fbpx

משפיעים 2017 > משפיעי העל > שרה נתניהו [מאת יונתן שם־אור]

0

אבא של שרה נתניהו, לפני שהצטרף להגנה ב־1946, היה קצת באצ"ל. אבא של ביבי, הבעל השני שלה, היה המזכיר של ז'בוטינסקי. אירועי האימים של ה"סזון" מוכרים לה היטב מסיפורי הדור הקודם. הסזון, העונה, הייתה תקופת ציד השועלים באנגליה. כך כינו לוחמי האצ"ל והלח"י את עונת הרדיפה של אנשי ההגנה, שהסגירו אותם לבריטים.

עכשיו, מבחינתה של שרה, זה שיאו של הסזון. כמו אז, השמאלנים רודפים את לוחמי החופש של הימין. כמו אז, משמיצים אותם בתקשורת שתמיד שלטו בה. כמו אז, הם משקרים, מלכלכים ולועגים. ובדיוק כמו אז, הם מסגירים אותם למשטרה.

תוקפים את הבעל שלה, ותוקפים אותה. עד לפני רגע זה היה בסדר, ההתקפות על שניהם הפכו גם אותה למעין שוות כוח בצמרת. בארה"ב, המעמד הרשמי של אשת השליט הוא הגברת הראשונה. במלכויות רבות הרעיה של המלך היא מלכה. בפולנית, כל אשת בעל תפקיד מכובד יונקת את המעמד שלו אל השם החדש שלה. פאני דוקטורובה היא הגברת של הרופא. ככה פונים אליה. בצמרת הליכוד, אוי למי שלא יזכיר את שרה בתואר "הגברת". הוא אולי ייבחר איכשהו בפריימריז, אבל יתייבש על הספסל האחורי בכנסת.

עד עכשיו זה היה בסדר. פתאום, משהו משתבש. היועץ המשפטי משהה את ההחלטות שלו לגבי הבעל שלה, אבל עליה הוא מתנפל. מה, היא בטח מתפלצת, אני הולכת למשפט והוא כלום?

כל אדם שנקלע לצרה מאשים את האויבים, את הקנאים, את הרשעים, את הגורל, את כל העולם. נשים, וסליחה על ההכללה המגדרית, נוטות להאשים קודם כל את בן הזוג. הוא קרוב, הוא על יד, זה איכשהו תמיד בגללו. בדרך כלל, אגב, הן גם צודקות. בני ציפר מ'הארץ', שכל כך התפעם מהגברת, סוגד לה. היא מאוד נשית בעיניו, שרה. בטח בהיבט הזה. מבחינתה, כל העלבונות וההשפלות שהיא סופגת הם רק כי הייתה תמימה והתחתנה עם איזה פוליטיקאי, במקום עם המיליארדר ההוא שהתחיל איתה בטיסה, לכו תדעו.

במחשבון שלה, לצד ההערצה אליו, בנימין נתניהו חייב לה את ראשות הממשלה. כל פעם שלא הקשיב לה בעניין של איזה מינוי, אולי חטף. ובכלל, אם לא הייתה מתייצבת לצידו במערכת הבחירות הראשונה, לראשות הליכוד, זאת שבה נתפס בחברת איזה שרלילה עם המכנסיים למטה, היו מנצחים אותו כבר אז. ואם לא, אז פרס היה מנצח אותו שלוש שנים אחר כך. בעצם, היא בטח אומרת לו, הצלתי את כל עם ישראל, רק תאר לך מה היה קורה לשטחים אם המפא"יניק הזה היה נעשה אז ראש ממשלה.

ועכשיו התסבוכת המשפטית. היא כן, הוא לא. עוד לא. איך לא הגנת עליי, היא אולי צועקת שם בקומה השנייה של בלפור, איך נתת לזה לקרות? אתה חושב שאני אלך לשם ואחטוף, ואתה תסתובב לך בעולם כמו מלך? ככה אתה מכיר אותי?

לא, הוא לא מכיר אותה ככה. איפה העדות של ארי הרו, ואיפה הצרות שיגיעו אם פתאום תפתח את הפה. לך תדע מה יקרה. לא פשוט.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook