fbpx

משפיעים 2016 | לא משפיעים | יצחק הרצוג

0

ליצחק (בוז'י) הרצוג היה מלכתחילה סיכוי קלוש להיות יו"ר אופוזיציה אפקטיבי. במהלך כל חייו הפוליטיים הוא היה חלק מהממסד השליט, בין אם כבנה של המשפחה המפורסמת; כמזכיר ממשלה, או כפוליטיקאי בפני עצמו. דרך החיים שלו מתאימה ל"יחדה" ולא ל"נגדה", אם משתמשים במונחים העבריים של קואליציה ואופוזיציה. הרצוג ישאף תמיד לממשלה, ואם הוא לא יוכל להיות ראש הממשלה, והוא לא, אז לפחות שר בממשלה, כל ממשלה, כפי שכבר ראינו.

עם ההישג המרשים של 24 מנדטים ב־2015, הרצוג לא הלך להיות ראש אופוזיציה פעיל ומחויב. הוא חיפש את הדרך לממשלה כל הזמן. חיפש והכחיש, הכחיש וחיפש. במאי האחרון זה כמעט קרה. הרצוג התפתה לחשוב כי נתניהו הולך למהלך מדיני מרחיק לכת. הוא פנטז על ועידה של מדינות ערביות מתונות, שבה יככב כשר חוץ. המתווה סוכם, התיקים חיכו, ואז העסק קרס שוב. גם הפעם, מצא הרבה אנשים להאשים.

הבעיה היא שהרצוג בדרכו האיומה הרס את האופוזיציה לשלטון נתניהו. לא רק שהוא לא משפיע על הפוליטיקה הישראלית, במידה רבה הוא משפיע עליה לרעה. איש אינו לוקח אותו ברצינות כאשר הוא תוקף את נתניהו, בשעה שהוא מייחל לרגע שבו ייצא להסביר את המדיניות שלו. על ההפקרות הזו הוא משלם בריבית דריבית, כפי שממחישים הסקרים.

ומה שבאמת חמור, הרצוג חושב שהוא בסדר, וכי הוא לא נפגע, ואפילו ימשיך להוביל את מפלגת העבודה גם בשנה הקרובה, אחרי שהתיש את חבריה ונבחריה והצליח לדחות את הפריימריז ליולי 2017. הרצוג מסרב להודות, אבל רבים מחברי ועידת העבודה הצביעו בעד, כי הם מקווים שעד אז יצוץ מועמד אלטרנטיבי, גם להרצוג וגם לנתניהו.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook