fbpx

משפיעים 2016 | פוליטיקה | יעקב ליצמן

0

יעקב ליצמן עשוי להוביל את המגזר החרדי לשינוי תודעה היסטורי בעיני הציבור האזרחי. מאז מונה לשר באדיבותם של יאיר לפיד והבג"ץ שהגישה מפלגתו (עניין תקדימי בפני עצמו), השכיל הפוליטיקאי הפיקח ליצמן להפוך למאמי הלאומי, שר הבריאות של כולם.

ליצמן דואג היטב למגזר שלו, וזה לגיטימי, אבל יודע להכליל במעגל ההטבות אוכלוסיות אחרות. ככה זה כשאתה מכניס מכשיר MRI לבית שמש, שיש בה אוכלוסייה חרדית גדולה, אבל גם אחרים. ככה זה כשאתה מכריז על רפואת שיניים חינם לילדים עד גיל 14. כולם מעריכים אותך בהכרח.

הרושם בקרב גורמי המקצוע הוא שליצמן דואג לאינטרס של בתי החולים, הרופאים והאחיות, ומטיל עבורם את מלוא השפעתו המצטברת, עד שנפוצה אגדה שרבים מהדוקטורים יצביעו בבחירות הבאות עבור יהדות התורה.

משבר עבודות הרכבת בשבת איים להחזיר את ליצמן לסקטוריאליות. הוא היה הראשון שנכנע ללחץ של התקשורת החרדית, ואיים להפוך את הקואליציה אם מסמר אחד יינעץ לאורך המסילה בשבת. אריה דרעי השתולל מזעם ולא הבין מה פתאום המגזר מכלה את כוחו במאבק על פסי רכבת ריקים.

נכון לרגע זה, המאבק הזה נרגע. ליצמן, וגם שותפו גפני, יודעים היטב שהם יושבים בממשלת חלומות. הם מקבלים מנתניהו כמעט כל מה שהם רוצים, וממלאים את שליחות המגזר שלהם באופן מושלם (מבחינתם). אמנם כבר ישנה לא מעט ביקורת על ליצמן בעיתונות החילונית (הכלכלית, למשל), אבל נדמה שהוא עדיין לא באמת ניזוק. עם האשראי שיש לו, יוזמה לאומית נוספת אחת שיביא – והנזק יתוקן. כך הפך מי שהיה סמל המגזר החרדי, לאחד משריה החשובים של ממשלת ישראל הציונית.

.

צילום: אוליבייה פיטוסי, הארץ

.

למבצע מנויים חדש ואטרקטיבי – 49 ש"ח לשלושה חודשים ראשונים – לחצו כאן

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook