fbpx

משפיעים 2016 | תקשורת | נוני מוזס

0

'ידיעות אחרונות' בצרות. העיתון החדש כובש את המדינה. התפוצה נוסקת. פי שניים. פי שלושה. הסוף נראה קרוב. נוני מוזס זוכר את ההיסטוריה המשפחתית, כש'מעריב' נולד וכמעט הרס אותם. 30 שנה נדרשו כדי לחזור לעמדת המוביל. 30 שנה, המון אנרגיה, הכותבים הכי טובים בישראל – פעם ממש הקפידו על זה – ועורך אחראי, דב יודקובסקי, ששינה והמציא מחדש את העיתונות הישראלית.

העורך האחראי היום הוא נוני. נקודת המבט שלו שונה. המתחרה עכשיו, המיליארדר שלדון אדלסון, הוא לא עזריאל קרליבך. אז, השלטון היה חבר. דפוס מפא"י נכנס לשותפות הצלה זמנית. היום נתניהו הוא האויב הישיר. הזירה השתנתה. אז, היו עשרה עיתונים יומיים לשני מיליון תושבים. היום, בעידן הרשת, גם ארבעה עיתונים לשמונה מיליון זה יותר מדי. אם מגיעים לאיזון בסוף השנה, פותחים קולה משפחתית. אין כסף לשמפניה.

במלחמת ההישרדות למוזס יש שני כלי נשק. זמן, ואתר אינטרנט. מי שיירשו את אדלסון הזקן לא בטוח שימשיכו לתרום מיליארדים לביבי. בתחרות חופשית ושווה, 'ידיעות' ינצח. אם לא נחווה נסים, זה עניין של כמה שנים. מאידך, כל שנה שעוברת זה פחות קוראי עיתונים בכלל.

הנכס החשוב האמיתי של מוזס הוא ynet. ברשת לא מרוויחים הרבה, עוד לא, אבל הוותק של האתר, הדומיננטיות, והיקף המשתמשים העצום שלו יכולים וצריכים להיות הבסיס החדש לגידול. בארץ ובעולם. בתוכן ובעשרות מוצרים ופיתוחים אחרים.  אם יידע להתנהל, ההיסטוריה תחזור על עצמה. אם לא, גם ידיעות יהיה היסטוריה.

.

צילום: ניר קידר, הארץ

.

למבצע מנויים חדש ואטרקטיבי – 49 ש"ח לשלושה חודשים ראשונים – לחצו כאן

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook