fbpx

משפיעים 2016 | תקשורת | אלדד קובלנץ וגיל עומר

0

הימין נלחם על השטחים. השמאל יצא למלחמה על השידור הציבורי. זה דומה. כל הלהט הרעיוני לא מצליח לכופף את המציאות. זה לא באמת עובד.

אלדד קובלנץ, מגלגלצ והטלוויזיה החינוכית, יחד עם גיל עומר, איש תקשורת שנדד בין עמדות ניהול ועריכה, וב־13 השנים האחרונות ניהל את מוזיאון הילדים בחולון, הוצבו בראש. אנשים כישרוניים שידעו, במהלך עשורים, להתנהל ולעבוד בתוך הממסד. לקובלנץ יש קבלות על פריצות דרך. מהפכה ברדיו. הישגים בחינוכית, ערוץ ציבורי קטן שניהל במשך חמש שנים, קיבל אצלו כמה פרסים, והתרומם מעט למעלה. עכשיו הם עובדים יום ולילה, מוציאים קול קורא אחד אחרי השני להפקות. בונים לוחות שידור, בוחנים אנשים, מאיישים. תקוות גדולות. מפח הנפש בדרך.

שר התקשורת מתעניין בשידור הציבורי רק בגלל חטיבת החדשות שלו. אז יהיה שם מגיש אתיופי, פרשן מ'ישראל היום', וליאת רון, שכנראה כבר לא ניתן לבנות בלעדיה פאנל בשום ערוץ שהוא, בכל שעה, ובכל נושא. בסדר. אבל התפקיד היחידי שמצדיק, אם בכלל, העברה של מאות מיליונים מכספי המסים למפיקי טלוויזיה, הוא למלא את שאר שעות היממה בכישלונות. זו העמדה המקובלת בעולם. הערוצים המסחריים לא יכולים להעז, הסכנה גדולה מדי, ולכן זירת הניסיונות והחדשנות יכולה להיות רק שם. אולי רק סדרה אחת מעשר תתרומם. אולי רק פורמט אחד מ־20 יתפוס. לא נורא. ככה זזים קדימה מ'סברי מרנן'. קשה לראות, בממשלה של ביבי ומירי, איך קובלנץ ועומר יצליחו. כדאי להצמיד להם מצלמות, ולשדר שם את הסדרה הראשונה. 'מחוברים לחלום'.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook