב־מאיר של 2017 היא כבר הרבה מעבר לזה, כי אם תשאלו חלקים נרחבים בציבור, הם יאמרו לכם שסיון רהב־מאיר היא האדמו"רית שלהם.

ב־2015 החלה להעביר שיעור קבוע בפרשת השבוע, ההצלחה הייתה מיידית. כיום, השיעור מתקיים בהיכל שלמה בירושלים (ובעבר בהאנגר 11 בתל אביב) ומועבר בשידור חי לעשרות אלפי צופים קבועים (במלאת שנה לשיעור, היא אירחה את נשיא המדינה רובי ריבלין). היא משגרת וואטסאפ תורני יומי לעשרות אלפי מנויים, הסטטוסים שלה בפייסבוק זוכים לעשרות אלפי לייקים ושיתופים, וכמותם, גם טור פרשת השבוע האקטואלי שלה ב'ידיעות אחרונות'. לאחרונה הפך ספרה 'הסטטוס היהודי' לרב מכר (ותורגם גם לאנגלית). בקיצור, סיון רהב־מאיר משמשת כסמכות רוחנית אמיתית ומתווכת תוכן ייחודית, עבור ציבור גדול.

אז מה הפך דווקא את סיון רהב־מאיר לאישה משפיעה כל כך בקרב הציבור הדתי, ולא פחות חשוב, גם עבור חלק לא מבוטל בציבור החילוני?

קודם כל, הכישרון והיכולת. רהב־מאיר אוחזת בסט הכישורים המושלם לאשת התקשורת העדכנית: השפה, ההברקות המילוליות, החדות, יכולת הניסוח, האינטליגנציה הרגשית, היא לעולם אינה טועה או מפספסת. בהמשך לאלה, היא שולטת במדיה החדשה וברובדי התקשור המורכבים של העידן הנוכחי באופן מופלא.

בזמנו סיפר לי ידידיה מאיר, בעלה, שהיא כותבת לו חלקים נכבדים מהבדיחות במדור הסאטירה 'אפעס'. הערתי לו בתמיהה שלא ידעתי שסיון כל כך מצחיקה, והוא ענה לי "היא לא כזו מצחיקה, היא פשוט מוכשרת בכל דבר, ואם צריך להצחיק, אז היא תצחיק יותר טוב מכולנו". והיא אכן עושה זאת טוב יותר מכולם. יש לא מעט אנשי תקשורת ודת שמתַחזקים ערוצים פתוחים אל הציבור, אך סיון היא היעילה מכולם, שעושה זאת בבמות הנחשבות ביותר, וכתוספת מתחזקת בהצלחה במות חדשות משל עצמה.

אבל מעבר לכל, בבסיס העניין, היא מוּנעת מתחושת שליחות עמוקה. לא מדובר פה בקריירה. כלומר לא רק קריירה. בזמנו היא צוטטה כמי שאמרה שהיא "רוצה לעסוק פחות בשרה נתניהו ויותר בשרה אמנו", והתשוקה האמיתית הזו שלה, יחד עם השקפת עולם סדורה ומנומקת ויכולת התנסחות חדה, מושכת את לב ההמונים. באופן פרדוקסלי, חלק גדול מהקהל שלה הוא שמרני בכל הנוגע למעמד האישה, ולכן משמחת העובדה שהוא בוחר בה פעם אחר פעם כאישה משפיעה (ב־2016 נבחרה לאישיות הפייסבוק המשפיעה ביותר במגזר הדתי) ואפילו כסמכות רוחנית.

לסיום, תמונה אחת. לפני כחצי שנה חגגה אחייניתי בת מצווה. במהלך המצגת הבלתי נמנעת, כשעלה על המסך דיוקנה של סיון רהב־מאיר, שבירכה אותה כמיטב המסורת, נמלא האולם מלמולי התפעלות, מישהי מאחור קראה בהתרגשות "האדמו"רית שלי!", ונענתה במחיאות כפיים.

רשימת המשפיעים מתפרסמת במלואה בגרסה המודפסת של המגזין 'ליברל'. לפרטים על מבצע מנויים חדש ואטרקטיבי לחצו כאן

צילום: תומר אפלבאום, הארץ

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook