fbpx

משפיעים 2016 | פוליטיקה | יאיר לפיד

0

היום הארוך ביותר נופל בסוף הקיץ. עוד לא ממש מרגישים איך הלילות המתקצרים מביאים את החורף. רק החזאים, הציפורים, והזקנים עם הברך הכואבת חווים את השינוי. יום השוויון שחוצה את הזמן בין מערכות הבחירות מתקרב. עוד מעט מסמנים על הלוח שנתיים ליום הקלפי. אמצע הקדנציה. זה הרגע שבו הפוליטיקאים מתחילים להשתגע. מפלגות מתחילות להתפרק, ח"כים כושלים מנסים למצוא לעצמם מקום בכנסת הבאה, בריתות נכרתות ומופרות, הדלפות וספינים מערבבים את התקשורת. כמעט תמיד טרפת אמצע הקדנציה כל כך מתסיסה את המערכת, עד שהבחירות מוקדמות. 

השם, אומר הפתגם הלטיני, הוא הגורל. 'יש עתיד' הוא שם כזה. המפגש של המפלגה עם ההווה לא היה מוצלח. רק כאשר הוא החבירה הכושלת עם ההווה נקברה בזיכרונות העבר הדוהה, אפשר שוב  להתגעגע אל העתיד. 24 בסקרים. 27 בסקר חריג ומחמיא במיוחד. המספר כל הזמן עולה. העתיד, ממש לא במקרה – לכן נבחר השם – מתחרז עם שם המנהיג. יש עתיד, יש לפיד.   

מעוף הסקרים של יאיר לפיד מרעיד את כל המערכת הפוליטית. המחנה הציוני מתרסק. הליכוד מצטמק. בקלפי של הסוקרים יש עתיד היא המפלגה הכי גדולה. הוא האויב של כל המערכת, כולם תוקפים אותו, ולכן הוא ממשיך לגדול. הפרשנים הפוליטיים מבטלים, מחשבים קואליציות, שוקלים את הגושים. הוא לא יכול, הם מסבירים, זה עניין מתמטי.

כותבי טורים, שמנסים לחדור לעומק, מגחכים על לפיד. על הזיגזגים. על הסיסמאתיות. על הפוסטים הצדקנים והפטריוטיים שלו. על הפשטנות. על הטלית בכותל והחלה המופרשת בבית. ככה בדיוק דיברו וכתבו על דונלד טראמפ. ברגע זה, יאיר לפיד ויש עתיד שלו בתנופת עלייה דרמטית, מדהימה. אנשים הם עדר. הם הולכים עם המצליחים. ברגע זה יאיר לפיד הוא התופעה הפוליטית המצליחה ביותר בישראל.

חישובי הגושים שגויים. אם הקלפיות ישקפו את המגמה, אם לפיד יקבל 30 מנדטים, ונתניהו רק 20, שוב נשמע את 'שרה'לה הולכים'. ביבי יפרוש לסיבובי הרצאות וייעוצים של מיליונים. למה רק ברק יכול. ליכוד מינוס נתניהו, זו קואליציה של יאיר לפיד פלוס ליכוד.

עוד מוקדם להרכיב ממשלות. טומי, אבא של יאיר, היה שחמטאי מעולה. יאיר בטח ספג משהו. יכולים להיות המון מהלכי נגד שיחסלו את לפיד. מאידך, הוא עוד יצרף אליו כוחות. גם גנרלים גדולים. למה להם להסתכן עם מפלגות מתרסקות, כשמציעים להם את המושב ליד הנהג בפרארי המוביל. אז עפר שלח לא יהיה שר ביטחון. הוא אכל כל כך הרבה חרא מיאיר, גם את זה הוא יבלע. העתיד של לפיד נראה מצוין. משחק השח שלו מרהיב. המתחרים שלו לא משחקים אפילו שש־בש. הם קוראים את סקרי החורבן שלהם, וממשיכים לשחק בנדמה לי.

.

צילום: דודו בכר, הארץ

.

רוצים לקבל את גיליון המשפיעים עד הבית? לחצו כאן למבצע מנויים אטרקטיבי למצטרפים חדשים

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook