fbpx

משפיעים 2016 > שבטים > יהודה גליק // מאת דנה ויס

0

יש משהו מרענן באופן הישיר שבו יהודה גליק הולך עם האמת שלו. בגלוי, בלי לקרוץ, בלי להתבייש. גליק רוצה בית מקדש בהר הבית. דבר לא יסיט אותו מהדרך לשם, גם לא מחיר חייו עצמם. הוא היה שם, ספג ארבעה כדורים, נפצע קשה וחזר בדיוק לנקודה שבה הפסיק.

זה גם מה שכל כך מטריד. זה לא קורה עוד במחשכים, בשוליים, כמנת חלקם של כמה הזויים. יהודה גליק הוא חבר כנסת במפלגת השלטון. הוא נבחר על האג׳נדה הזו. הוא פועל באופן דמוקרטי בתוך כללי המשחק, ובעיקר הוא כבר ממש לא לבד בליכוד בכל הקשור לעליית היהודים להר הבית. גליק מבקש לשמור על זכויות אדם באשר הוא אדם, ולהשיג את מבוקשו בדרכי נועם, מבלי לפגוע בערבים ובזכויותיהם. עיקר השיח שלו נראה כליברלי, על זכויות וחופש פולחן.

גליק מגייס את דעת הקהל ורותם כוח פוליטי לעניין באופן תמידי. מה שפעם היה נחלת בודדים ואסור על פי הרבנים, סולל את דרכו אל עבר הקונצנזוס, רכוב על התחושות של הסכסוך המתמשך וגלי הטרור. אם פעם הייתה זו ירושלים  שלמענה נלחמנו, עכשיו הר הבית הוא ליבו הפועם של העם היהודי והחזון הציוני כפי שהוא משתקף אצל לא מעט פוליטיקאים.

זה הישג אדיר לתנועה קטנה של גברים ונשים, לא יותר מכמה מאות, שמוכיחים שנחישות ועקשנות יכולים לחולל פלאים מול רוב מתון שלא עומד על שלו. חלק מתבטל מול הלהט האמוני, חלק אחר נסחף ברגש הלאומני, וחלק מעדיף לא לראות לאן זה מוביל.  כך הטיעון לגבי זכותו של כל אדם להתפלל במקום הקדוש לו, שמסווה כי מדובר בשלב הראשון בדרך למימוש החזון של הקמת בית המקדש. כמו שאמרה לי רבקה בן שמעון, הלוביסטית של 'נשים

למען המקדש', הטיעון קונה אפילו את ליבן של חברות הכנסת משמאל. ובעניין כמות התומכים, "גם על הרצל אמרו שהוא הזוי וגם על ראשוני הציונים חשבו שהם השתגעו".

ואכן יהודה גליק הרי התחיל בתור הג'ינג'י החביב והבלתי נלאה שמקשקש על בית מקדש שלישי ותראו איפה הוא והמחזיקים בדעתו נמצאים היום. איזה לובי יש לעלייה להר הבית. כך גם 'נשים למען המקדש', שהפכו מארבע אחיות מייסדות לתנועה של מאות נשים חזקות שמקדישות את חייהן לקירוב העם לרעיון הגאולה.

יהודה גליק, וכמוהו הנשים למען המקדש, לא מתכוונים לעצור – ואל תגידו שלא ידעתם, כי הם לא מסתירים מכם שום דבר. והייתה זאת יושבת ראש ועדת הפנים לפני שנתיים, השרה דהיום מירי רגב, שסיכמה את זה בצורה הפשוטה והישירה ביותר – ״אם צריכה להיות אינתיפאדה כדי להגן על זכויות היהודים לעלות להר הבית – שתהיה״.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook