fbpx

משפיעים 2016 | תקשורת | אבי ניר, אבי צבי, יוסי ורשבסקי

0

2016 עשויה להיות השנה האחרונה בלוח הגרגוריאני שבה יחלקו שני האנשים המשפיעים ביותר בטלוויזיה את המותג החזק ביותר בתקשורת הישראלית: ערוץ 2. בנובמבר 2017 מתכנן בנימין נתניהו להוריד את הגרזן על אבי ניר (קשת) ואבי צבי (רשת), להתחיל מחדש באפיקים אחרים. מאותגרים יותר, כמובן מוחלשים יותר. מול הדרמה הזו חווה יוסי ורשבסקי (ערוץ 10) שנה אחרת לגמרי – שנה שלמה ראשונה תחת רישיון, במקום זיכיון.

שירת הברבור של ערוץ 2 והצעדים הראשונים של ערוץ 10 בלי איומי סגירה, לראשונה בחייו, לא הייתה מוצלחת לאף אחד מהצדדים. רשת וקשת המשיכו בקו המוכר בדרך כלל, עם השקעות עתק בריאליטי, כדי לחזק את מותגיהן המוכרים ואת רצועת הפריים טיים. במקרים רבים, תהליכי צריכת המדיה המשתנים ואולי גם המיאוס עשו את שלהם ודכדכו את טבלאות הרייטינג. בעידן שבו "טלוויזיה רב ערוצית" הוא כבר לא שם ארוך מדי ל־HOT ו־yes, אלא סלקום ופרטנר, נטפליקס וטורנטים, אבי ואבי יודעים שהם נדרשים להמציא את עצמם מחדש, כדי להרוויח זכות קיום של שבוע שידורים מלא.

המותג החזק העומד לרשותם מעסיק באובססיביות את שר התקשורת וראש הממשלה בנימין נתניהו. בפגישה עם בכירי קשת טען נתניהו נגדם כי הם מנותקים מהעם וכי חייבים תחרות בשוק התקשורת; הם מצדם חזרו על האבחנה שהשוק בישראל קטן מדי לשלושה ערוצים מסחריים. אבל במקום אחד ימצאו הנצים תמימות דעים: נתניהו, כמוהם, תומך בצמצום הרגולציה ומחויבויות התוכן במהלך הזה. מבחינתם, זוהי משקולת שהקשתה עליהם תמיד לנשום; ומבחינתו? פשוט לא אכפת לו, מצדו שישדרו רק זבל, 24/7, העיקר ש'אולפן שישי' תרד לרייטינג חד־ספרתי נמוך.

מה שעובר על ערוץ 10 בשנה האחרונה יכול להיות איתות אזהרה למה שצפוי לערוצי קשת ורשת, אם וכאשר יקומו. יוסי ורשבסקי, שירק דם בשתי קדנציות בערוץ כדי להגיע אל המנוחה והנחלה בדמות רישיון שידורים ל־15 שנים, גילה שהמלחמה לא נגמרת אחרי כן. בעלי המניות החדשים של הערוץ, קבוצת RGE של לן בלווטניק, אביב גלעדי ואודי רקנאטי לא עושה לו חיים קלים. באפריל האחרון, על רקע פערים בין התכנית העסקית וההכנסות בפועל, הודיע הערוץ על תכנית קיצוצים רוחבית, התכנית המי יודע כמה בתולדות הערוץ. בינתיים, המתיחויות נמשכות, רובן נסתרות מן העין וממדורי התקשורת; עד שמקרים מתוקשרים יותר – כמו פרישתו לאחרונה של יו"ר הערוץ ומנכ"ל הקבוצה מודי פרידמן – צפים למעלה.

השנה ורשבסקי גם הפסיד בבג"ץ שהגיש הערוץ נגד הרשות השנייה בנושא הארכת מהדורת החדשות ב־20 דקות. בערוץ 10, שלאורך שנים זכה ליד רכה מהרגולטור, שלעתים נלחם עבורו בקרב מקבלי ההחלטות כדי להשאירו באוויר, נוכחו לגלות שבהיעדר איומי סגירה הרשות השנייה כבר לא מלטפת. בעתיד, יכול מאוד להיות שיהיו חייבים לאשר לוורשבסקי ולערוץ מהלכים כאלה, שמורידים עלות ומייצבים רייטינג לערוץ. כי אם וכאשר יתפצלו קשת ורשת לשני ערוצים, לא רק הם יתקשו לשרוד בשוק הכושל והמצומק שלנו, אלא (שוב) גם ערוץ 10 עצמו.

.

צילום: תומר אפלבאום, מיכל פתאל, אוליבייה פיטוסי, הארץ

.

רוצים לדעת מי עוד ברשימת המשפיעים בתקשורת? לחצו כאן ותוכלו לקבל את גיליון המשפיעים עד הבית

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook