fbpx

משפיעים 2016 | פוליטיקה | שלי יחימוביץ'

0

דפני ליף ממשיכה לחפש את עצמה, היחידים שהצליחו להמיר את אנרגיית המחאה שייצרה לכוח פוליטי מתמשך (ולא רק לאפקט מיידי, כמו יאיר לפיד ב־2013) הם סתיו שפיר, איציק שמולי ושלי יחימוביץ'.  אז, באותו ספטמבר אדום של 2011, כשהאוויר עוד הדהד בצעקות הקיץ של ההמונים, יחימוביץ' נבחרה ליו"ר מפלגת העבודה. פחות משנתיים אחר כך הביאה 15 מנדטים בלבד.

חמש שנים אחרי, זו אותה שלי. אותן אבחנות חברתיות־כלכליות, אותו מערך חשיבה, אותן אמירות, אותה אמביציה. לשורות הרזומה התווספו המלחמה הגדולה והמוצלחת שהובילה במתווה הגז, וברית המילה שנערכה למשכורת של מנהלי הבנקים. היא גם המעצור שמונע מהרצוג כניסה לממשלה. לא רע. הרצוג אמנם גבר על יריביו, בהם היא, כאשר ניסו לאכוף את חוקת המפלגה ולקיים בחירות להנהגה; והיא עצמה עוד לא החליטה אם תרוץ, אבל הסיכויים לכך גבוהים. עם אותה תפיסת עולם אידאולוגית, עם אותו להט יבש, עם אותם טיעונים. זו אותה שלי.

עשרות מיליוני אמריקאים, רובם צעירים, רצו שברני סנדרס יהיה הנשיא שלהם. מבוגר, יהודי פולני, סוציאליסט לוחמני, לא עם כריזמה סוחפת. יחימוביץ' צעירה מסנדרס, היא יכולה להיות הבת שלו, אבל גם היא לא גדושה כריזמה, גם היא סוציאליסטית לוחמנית, גם היא יהודייה ממוצא פולני. אם צעירי אמריקה שולהבו, למה לא כאן. לטווח ארוך, אומרים המומחים, צריך להחזיק באותה מניה. אל תקנה ותמכור לפי תהפוכות השוק. בזמן כלשהו, אתה תפגוש את הכסף הגדול. שלי, עם אותה אמת – היא היחידה שמתייחסת ברצינות לאותיות המפלגה שלה – ותמיד תהיה אותה שלי. אפשר לסמוך על זה. היא לא תשתנה. היא מחכה לעם, ותמיד אפשר לחלום שפעם הוא יתעורר.

.

צילום: אמיל סלמן, הארץ

.

למבצע מנויים חדש ואטרקטיבי – 49 ש"ח לשלושה חודשים ראשונים – לחצו כאן

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook